Hotel Papa Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hva er det som kan anbefales til en student? Skal være billig i drift og vedlikehold, og den burde ikke være alt for dyr å forsikre. Den skal være et rent transportmiddel, så design og hk betyr ikke så fryktelig mye. Noen som har et tips? Pris: 10-20k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Finne en liten japansk, nylig EU-godkjent bil. Eksempler: http://www.finn.no/finn/car/used/result?sort=2&keyword=toyota+corolla&PRICE_FROM=10000&PRICE_TO=20000 http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=10000&keyword=Mazda+323&PRICE_TO=20000&sort=2 http://www.finn.no/finn/car/used/result?keyword=nissan+almera&PRICE_FROM=10000&PRICE_TO=20000&sort=9 http://www.finn.no/finn/car/used/result?keyword=mitsubishi+colt&PRICE_FROM=10000&PRICE_TO=20000&sort=9 Andre biler fra samme merker kan også være aktuelt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Hvordan er det med bensinforbruk? Er det en 1.3l man skal gå for, hvis man vil ha en gjerrig bil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Kjørestil og kjørerute har vel så mye og si på bensinforbruk som hvor stor motoren er. Kjører du fint og rolig (ikke noe ville gasspådrag) og en del i kø eller i 50 sonen og lavere, så vil du bruke minst drivstoff med en liten motor. Er det mye langkjøring i 80-sonen så er en litt større motor vel så greit, dessuten litt mer komfortabelt. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ikke særlig poeng i å kjøpe undermotorisert bil nei. Jeg kjøpte min første bil med 1300cc, i håp om at den skulle være bensingjerrig. Det var den ikke. Kan like gjerne velge 1400 eller 1600cc. Selv ville jeg ikke gått for noe under 75 hk/tonn, med mindre bilen bare skal brukes til bykjøring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ikke særlig poeng i å kjøpe undermotorisert bil nei. Jeg kjøpte min første bil med 1300cc, i håp om at den skulle være bensingjerrig. Det var den ikke. Kan like gjerne velge 1400 eller 1600cc. Selv ville jeg ikke gått for noe under 75 hk/tonn, med mindre bilen bare skal brukes til bykjøring. This. Litt mer utdypet om hva jeg mente. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Ok, det gir jo mening. Blir nok mere langkjøring enn bykjøring. Men takk for tipsene =) Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Ville faktisk vurdert en Merce 190 E fr glansdagene da Merce virkelig var Merce, f eks denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24027769 Mercer fra denne tiden var såpass solid bygget at man ikke skal se bort fra en levetid på 40 år hvis de rustbehandles. Nærmer seg også legende/veteranbilstatus så det er mulig du kan selge den med god fortjeneste hvis du gjør den istand. Ta ferja til Køben, deretter fra Trelleborg til Sassnitz og gå over hele bilens karosseri på et polsk verksted. Ellers er Subare Lecacy en av de mest driftssikre biler som noensinne er laget: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/subaru-legacy denne kan være et bra kjøp: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24268989 Et annet, og det kanskje beste tipset i mine øyne, er Audi 100. Den holder seg godt den dag idag med fantastisk komfort og god sikkerhet for den tiden. Første bilen som ble helgalvanisert så rust er intet tema. 2.3 E motoren er nydelig og problemfri motor, og med 4x4 tar den seg frem overalt. Ser at det er pruttingspotensiale på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24322771 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Den Subaruen så ikke dum ut. Leter litt etter en som også kan være noe praktisk, f.eks med hengerfeste, stasjonsvogn osv, så jeg kan dra med meg sykkern min og hva det nå måtte være. Sett litt på denne også, eneste kjipe er jo at den ikke har hengerfeste. http://www.finn.no/f...nnkode=24275541 Noen erfaringer med den? Endret 12. september 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Artige biler det der. Ikke forvent all verdens komfort, men kvaliteten bør være grei. Sjekk rust og litt mer rust. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Jeg vurderte begge disse selv, og endte opp med Subaru Legacy. Uten å ha kjørt Vitara, tror jeg du vil ha mer glede av en Legacy på langturer, selv om den også er litt lavt giret til å egne seg som motorveibil (manuelt gir). Bensinforbruket er ikke så mye å skryte av, men det gjelder jo de fleste firehjulstrekkere. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24123502 Hvordan er denne? Er de kjent for å ruste? Vurderer å ta en tur og sjekke den ut, er jo like i nærleika... Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Den Accord'en så ikke så dum ut, Honda er som de fleste andre japanske merker grei kvalitet, men ser det er montert "sportluftfilter", mulig denne har blitt ungdomskjørt (skamkjørt?) en stund? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Gjør ikke noe, den er solgt =/ Irriterende vanskelig å finne en bil, det er så mye man har lyst på Hvordan er det med Opel egentlig? Ser man kan få forholdsvis nye biler (98-99) til en ok pris. Edit: Automat manuelt gir? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24635523 Endret 28. september 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå