Gå til innhold

Lei av å bli stoppet av politiet - Skal jeg flytte ifra studiebyen?


Anbefalte innlegg

Narkiser begår innbrudd, politiets jobb er å stoppe innbrud, politiet må derfor passe på narksier, slik at dem ikke begår innbrudd.

Skal dog sies, at jeg gjør forskjell på rusmissbrukere og narkiser.

Selvm om man missbruker stoff så trenger man ikke gjøre innbrudd og stjele. De som går så langt er stort sett drittsekker som leter etter kjappe løsninger og tenker kun på seg selv, og ingen andre.

 

Det er ikke så om å gjøre når du stjeler øl på dagligvarebutikken, eller ramponerer en bil for å få deg stereoanlegg. Det er grådighet. Og har ingenting med hvordan livssituasjonen demmes er. Sto det mellom liv og død, så hadde jeg skjønnt om dem stjal mat, eller brøyt seg inn en plass for ikke å fryse i hjel på gata. Men når de går med iPod i øret og stjeler barberblader eller Rusbrus, så har jeg overhode ingen sympati. Da er det stjeling bare fordi de kan, og driter i alle andre.

 

Jeg kunne sikker gjort ganske mye dersom det sto om livet mitt, jeg hadde sansynligvis også drept noen om det sto mellom meg eller dem, men å stjele og hærje slik som disse "uheldige" holder på med, bare fordi jeg kan, aldri.

 

Hvorfor dem er narkiser eller hvorfor dem begår innbrudd har ingenting med saken å gjære. Politiet gjør den jobben de skal og bør gjøre.

 

Men til det du skriver, at det er forholdene de lever under. De tok selv et valg som førte dem dit de er i dag. Det er det som er så fantastisk, man er selv ansvarlig for alle valg man tar, så at de sitter i et portrom i byen og tar dop for å holde kulda ute kan de ikke takke noen andre enn seg selv for.

 

Hva som bør gjøres for å stoppe problemet kan man diskutere i lange baner, men en ting er sikkert å det er at det nytter ikke å smile til dem og snu det andre kinnet til.

 

Politiet er helt irrelevant, de gjør den jobben de er bedt om å gjøre fra høyeste hold og den er de pålagt å utføre uavhengig av egne meninger, det er jeg enig i.

 

De tok selv et valg? Når statistikken viser at de fleste rusmisbrukere begynte i ung alder, en tid hvor man ikke tenker like rasjonelt og fornuftig som et erfarent voksent menneske som også har blitt skjermet for en eventuell dårlig oppvekst. Heller er det ikke kun oppveksten som har noe å si på hvor dårlige forholdene er, men den kriminaliteten ungdommen i dag blir utsatt for av andre misbrukere som kjøper småkvantum av rusmidler for salg til å få råd til sin egen dose. Hvilke muligheter man benytter seg av for å få tak i penger eller varer er som du ser forskjellige. Igjen, de er unge som er svake nok til å kjøpe første gang. Det hele går i sirkel.

 

Du ser også hvor tidlig disse blir totalt utstøtt av samfunnet som sosiale avvik noe du også gledelig er med på, i tillegg til et tåkete sinn og en uendelig høy haug med problemer, hvorfor skal de ta seg tid til å tenke på hvordan alle andre føler seg, eller hvordan skal de klare det? De får ikke et eneste fornuftig tilbud om hjelp. Det er ingen lys i tunellen. Om jeg skal prøve å forklare det så vil de ikke leve, de vil ikke dø heller, men de klarer ikke å leve.

 

Tilbake på det med egne valg, når stien din grunnet forholdene på en måte allerede er lagt og du som ung og svak person uten livserfaring, utsatt for kriminalitet får rusmidler tilgjengelig helt uten restriksjoner, prøver å oppnå en følelse av lykke, en følelse av tilfredsshet, glede, noe man burde få gjennom suksess her i livet, så er veien meget lang tilbake. Det tar 2 sekunder å gjøre deg opp en tanke som får deg til å falle rett i kjelleren, men for å komme opp på det nivået du nettopp var på, kan ta flere år.

 

Det er utrolig vanskelig å kunne forklare helheten når alt egentlig burde sies på en gang, men jeg håper du forstår. Jeg ser ikke helt forskjellen på rusmisbrukere og "narkiser" heller, annet enn at det siste er et rimelig nedlatende ord og det er vel få rusmisbrukere som er i stand til å verken få en jobb eller holde på en jobb. Rusmidler først, mat etterpå. Dermed kan du si at de stjeler for mat og ly, men betaler for rus. Er avhengigheten stor nok, stjele for begge deler.

 

De narkomane som har flere tiårs "erfaring" med rusmisbruk har kanskje fått opp øynene litt til tross for hele situasjonen, etter så mange år, men fortsatt er de rusmisbrukere, hele trygden du og jeg betaler går til rus, mens de bor på gaten og venter hver morgen kl 5 utenfor hos bakeren som gir de gårsdagens bakevarer gratis.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet er helt irrelevant, de gjør den jobben de er bedt om å gjøre fra høyeste hold og den er de pålagt å utføre uavhengig av egne meninger, det er jeg enig i.

Flott at vi er enig her:) Derfor mener jeg det blir veldig søkt å anklage politet for trakasering, når de gjør jobben sin.

 

De tok selv et valg? Når statistikken viser at de fleste rusmisbrukere begynte i ung alder, en tid hvor man ikke tenker like rasjonelt og fornuftig som et erfarent voksent menneske som også har blitt skjermet for en eventuell dårlig oppvekst. Heller er det ikke kun oppveksten som har noe å si på hvor dårlige forholdene er, men den kriminaliteten ungdommen i dag blir utsatt for av andre misbrukere som kjøper småkvantum av rusmidler for salg til å få råd til sin egen dose. Hvilke muligheter man benytter seg av for å få tak i penger eller varer er som du ser forskjellige. Igjen, de er unge som er svake nok til å kjøpe første gang. Det hele går i sirkel.

 

At folk begynner med stoff er fordi de er dumme. Rett og slett. Kan ikke se noen annen grunn til dette. Alle kan se, og vet, hva som skjer om man begynner med stoff. Om man er i et miljø med mye stoff, så ser man også hva stoffmissbruk vil føre med seg, og de tar et valg. Hvordan skal man kunne beskytte slike personer mot seg selv? Stenge dem inne på institusjoner? Arbeidsleirer?

 

Du ser også hvor tidlig disse blir totalt utstøtt av samfunnet som sosiale avvik noe du også gledelig er med på, i tillegg til et tåkete sinn og en uendelig høy haug med problemer, hvorfor skal de ta seg tid til å tenke på hvordan alle andre føler seg, eller hvordan skal de klare det? De får ikke et eneste fornuftig tilbud om hjelp. Det er ingen lys i tunellen. Om jeg skal prøve å forklare det så vil de ikke leve, de vil ikke dø heller, men de klarer ikke å leve.

 

Denn utstøtingen er vell i stor grad deres egen feil er det ikke? Der jeg vokste opp var jeg så heldig at det ikke var noe "åpenbart" miljø for slikt. JO, jeg veit det fantes og det hadde sikkert ikek vært problem for meg å skaffet stoff hverken på ungodmskola eller videregående. Dog hadde jeg veldig liten erfaring med rusmisbrukere før jeg flytta til byen.

 

Og det jeg ble møtt med var at noen av dem, svært få, var greie, de snakket med meg og var i stor grad "vanlige" bare att de var litt medtatt (jeg jobber i butikk) disse har jeg ingen problemer med overhode, det er greie menesker og jeg har aldri hatt problemer med dem, de betaler for seg, lager ikke noe bråk, hilser og er greie, stort sett. Nå kan vell neppe disse betegnes med tunge missbrukere, siden jeg ikke har erfaring med slike, og holder meg unna.

 

Så har man den andre typen, som bare er ute etter å være kuk. Det er folk som jeg aldri har snakket med før som kommer og bare er ute etter å lage trøbbel. Snubler over hele butikken, river ned varer og er stor i kjeften. Det er ingenting som sier meg at det skal være forksjell fra dem tidligere, det er bare at de eier ikke folkeskikk. Og det er vell der jeg legger forskjellen mellom narkiser og missbrukere.

 

Jeg er ganske sikker på at man kan være missbruker uten å måtte være vinnings kriminell. Og det at en narkoman, og stjeler fordi man trenger mat og ly, kan jeg til en viss grad forstå, og ha medlidenhet for. Men det å være kriminell, OG missbruker er en helt annen liga, og slike mennesker er søppel.

 

Tilbake på det med egne valg, når stien din grunnet forholdene på en måte allerede er lagt og du som ung og svak person uten livserfaring, utsatt for kriminalitet får rusmidler tilgjengelig helt uten restriksjoner, prøver å oppnå en følelse av lykke, en følelse av tilfredsshet, glede, noe man burde få gjennom suksess her i livet, så er veien meget lang tilbake. Det tar 2 sekunder å gjøre deg opp en tanke som får deg til å falle rett i kjelleren, men for å komme opp på det nivået du nettopp var på, kan ta flere år.

 

Det er utrolig vanskelig å kunne forklare helheten når alt egentlig burde sies på en gang, men jeg håper du forstår. Jeg ser ikke helt forskjellen på rusmisbrukere og "narkiser" heller, annet enn at det siste er et rimelig nedlatende ord og det er vel få rusmisbrukere som er i stand til å verken få en jobb eller holde på en jobb. Rusmidler først, mat etterpå. Dermed kan du si at de stjeler for mat og ly, men betaler for rus.

 

Nei jeg forstår egentlig ikke. Jeg tror ikke jeg har noen anelse om hva det vil si, og håper ikke jeg får oppleve det heller. Men som sakt over så er det ikke disse personene jeg snakker om når jeg bruker ordet "narkis" mulig det er feil ordbruk av meg.

 

En "narisk" slik jeg ser det, er en kriminell som bruker stoff, ikke en stoffmisbruker som stjeler, om det gir noen mening?

Lenke til kommentar

Forhold -> rusmisbruk

Rusmisbruk <-> kriminalitet

kriminalitet <- forhold

Straff -> problemer

Rusmisbruk -> problemer

Forhold -> problemer

 

osvosv

 

Hvis da rusmisbruk og kriminalitet henger så tett sammen og i de fleste tilfeller er avhengig av hverandre, så kan man dermed se på politiets gitte handlinger kun som årsak av narkotika fordi man i det store og hele ikke kan la vær å putte begge ord i samme kurv og her snakker jeg om individets problemer, felleskapets problemer ser man jo tydelig deretter også som både TS nevner og andre, og hvis man da som jeg ser her, er ute etter løsninger så nytter det ikke å forfølge og straffe til de grader urettferdig og inhumant og være totalt likegyldig til individet. Altså problemet dere vil ha en løsning på ligger i aller høyeste grad i løsningen på situasjonen som helhet.

 

EDIT: Det er en annen sak, men for å ikke bare si en "løsning" så er jeg overbevist om at den er å legalisere alle former for rusmiddler. Det vil sende ut et "feil" signal, men det viktige signalet er at disse menneskene ikke lengre er sosialt utstøtte. Det aller viktigste er at man får innført strenge restriksjoner og på den måten fjerner profitten bak det og samtidig verner ungdommen mot å bli utsatt for det. For det er jo der alt starter, og hvis man da gir riktige opplysninger med restriksjonene får de kanskje en ekstra sjangse med tanke på tid/livserfaring til å tenke seg om to ganger den dagen noe i livet går dem i mot og forstår at ingenting av lykke kommer i "pilleform" men gjennom å kjempe for det, oppnå det man har satt seg som mål. Og er du da 40++ år og fortsatt føler at du har et mislykket liv, da synes jeg du skal få lov til å dempe denne følelsen, da har du hvertfall prøvd.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Ikke gjør dette til en rusdebatt, gutta.

 

TS: Hvorfor er politiet slik? Hvorfor er det alltid jeg som blir plaget, som er en av samfunnets gode borgere? Å hvorfor er politiet i dette samfunnet så dårlig og amatørmessig?

 

.. Og med tanke på at jeg godt forklart har prøvd å formidle sammenhengen, hvilken situasjon vi egentlig er i osv, og dermed prøvd å gi mine svar på disse spørsmålene fra Trådstarter. Det er noen viktige grunnprinsipper vi i et samfunn for lengst har forbigått og derfor mener jeg at det er ikke uten grunn at virkeligheten er så uklar og tåkete (eller vill, gal, syk, rå, desktruktiv). Jeg har heller ikke patent på virkeligheten, men prøver derimot å komme med rasjonelle forklaringer ut i fra mitt eget syn, selvfølgelig. Det ville fungert å komme med overfladiske svar Moderator, men når det gjelder disse tilsynelatende enkle spørsmålene så er det definitivt en større sammenheng enn som så.

 

Det er snakk om de her som hevder å være kulturens og moralens voktere, men med de handlinger som blir begått av såkalte ansvarlige, rettskafne voksne så blekner ungdommens handlinger ganske kraftig. Og som Jens Bjørneboe sier om de unge og gale; Kan De fatte og begripe hvor de har sin råskap fra?

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar
Hvem er det som er oftest ute å går om natten?

- Narkiser, skurker og banditter.

Hvordan vet du det, om du aldri har gjort det selv? :whistle:

 

 

Men fra spøk til revolver, dette er tullprat. Uansett, virker ikke som trådstarter har vært utsatt for noe overgrep, så det å flytte fremstår som litt rart. På den andre siden, er det nokså flåsete å legge skylden på han, for at han blir stoppet. Tydeligvis fler her som ikke har noe konsept om det å vise respekt for andre mennesker, synes egentlig det er mer skremmende enn trådstarters opprinnelige problem.

Det kan jo være en grunn til at han blir stoppet. F.eks. mye kriminalitet i området. Hvis politiet er på jakt etter skurker, har de en god grunn til å snakke med mistenkelige personer.

Lenke til kommentar

Leste TS sitt innlegg og har ikke lest så mye av det andre her, men dette er da utrolig enkelt egentlig.

 

 

Ser man ut som en langer så blir man ofte oppfattet som en.

 

Det er det samme som om jeg tar på meg militær bots, klipper håret og går i en sånn army jakke. 99,9% vil jo automatisk anta jeg er skinnhead og behandle meg deretter.

 

Tist at TS blir plagd litt mer enn andre, men politiet gjør sin jobb. En kan jo spørre seg hvorfor de går etter knarkisser som går gatelangs, men det er en annen diskusjon.

 

Skjerp deg og ikke syt, dette er din egen feil, alternativ dine foreldre om du ble født med langer utseende.

 

Finn en løsning og ikke tro at verden endrer etter dine behov, selv om jeg skulle ønske det selv :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du at storselgere av narkotika går med hele varelageret på seg?

Tror du det er i hovedsak på åpen gate det selges og brukes mest narkotika?

Tror du at nattemørket er synonymt med salg og bruk av narkotika?

Tror du noen som tjener på kriminalitet ville utsatt seg for denne unødvendige risikoen?

Nei, men hvis man bærer sterkere stoffer på seg er det helt klart greit å få kartlagt dette. Det er politiets oppgave. Om narkotikaloven er brukbar er en helt annen historie, jeg ser hvor du vil hen.

 

Nei, men mange misbrukere har ikke råd til bil og dens utgifter, spesielt hvis de er studenter i tillegg. Derfor går de ofte hjem, det er ingen nyhet at flere typer misbrukere er hos bekjente og venner til langt på natt da de ikke har noen gjøremål dagen etter.

 

Nei selvfølgelig ikke, det har jeg heller ikke sagt. Det er forskjell på synonymt og et mistenkelig tegn. Jobber mye natt, og ser hva som lurker rundt. Det meste er heller løse elementer.

 

Hvorfor fokuserer du så mye på narkotikaen? Jeg har vel ikke sagt at det MÅ være folk som tjener på dette heller, og hvis det så skulle være saken, tror du alle som tjener på dette er like varsomme og forsiktige da de muligens er ofte ruset?

Dette er absolutt ikke noe nytt og både jeg og flere av mine bekjente har opplevd denne trakkaseringen opptil flere ganger.

 

Det jeg vil fram til er at det eneste denne taktikken politiet bruker, kun fører til er en ekstrem trakkasering av mennesker. Uavhengig av om det er en rus-misbruker, en rus-bruker, en småselger eller en normal person så løser ikke dette noen samfunnsproblemer, dette er bare en destruktiv illusjon, en taktikk som skaper flere problemer enn den løser og som vi gjennom flere tiår med en feilslått og inhuman narkotikapolitikk TYDELIG kan se.

 

Dette er i beste fall trakkasering av normale og oppegående mennesker, men som det viser seg og er en storforfølgelse, en krig mot mennesker med store problemer som trenger HJELP og ikke straff!

 

Du skal vite en ting og det er at mennesket er fra naturens side godt.. Dårlige handlinger skyldes ikke mennesket selv, men de forholdene det lever under!

 

Nå skal vi for en gangs skyld ta dette på alvor og det avhenger av at folk snart åpner øynene, derfor blir jeg kraftig provosert av ditt innlegg og spesielt at du i tillegg kaller noen av andre meninger her for "tomsinger".

Du er jo på et heeelt annet tema?? De gjør jobben sin, og det er sånn det bare er. Si ifra når du kommer fram til drømmelandet ditt der mennesket er klokt nok til å gjøre dette på en god måte. Det er vi bare ikke enda, det gjelder ikke bare Norge, men hele verden.

Lenke til kommentar

Du er jo på et heeelt annet tema?? De gjør jobben sin, og det er sånn det bare er. Si ifra når du kommer fram til drømmelandet ditt der mennesket er klokt nok til å gjøre dette på en god måte. Det er vi bare ikke enda, det gjelder ikke bare Norge, men hele verden.

 

Det er ingen ting som "bare er sånn", det er nettopp derfor det er sånn, utrolig nok. Overfladisk så er det jo et annet tema, men den eneste grunnen til at TS og alle andre blir stoppet så tilfeldig er på grunn av narkotika ene og alene. Blir han stoppet fordi noen i omerådet har begått innbrudd e.l, så er det fortsatt narkotika. Du vet selv hvor umulig det er for deg å få deg selv til å kunne gjøre noe slikt. Sånn er det med de aller fleste, minus forholdene de gjør det under og der ligger også i de aller fleste tilfeller narkotika/misbruk/avhengighet.

 

Vi er kloke nok, hvorfor det ikke blir gjort noe med er kanskje fordi det "bare er sånn"? Eller at det skaper arbeid til det sinnsykt enorme byråkratiet? Når Politiet har ressurser til å kunne bruke de på denne måten, da kan det ikke skje så veldig mye vel? Dessuten må de tenke på at de har mål å arbeide mot.. De skal ha så og så mange narkotikasaker, førerkortsaker osv, dermed blir det jo til at de skaper seg arbeid hvis de ligger etter. De kan jo ikke skape noe som uansett er der om det så er skjult, men så lenge ingen har anmeldt noe eller rapportert om noe eller de selv ser noe, så mener hvertfall jeg at de ikke skal ha rett til å krenke personer på, spesielt denne måten.

 

Men nok om det, jeg sier bare at vi burde tenke gjennom hva som egentlig er rett og galt. Og er det rett at du TS, blir behandlet på denne måten? Det er det tydelig for meg ikke ettersom jeg leser det du selv sier om hva du føler.

 

Det er bare piss og atter piss. Neste gang de spør hva du gjør ute så sent så spør du først hvor mye klokka er og så sier du "Ja, da må jeg løpe ellers får du mamma på nakken".

Lenke til kommentar

Du er en politimann.

 

Du går på gaten.

Du ser en person som ser trøtt og sliten ut.

Kanskje h*n er ruset.

 

Da kan vedkommende:

a) være i besittelse av narkotika.

b) være utsatt for noe kriminelt eller noe ubehagelig som gjør at man går gatelangs.

c) være for beruset til å ta vare på seg selv.

 

Det kan til og med hende at noen har sendt inn en bekymringsmelding til politiet om noen i gatene i strøket, eller at politiet søker etter en konkret person i forbindelse med (kriminelle/ordensforstyrrende) hendelser i nabolaget.

 

Men neida.

SELVSAGT ønsker politiet bare å plage deg.

Lenke til kommentar

Da kan vedkommende:

a) være i besittelse av narkotika.

b) være utsatt for noe kriminelt eller noe ubehagelig som gjør at man går gatelangs.

c) være for beruset til å ta vare på seg selv.

 

Men neida.

SELVSAGT ønsker politiet bare å plage deg.

 

Hvis du ikke er i stand til å ta vare på deg selv så ligger du i grøftekanten eller snubler sidelengs bortover. Har du vært utsatt for noe kriminelt så var de isåfall litt sent ute og uansett ville du vært i stand til å ordne hjelp selv. Du snakker om mennesker som om de ikke har hjerne.

 

Har de narkotika på seg så er det ingen som skal ha noe med den saken å gjøre bortsett fra den personen det selv gjelder. Det er ikke offrene av narkotika som skal tas, men blir man tatt med buksene nede så burde de selvfølgelig registreres slik at man får kartlagt hvem som trenger hjelp. Problemet er bare at kartleggingen går ut på å straffe for å sette fram eksempler for andre, noe som ikke fungerer, hjelp får de hvertfall ikke grunnet NULL vilje eller evne.

 

Dessuten nevner du politiet som om det var de som bestemte reglene og det vet vel alle at det ikke er.

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke er i stand til å ta vare på deg selv så ligger du i grøftekanten eller snubler sidelengs bortover. Har du vært utsatt for noe kriminelt så var de isåfall litt sent ute og uansett ville du vært i stand til å ordne hjelp selv. Du snakker om mennesker som om de ikke har hjerne.

 

Jeg har møtt på MANGE hjelpeløse personer som kan gå, som trengte hjelp, og vet om en person som døde fordi vedkommende ikke fant fram i et tettbygd strøk, og frøs i hjel i en hage i en vårmåned.

Lenke til kommentar

I ett tettbygd strøk, og så hadde han ikke fornuft til å prøve å ta kontakt med noen? Det er bedre å dø enn å spørre om hjelp, derfor er det bedre å bruke politiressurser på å spørre alle ute om de trenger hjelp? Bare at de spør ikke om de trenger hjelp, men om de har narko på seg?

 

Det er selvfølgelig tragisk. Jeg har også bekjente som har dødd, og hvor var de da? En var forlatt av kamerater, dritings i snøen, en annen av dem var på glattcelle/fyllearresten. Hvis du søker på google så er det ikke bare en sak som kommer opp, men mange, grunnen til dette, til tross for at det alltid skal sitte en vakt der er fordi de aldri gidder å svare når de spør om hjelp eller ringer på alarmen, og ikke vær naiv og tro at alt som skjer i Norge står i mediene.

Lenke til kommentar
Har de narkotika på seg så er det ingen som skal ha noe med den saken å gjøre bortsett fra den personen det selv gjelder. Det er ikke offrene av narkotika som skal tas, men blir man tatt med buksene nede så burde de selvfølgelig registreres slik at man får kartlagt hvem som trenger hjelp.

 

Er man et offer for narkotika fordi det fremmes av andre du har kjøpt det fra? Besittelse av narkotika er ulovlig, så ser ikke hva du skal frem til.

Lenke til kommentar
Har de narkotika på seg så er det ingen som skal ha noe med den saken å gjøre bortsett fra den personen det selv gjelder. Det er ikke offrene av narkotika som skal tas, men blir man tatt med buksene nede så burde de selvfølgelig registreres slik at man får kartlagt hvem som trenger hjelp.

 

Er man et offer for narkotika fordi det fremmes av andre du har kjøpt det fra? Besittelse av narkotika er ulovlig, så ser ikke hva du skal frem til.

 

Du må lengre opp i systemet for å finne de virkelige kriminelle, men de har ikke noen i Norge kompetanse på å få tak i, og om de har det så er det lover og regler som hindrer de i å pågripe dem fordi de mangler bevis. Det er grådige mennesker som bare tar i telefoner og penger. Kanskje de er heldige å tar de under dem igjen som har noen kilo, men under dem igjen så har du kun misbrukere og offre og det er de som er "dummere" enn Politiet. Hvis 90% av all heroin kommer fra Afghanistan, og vi bruker milliarder på å krige der, samtidig som det er et så stort problem her hjemme, hvorfor gjør de ikke noe når de er det uansett? De bare ser på at de gror avlingene. Nå har de enkelte steder gitt de kunnskap om å dyrke safran som gir grei profitt, men alikevel. Det er ikke nok.

 

Bare innse det og jeg snakker av kunnskap og erfaring, de er utstøtte sosiale avvik. Det er det eneste de er. Når noen sies å ha fått hjelp, så har de i realiteten blitt tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling hvor de sitter sammen med shizofrene og spiser piller og ser på TV.

 

En gal handling som er begått med glede og ønske er mer syndig enn en som er begått gjennom smerte, en som først har blitt krenket som gjennom smerte er tvunget til å føle sinne, men den andre drives av sine helt egne impulser til å gjøre urett.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Du snakker konspirasjon. Heroindyrking er lovlig i Afghanistan, så ser ikke hvorfor militæret vårt som kjemper mot taliban skal bry seg om dette. De brenner uansett en hel del opiumsåkere per år så vidt jeg har skjønt. Narkotika er aldri noe man kan komme seg rundt.

 

Når vi først er inne på konspirasjoner; Jeg har hørt at Area 51 har masse aliens og UFOer, det sitter masse amerikanske politikere på den informasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du snakker konspirasjon. Heroindyrking er lovlig i Afghanistan, så ser ikke hvorfor militæret vårt som kjemper mot taliban skal bry seg om dette. De brenner uansett en hel del opiumsåkere per år så vidt jeg har skjønt. Narkotika er aldri noe man kan komme seg rundt.

 

Når vi først er inne på konspirasjoner; Jeg har hørt at Area 51 har masse aliens og UFOer, det sitter masse amerikanske politikere på den informasjonen.

 

Ja, det er fint det.

 

Er det konspirasjon eller er det du som er kunnskapsløs?

 

http://www.dagsavisen.no/kultur/article425757.ece

Lenke til kommentar

Jeg synes nå det er flott at Politiet viser seg frem en mørk natt! Det er noe som forebygger kriminalitet og kan medvirke til at samfunnet blir tryggere.

 

Har selv blitt avhørt av politiet og det er ikke stigmatiserende eller nedverdigende, mener nå jeg!

 

Hva ligger under ordet "forebygge" og hva ligger under ordet "kriminalitet" og hva ligger under ordet "trygghet", setningen slik du bygger den opp minner meg om det samme naive luftslottet vi lever i og det er kun overfladiske ord. Jeg tror det er sundt å tenke selv og ikke ukritisk ta inn over seg alle ideer som er blitt dominerende i samfunnet, spesielt i en debatt/diskusjon og ikke en meningsmåling. Det er greit at du gir uttrykk for din mening, men jeg syns du skal bygge et fundament for den også, det er hvertfall det jeg er intressert i, både for å lære noe selv og for å kunne vise andre hva min oppfatning er med et grunnlag for det.

 

Altså hva jeg prøver å gjøre er å overbevise, mens hittil har jeg følt at jeg kun forsøkes å overtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...