Toppris Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Har googlet emnetittelen men har ikke funnet noe som har hjulpet. 1) Trådløst internet-switchen er på. 2) Kabel internet fungerer. 3) Det trådløse internettet fungerte for en måned siden, og jeg har ikke brukt PC-en siden. 4) Jeg har oppdatert internett driverne fra intel sine nettsider. 5) Det lyser ingen lys der det skal lyse for trådløst internet på PC-en 6) "Ingen trådløse nettverk innen rekkevidde ble funnet.", selv om det skal være en 6-7 stykk, derav blant annet mitt eget som ligger drøye 1.8 meter unna PC-en. Nettverkskortet heter Intel PRO Wireless 2200BG om det spiller noen rolle, og jeg oppdaterte driverne fra http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/wireless/pro2200bg PC-en er gammel, min far fikk den av en kompis av seg for å "bli kjent med PC-er". Har av den grunn ikke gjenopprettings CD-ene, men håpte da virkelig at jeg ikke trengte å gå så langt.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg ville først åpnet luken til trådløskortet (under PC) og sjekket om det står på plass i slotten. Det kan finnes innstilling i bios som disabler kortet. Eller kortet kan være defekt. Et nytt mini-pci nettverkskort for man for ca 10$ på ebay. Vær obs på at det ikke er alle PC-merker som lar deg sette i et random nytt kort, da de har en whitelist som blokkerer kort de selv ikke selger... Ellers kan du jo bare sette i en trådløsdongle (USB) for å få den på nett. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Se etter om det er andre programmer som styrer det trådløse kortet. Har vært borti maskiner der det ligger tredjeparts-software som styrer WLAN og kan slå av radioen for å spare strøm, da finner du ingen trådløse nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå