ibse Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hei alle sammen, Noen som kunne gitt meg en forklaring på dette ordet/utrykket? En som skrev til meg: "Erru schkækk eller?" - skjønte nada.. På forhånd takk Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Kanskje h*n mente "skakk" ? Ordnett.no --> skakk skakk skakt; ikke rett; ikke i vinkel; skjev: stolen er både skakk og skjev / bildet henger skakt / gå med hodet på skakke (g. dat. e.på) ; ergre, gruble seg skakk // alt som er skakt og skjevt her i verdenEtym.: gno. skakkr oppr. visstn. sm. ord som skank Lenke til kommentar
jahas Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Kanskje h*n mente "skakk" ? Ordnett.no --> skakk skakk skakt; ikke rett; ikke i vinkel; skjev: stolen er både skakk og skjev / bildet henger skakt / gå med hodet på skakke (g. dat. e.på) ; ergre, gruble seg skakk // alt som er skakt og skjevt her i verdenEtym.: gno. skakkr oppr. visstn. sm. ord som skank Eru schkækk? Eru ikke i vater? Eru noob? osv Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Erru schkækk? Er det samme som er du fjern, altså røyka marihuana her jeg kommer fra ihvertfall. Kan forsåvidt brukes hvis du sier noe dumt, fjernt også. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 eller om man ikke er helt riktig i hodet. "faen du er skækk ass" "din skække gessel!" Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Uttrykk fra der jeg kommer fra. en gessel er typisk en tulling eller en idiot. kan være både positivt og negativt Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Schækk betyr hvertfall det som som fjern og stein der jeg kommer fra. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Skakk = Fjern (inhalert et rusmiddel fra en plante som du blir fjern av) Aldri hørt noen bruker ordet skakk til noe annet enn når du er fjern Endret 10. september 2010 av vivastar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå