Ahdi Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Heisann.. Første gang jeg poster her forresten, håper noen av dere har litt mer peil enn meg. Fikk i dag 2 stk Western Digital 120GB Caviar IDE HD 7200RPM, 8.9ms, 2MB cache, ATA-100 (paster bare alt slik at det ikke er tvil =) og skulle sette dem opp i raid 0 på mitt Abit KR7A-133R. Slenger dem inn, booter, setter opp raid (hpt 372), kommer inn i Windows, hopper inn i disk management, fikser alt der, starter med formatering. Går ut, er vekke noen timer, kommer tilbake.. Og da står det at formateringen feilet. Så jeg rebooter, og når jeg kommer til raid config'en (der den søker etter diskene) finner den bare en av dem, og følgelig melder ifra om at den andre disken til Array #0 mangler. Jeg leker litt med settingsene (bytter kabel, port, etc) og kommer fram til at følgende: Den finner kun en disk når jeg har begge i. Når jeg kun har en disk på en kabel finner den disken. Har jeg de 2 diskene på forskjellige kabler, finner den fortsatt bare den ene av dem. Rart eller? Det verste av alt er at når jeg setter diskene på samme kabel i den "normale" porten, IDE2, finner den begge med en gang. Håper dere mener hva jeg forstår av alt dette her. OPPDATERING: Nå mente Windows at jeg hadde unplugga disken (som sto i vanlige ide porten).. Disken er i tillegg sinnsykt varm.. råtten disk eller? Noen andre som har hatt samme problemer? OPPDATERING 2: Jeg lot harddiskene kjøle seg ned og slengte deretter en 12 cm vifte som blåser rett mot harddiskene (de ligger ved siden av hverandre på gulvet på utsiden av kabinettet) og det ser ut som det funker greit.. foreløpig.. Får satse på det beste =) -Ahdi Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hadde du montert diskene veldig tett i kabinettet? Det er i og for seg normalt at disker blir varme, Seagate Baracuda og Cheeta disker blir ofte så varme at det blir ubehagelig og holde i dem. Hvis en av diskene dine blirmye varmere enn den andre så ville jeg prøvd å få byttet den, da det ikke er normalt. Lenke til kommentar
Ahdi Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Diskene var ikke veldig tett, og begge ble varme nok til at jeg ikke klarte å holde i dem. Nå når jeg har fått viften inni, er de bare litt lunkne =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå