Gå til innhold

Ny PSU COOLER MASTER SILENT PRO bråker for mye!

Anbefalte innlegg

Bygde en ny PC for noen måneder siden. Phenom II 965, 8GB DDR3 RAM, 5870 skjermkort, og et par lagringsdisker. Kjører dette systemet med en COOLER MASTER SILENT PRO 850W. PC-en er satt opp til å være stillegående. Vannkjøling av CPU, viftekontroller ETC. Denne PSU-en lager en summe lyd som jeg ikke takler. Den er der hele tiden når pc-en er idle også.

Vurderer derfor ny PSU og tenkte på en slik SEASONIC X-750 MODULAR. Hva tror dere, er det verdt å oppgradere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er villig til å betale 1600kr for å få PC-en stille, så er det verdt det.

http://hardocp.com/article/2009/09/25/seasonic_x_series_x750_power_supply_review/6

The X-750 was stunningly silent. In Test #1 the fan did not actually ever start which had me a bit concerned that I had a bad unit as the box indicates that the fan will not start under 20% (+/-5%) load and 25C ambient temperature. We were at 25% load so that was proper, but we were sitting at 45C ambient which was 20C above where the fan should kick in with 25% load if I am understanding the marketing correctly. The unit’s fan did come on in Test #2, but was inaudible. In fact, the fan was never detectable in our load testing environment (in or out of the incubator) at any point in time which was superb. As such, the X-750 seems to be an ideal candidate for any quiet cooling environment.
Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for noen dager siden en prikk lik din bare i 1200w, jeg synes ikke den støyer? Det kan ikke hende den ikke er skrudd ordentlig fast eller noe? Du kan jo høre om du kan få en ny for den skal jo egentlig være veldig stille. Ellers selger jeg forresten en 850w thermaltake toughpower, pm hvis det kunne vært noe :)

Lenke til kommentar

Hei igjen ser Corsair har kommet med en ny modell som heter AX. Noen som vet hvilken av de som er mest stillegående? CORSAIR AX 850W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

AX850 er basert på en smule oppdatert utgave av en Seasonic X-forsyning, så i utgangspunktet bør Seasonicen og Corsairen være forholdsvis like støymessig.

Edit: Forøvrig skal ikke strømforsyningen lage plagsomme summelyder, jeg ville først prøvd å sende den du har i retur for å se om du kan få en som ikke summer.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke er andre komponenter som skaper summelyden? Blir den feks sterkere/annerledes når du kjører igang en 3d applikajson? Har noe av samme problemet selv, byttet hovedkort og det hjalp betraktelig, men sliter fortsatt.

Google: Psu coil whine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...