Gå til innhold

Post eksempler på kvinnfolk-logikk v.2


Yavel

Anbefalte innlegg

Nei, min kommentar var siktet mot nymph. Jeg tror heller ikke bind er så dyrt. Eller, det kan være det, men unngår man de dyreste merken er det billig. 12 nok for First Price-bind...

Men kjære vene, det er jo nesten ingen som bruker bind nå til dags! Det er ekkelt og urenslig. Fytti rakkern. Det er heller ikke optimalt med firstprice ob (om det fins, jeg tror faktisk ikke), for bare de vanlige loer jo.

 

Man kan ikke sammenligne det med mat altså, jeg har kanskje lyst til å spise mer og, men i utgangskpunktet er jeg hver mnd -750 kr etter stipend. Har nettopp fått en jobb da, så håper det går bedre. Men da klarer jeg meg på under 500 kr i uka på mat, til tross for at jeg har matallergi.

 

Det er ikke sånn at det er genetisk at menn har større matlyst, det er noe du tilnærmer deg selv. Hlet tåpelut utsagn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er sikkert ikke helt renslig, men et alternativ. Vil du bli det som bokstavlig talt er en rødstrømpe?

Rødstrømpe? Er det en feminist eller noe? Nei, jeg syns det er teit. Holdte å å gå i bakken da foTgjengeren skulle bli et intetkjønn. Det er mange teite saker rundt om kring, men jeg bare hang meg på diskusjonen. For jeg syns det kunne vært sponset, i allefall i studietiden, for det er penger jeg ikke har. Det koster jo 25 kr per pakke for normal.

Endret av Nymph
Lenke til kommentar

Nei, min kommentar var siktet mot nymph. Jeg tror heller ikke bind er så dyrt. Eller, det kan være det, men unngår man de dyreste merken er det billig. 12 nok for First Price-bind...

Men kjære vene, det er jo nesten ingen som bruker bind nå til dags! Det er ekkelt og urenslig. Fytti rakkern. Det er heller ikke optimalt med firstprice ob (om det fins, jeg tror faktisk ikke), for bare de vanlige loer jo.

 

Man kan ikke sammenligne det med mat altså, jeg har kanskje lyst til å spise mer og, men i utgangskpunktet er jeg hver mnd -750 kr etter stipend. Har nettopp fått en jobb da, så håper det går bedre. Men da klarer jeg meg på under 500 kr i uka på mat, til tross for at jeg har matallergi.

 

Det er ikke sånn at det er genetisk at menn har større matlyst, det er noe du tilnærmer deg selv. Hlet tåpelut utsagn.

 

Vel vel, nå skal ikke jeg pårope meg stor kjennskap til genetikkens verden, men for meg er det påfallende at alle guttene jeg kjenner spiser mer enn jentene jeg kjenner. Å påstå at dette er fordi de ikke kan yte selvkontroll blir i mine øyne en smule ignorant. I min verden er det logisk at en mann på 85 kg trenger mer mat enn en dame på 65kg. Innser jo selvfølgelig at det har mye å gjøre med metabolisme, forbrenning og sånn, men også der er mine personlige erfaringer i tråd med mitt tidligere utsagn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Vi burde fått det gratis, fordi vi kan ikke akkurat velge å ikke ha det. Hvis du spiser mye får du heller ha litt selvkontroll. Du må jo ikke spise mye, hvis du ikke har penger. Men det er uaktuelt for meg å stappe dopapir i undikken 1 gang per mnd.

 

Så det eneste nødvendige kriterie for at noe skal være "gratis" (betalt for av staten) er at en "ikke akkurat kan velge å ikke ha det"? Eller er dette kun et av flere nødvendige kriterier? Dersom det er det eneste kriteriet kan jeg ikke skjønne at barberutstyr ikke skal være betalt for (både for kvinner og menn.)

 

Det er ikke sånn at det er genetisk at menn har større matlyst, det er noe du tilnærmer deg selv. Hlet tåpelut utsagn.

 

Nei, her er det du som er håpløs. Menn har generelt større matlyst av den grunn at de generelt har større matbehov, et genetisk trekk. For bevis på dette kan du for eksempel se her: http://www.weightlossforall.com/calorie-requirements-daily.htm

 

In the UK, it has been estimated that the average woman needs around 2000 calories per day to maintain weight. This calorie requirement rises to 2500 for average men. However, these figures are based on averages and may be completely different for many individuals.

 

Dersom en mister vekt hver dag vil en til slutt ende opp med å veie ingenting. Og det ville ikke akkurat være en god situasjon, eller? (For å være mer seriøs vil en person som får i seg mindre næring enn han eller hun trenger komme til å lide under problemer som apati, mangel på konsentrasjon og en generell tendens til å dø mye fortere enn de som får i seg den næringen han eller hun trenger.)

 

Om den siden blir for useriøs for deg kan du se her i stedet: http://www.healthcastle.com/nutrition_men_women.shtml

 

Håper dette klarer upp uklarheten for deg. Menn trenger helt klart generelt mer mat enn det kvinner gjør for å leve.

Endret av Turtlefence
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, min kommentar var siktet mot nymph. Jeg tror heller ikke bind er så dyrt. Eller, det kan være det, men unngår man de dyreste merken er det billig. 12 nok for First Price-bind...

Men kjære vene, det er jo nesten ingen som bruker bind nå til dags! Det er ekkelt og urenslig. Fytti rakkern. Det er heller ikke optimalt med firstprice ob (om det fins, jeg tror faktisk ikke), for bare de vanlige loer jo.

 

Man kan ikke sammenligne det med mat altså, jeg har kanskje lyst til å spise mer og, men i utgangskpunktet er jeg hver mnd -750 kr etter stipend. Har nettopp fått en jobb da, så håper det går bedre. Men da klarer jeg meg på under 500 kr i uka på mat, til tross for at jeg har matallergi.

 

Det er ikke sånn at det er genetisk at menn har større matlyst, det er noe du tilnærmer deg selv. Hlet tåpelut utsagn.

Er ikke snakk om lyst, er snakk om behov. Menn trenger generellt mer mat enn kvinner. Hvis jeg skal begynne som rødstrømpene, så vil jeg kreve penger til mat, fordi jeg er større enn gjennomsnittsmennesket uten at det er min feil.

 

Skal jeg holde vekten må jeg innta >2x så mye mat som damen.

Lenke til kommentar

Man må ikke kjøpe bind, man kan kjøpe menskopp, som er en engangsavgift (og langt bedre for bakteriemiljøet der nede enn tamponger), eller man kan bruke mose og lær, slik de gjorde i gamle dager (:p).

 

Hva med de som må ha briller? Eller medisiner? Det kooster langt mer enn 200okr. Dessuten skulle jeg likt å sbruker 2k årlig på first price bind.

Lenke til kommentar

Jeg har en mor som er relativt påståelig. Hvis man påpeker at hun tar feil, kan resultatet bli riktig så festlig. Min søster ringte meg, og fortalte om en samtale hun nettopp hadde hatt med min mor, som da lå på sykehuset og ville ha internettilgang:

 

Mor: Jeg får f... ikke detta til å fungere, jeg!

Søster: Men har du ordnet med Telenor så du har fått igang trådløst nettverk og sånn?

Mor: Trådløst nettverk? Hallo!? Jeg har en pc, og jeg har en kabel. Hvorfor fungerer det ikke?

Søster: Uhm, kabel..?

Mor: (Nå relativt irritert og arrogant): Ja. Kan du gidde å høre etter hva jeg sier? Jeg har plugget kabelen i pc'n, og plugget den i veggen. Men jeg kommer f... ikke på nett!!! Skjønner du det? Eller skal du ha det inn med teskje?

Søster: Å, den kabelen. Gratulerer, da har du strøm til pc'n!

 

:no:

 

Det skal sies at min søster er et tålmodig menneske. Og modig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, min kommentar var siktet mot nymph. Jeg tror heller ikke bind er så dyrt. Eller, det kan være det, men unngår man de dyreste merken er det billig. 12 nok for First Price-bind...

Men kjære vene, det er jo nesten ingen som bruker bind nå til dags! Det er ekkelt og urenslig. Fytti rakkern. Det er heller ikke optimalt med firstprice ob (om det fins, jeg tror faktisk ikke), for bare de vanlige loer jo.

 

Man kan ikke sammenligne det med mat altså, jeg har kanskje lyst til å spise mer og, men i utgangskpunktet er jeg hver mnd -750 kr etter stipend. Har nettopp fått en jobb da, så håper det går bedre. Men da klarer jeg meg på under 500 kr i uka på mat, til tross for at jeg har matallergi.

 

Det er ikke sånn at det er genetisk at menn har større matlyst, det er noe du tilnærmer deg selv. Hlet tåpelut utsagn.

 

Ehh. Hevder du at en mann på ~ 185 og ~ 75-80kg ikke trenger mer mat enn en dame på ~ 160 og 60kg?

Lenke til kommentar

Men kjære vene, det er jo nesten ingen som bruker bind nå til dags! Det er ekkelt og urenslig.

Men kjære, vene, alle vet da at tamponger er veldig mye verre enn bind! Urenslig? Pfft. Skal love deg det blir mer ugreie i bakteriefloraen av tamponger. Skal du unngå det helt, er du imidlertid nådt til å bruke menskop eller liknende alternativer. Trodde man fikk basisinformasjon om slikt på skolen. :hmm:
Lenke til kommentar

Argumentet med matpenger til menn støttes. Vi menn er født med mer muskler (stort sett) enn kvinner. Dette kan jeg si uten noen form for dokumentasjon, alle kan se at det er slik. Fordi vi har mer muskler, trenger vi mer energi, altså trenger vi mer mat. Vi er også gjennomsnittlig høyere enn kvinner, og jobbene våre er generelt sett mer fysisk krevende, altså øker energiforbruket.

 

Altså kan vi jo si at det går opp i opp, som kanskje også er grunnen til at "Blodig urettferdig"-artikkelen er fra 2003 og ingenting er blitt gjort med saken.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne få lov til å skyte inn her at klær er noe vi burde få sponset av staten! I dagens Norge er det nemlig påbudt å gå med klær ute på gaten, JEG har ikke pengene til å legge ut for en bokser og en t-skjorte i mnd, jeg er student. Jeg synes hvert fall studenter skal få gratis klær......

 

edit: også synes jeg også i LIKESTILLINGENSNAVN at menn skal få sponset middag på date av staten ettersom det er noe vi må betale. Også vil jeg også ha mer mat slik som alle de andre her ettersom jeg er 2 meter høy.

 

Kan vi ikke væææærsåååsnilll bare innse at vi er forskjellige! Er da ingen menn som griner om likestilling, selv om kjønnsforskjellen har like mange bakdeler for oss som for kvinner

Endret av ToYBoi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vi ikke væææærsåååsnilll bare innse at vi er forskjellige! Er da ingen menn som griner om likestilling, selv om kjønnsforskjellen har like mange bakdeler for oss som for kvinner

 

Likestilling og kjønnsnøytralitet er to helt forskjellige ting, nå må folk snart få inn i hodet sitt at det er forskjell på mann og kvinne. For min del; er for likestilling, men mot kjønnsnøytralitet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...