Gå til innhold

Post eksempler på kvinnfolk-logikk v.2

Yavel

Anbefalte innlegg

Det som irriterer mest er at kvinnekanalene får alle de rene kvinneprogrammene (forståelig til en viss grad), mens mannekanalene består av programmer stort sett alle ser på.

Konklusjon: kvinner er generelt sett mer kravstor/kresen enn menn :)

Nei, konklusjonen er at det finnes møl bare enkelte kvinner vil finne på å se på, og det må de ha på en egen kanal for å ikke miste seere. :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg lite om de vil ha en kvinnekanal, jeg kan godt se på en annen kanal, så lenge det er alternativer syter ikke jeg. Det som irriterer meg, er at det ikke ble et oppslag før det kom en såkalt "mannekanal"; altså kvinner har visst rett på sin egen kanal, men ikke menn?

For å være helt ærlig syns jeg dette skillet er idiotisk, men når de først skal begynne å krangle og sutre, så får de tenke over hva de egentlig klager på. (Hvis "mannekanalen" noensinne blir lagt ned på dette grunnlaget, så skal jeg sørge for at det samme skjer med "kvinnekanalen", rett og slett fordi det er en prinsippsak. Likestilling my ass...)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vi skulle alle gjerne sittet oss ned foran tv'en med et fornøyd sukk, og nyte endeløse antall med sandwich som blir servert til oss fra en barmfager kvinne som har forbrent minst 600kcal på kjøkkenet den dagen. Men man kan ikke bare si sånt rett ut, finn i alle fall kreative bilder som forteller historien bedre enn hva du selv kan. Og slike bilder er det nok av i f.eks. Snowdogs picture humour thread. Dessuten er denne tråden reservert for ekte eksempler på kvinnelogikk, så hold ren skjær ubegrunnet mannsjånivisme utenfor, det fjerner integriteten til tråden.

Dagbladet-artikkelen var artig :) Likte spesielt valget av overskrift: "Blodig urettferdig". Men akkurat i denne saken er jeg litt enig med kvinnene, tenkte faktisk over hin dagen at det må være kjipt for kvinnene å bruke penger på bind/tamponger. Som de skriver så må jo faktisk også kvinner bruke penger på barberutstyr (endeløse tråder på forumet med gutter som skriver at de foretrekker barbert fitte/legger/rumpe etc. på jentene er bevis), så barbering er ikke eksklusivt for gutter. Faktisk barberer vel de fleste gutter bare i ansiktet(dem som faktisk har skjeggvekst), så jenter barberer mer(flere steder) enn oss!

Dog synes jeg 200 millioner høres litt mye ut. Kanskje heller gi statsstøtte til first price så de kan masseprodusere enda flere bind/tamponger slik at prisene går ned, og så kan kvinnene begynne å kjøpe økonomipakninger rett fra fabrikkene med årsrasjoner :) Seriøst forslag. Så slipper menn i tillegg å kvie seg i kassen på RIMI om damen ligger syk hjemme, og han har fått det ærefulle oppdraget å handle inn bind./irony (bare det siste)

Edit: leif

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Jeg mener at hvis vi skal følge logikken rundt spnsing av bind og tamponger, burde også menn som bor alene få sponset deler av matbudsjette. Det er jo ikke til å komme unna at menn ofte spiser og trenger mer mat enn det kvinner gjør.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg mener at hvis vi skal følge logikken rundt spnsing av bind og tamponger, burde også menn som bor alene få sponset deler av matbudsjette. Det er jo ikke til å komme unna at menn ofte spiser og trenger mer mat enn det kvinner gjør.

Neineineinei, jeg skjønner dette kun er et eksempel, men jeg syns det er latterlig dyrt i butikken. Vi burde fått det gratis, fordi vi kan ikke akkurat velge å ikke ha det. Hvis du spiser mye får du heller ha litt selvkontroll. Du må jo ikke spise mye, hvis du ikke har penger. Men det er uaktuelt for meg å stappe dopapir i undikken 1 gang per mnd.

Lenke til kommentar

Ottar begynt å infiltrere AUF? Skrev noe om dete på bloggen min tidligere idag. (link i signatur)

Neineineinei, jeg skjønner dette kun er et eksempel, men jeg syns det er latterlig dyrt i butikken. Vi burde fått det gratis, fordi vi kan ikke akkurat velge å ikke ha det. Hvis du spiser mye får du heller ha litt selvkontroll. Du må jo ikke spise mye, hvis du ikke har penger. Men det er uaktuelt for meg å stappe dopapir i undikken 1 gang per mnd.

Enn hvis det er helt uaktuelt for oss å gro fullt skjegg, eller fullt uaktuelt å ikke ha mye mat?

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. I dette tilfellet er det snakk om velvære. En gutt må selvsagt ikke spise så mye, men for å oppnå lik metthetsfølelse som en jente trenger gutter som regel mer mat. Her er det ikke snakk om selvkontroll, det er snakk om biologi. På lik linje med menstrasjon. På den måten er ikke mat, som eksempel, så alt for fjærnt.

red. en dobbelt nektelse snek seg med :cry:

Endret av Gene
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, mat er dyrt i Norge, men en stor internasjonal undersøkelse viser at nordmenn brukes minst del av inntekten sin på mat/nødvendighetsartikler og bolig enn NOE annet land i verden. Det er det som betyr noe. Når lønningene er 30-50% høyere enn i land som Tyskland og England, må vi betale mer. Det er logisk. Herrelogikk.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Klagde aldri på at mat er dyrt. Jeg kom med en påstand om at det er dyrere for menn enn for kvinner. Tror ikke det er urimelige mengder penger som går til innkjøp av bind, hvis vi absolutt skal se på den globale sammenhengen.

Lenke til kommentar

La være å spise, slår du to fluer i en smekk ;) .

Lenke til kommentar

Nei, min kommentar var siktet mot nymph. Jeg tror heller ikke bind er så dyrt. Eller, det kan være det, men unngår man de dyreste merken er det billig. 12 nok for First Price-bind...

Leste posten din igjen, og innser at jeg burde skjønt det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...