Gå til innhold

Hva skal vi med Modding av DVD, konsoller(!) mv.

Anbefalte innlegg

Holdt på å le meg i hjel her inatt. Forumet har altså en del som heter 'Modding av DVD, konsoller mv.' samtidig har vi Retningslinjene som sier dette:

6. Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.

Her stinker det dobbelt :lol:

I tillegg kan vi denne da... :roll:

Lurer VELDIG på hvordan Hardware kan forsvare dette. Dere har altså en del på forumet som omhandler noe som reglene sier er fy, fy om, samtidig som det finnes en artikkel som også handler om tema.

Som adawen sa til meg igår på mIRC: noen bør finne utav hva vi liker og ikke liker..

Nå hva blir det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holdt på å le meg i hjel her inatt. Forumet har altså en del som heter 'Modding av DVD, konsoller mv.' samtidig har vi Retningslinjene som sier dette:
6. Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller.

Ser du virkelig ikke forskjellen? Det blir nesten som om å snakke om warez uten å nevne ting som bryter mot retningslinjene. Det er fullt mulig, og definitivt ingen XOR.

Som er noe helt annet igjen.

Lurer VELDIG på hvordan Hardware kan forsvare dette.

Som Novec skriver i diskusjonstråden til den overnevnte artikkelen, skilles det mellom redaksjonelt innhold (som hw/ok-menneskene virkelig kan få smake pisken for) og forum-innholdet.

Dere har altså en del på forumet som omhandler noe som reglene sier er fy, fy om, samtidig som det finnes en artikkel som også handler om tema.

Det er da ikke det samme. Reglene er riktignok vage, men jeg synes ærlig talt at det er nokså klar forskjell mellom ok-modden og en evt. chip-mod.

Som adawen sa til meg igår på mIRC: noen bør finne utav hva vi liker og ikke liker..

Det står da i retningslinjene, dét. :)

Nå fremstår kanskje dette innlegget som ren nedsabling av tråden din. Men det du er ute etter, som, slik jeg forstår det, er i hovedsak høyere grad av konsekvens i hw.no-nettverket, etterlyser jeg også. Det har skjedd mye snålt.

Lenke til kommentar

Joda, det står mye rart i retningslinjene - men det som står der er ikke alltid like begripelig i alle situasjoner. Men jeg skal ikke stikke nesa mi opp i den diskusjonen her. Det får Gamer-gutta ta seg av.. ellerno.. ;)

Lenke til kommentar

LarsC: hvordan ser du for deg at noen skal greie å komme med et spørsmål som er lovlig og at andre kommer med lovlige svar angående modding av en konsoll når du ikke har lov til å komme med informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Bare titt i delen og voila, 50% av alle postene kan stenges med en eneste gang. (spørsmål og svar angående mod av konsoll hvilket det står klart og tydlig i retningslinjene ikke er lov)

Angående den artikklen: At Novec sier noe betyr ikke at det stemmer. Det er sansynligvis bare hans mening. De fleste av oss vet godt at moddene ikke er enige seg imellom om hvordan regelene skal tolkes ;) Artikklen inneholder detaljert info om hvordan moddefisere en konsoll og det bryter etter min mening med regelene.

Edit: leste igjennom tråden en gang til og kom over noe yummy sa:

Vi skiller meget klart mellom det redaksjonelle og forumet. For øvrig vil vi selvfølgelig være fleksible med tanke på den regelen du nevnte - om du ønsker å modifisere på konsollen din, skal vi ikke hindre deg. Med mindre det du beskriver kommer i konflikt med hva du har lov / ikke lov å gjøre. Dette har vært diskutert før, og svaret er nå som da: forumets regler har intet med de redaksjonelle valg vi gjør - det er to vidt forskjellige ting.

vel, la meg om forumlere meg litt. Jeg mener Hardware nettverket sender ut dobbelt moral når de sier at vi (Hardware og dets søstersider) kan skrive detaljert om modding av konsoller, mens på forumet er det fy, fy.

Edit#2:

nå får du ikke helt sammenhengen, men det hun mente var at det er uklart hva som er holdningen til modding av konsoller hos Hardware og søstersidene ;)
Lenke til kommentar
6. Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.

Lurer VELDIG på hvordan Hardware kan forsvare dette. Dere har altså en del på forumet som omhandler noe som reglene sier er fy, fy om, samtidig som det finnes en artikkel som også handler om tema.

Nå hva blir det til?

Er da for h ingenting gale i å modde konsoller! Hvis jeg vil kjøre Linux på min Xbox (ikke det at jeg har en Xbox, men min hypotetiske tankeeksperiment-Xbox) som jeg har betalt for med mine egne ærlig tjente penger, så skal jeg f'en meg få gjøre det!

Lenke til kommentar

Min forklaring er at HWN var litt i tvil på hvordan rettningslinjene skulle være og de så at mange ville diskutere tvilsomme ting. Derfor tok man å skjulte noen "fyfy" kategorier i off topic. Er som å dytte rotet under senga istede for å rydde det opp ;)

denne versjonen vil selvsagt ikke moddisene gå med på, men jeg tror jeg er veldig nærme sannheten.

Regelen om modding av konsoller er vel kanskje den minst forståelige blandt rettningslinjene. Burde vært fjerna imho selv om jeg aldri har eid en konsoll i hele mitt liv.

Lenke til kommentar

Det er jo også klar forskjell på å modde konsollen i sin helhet, og å modifisere hovedkortet med å lodde på modchips. Tviler på at MS bryr seg om du bytter vifter i Xboxen. Garantien ryker jo, men det er jo fordi du åpnet kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...