HerrAge Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Har problemer med å få min stasjonære pc på nett etter at jeg har flyttet. Har satt opp en trådløs ruter og har fått koblet til den bærbare på nettet. Jeg får også koblet den stasjonære pcen til ruteren (gjennom kabel), og klarer å finne den gjennom den bærbare ved å logge inn på ruteren. På tilkoblingen på den stasjonære står det 'Tilkoblet' og alt ser ut til å være fint, men kommer ikke på nett (og finner hverken ruteren eller den bærbare gjennom ip-adressene. Fra den stasjonære har jeg satt opp ip-adressen og gateway manuelt og tilpasset den ruteren: Ruteren sin ip-adresse er: 192.168.0.1. Jeg har satt opp på den stasjonære: ip-adr: 192.168.0.198 nettverksmaske: 255.255.255.0 stand.gateway: 192.168.0.1 Dns-server: 192.168.0.1 Har prøvd og starte hele systemet på nytt(ta ut strømkontakter til både ruter og modem), men kommer ingen vei. Noen som har noen tips? -edit: Har bredbånd fra Get og ruteren er en D-link DIR-635. Endret 9. september 2010 av HerrAge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå