Gå til innhold

Bestilling fra utlandet, med UPS Worldwide Express?

Anbefalte innlegg

Har bestilt noen deler fra en rc butikk i USA: http://www.amainhobbies.com, pakken er allerede godt på vei, men lurer på noen ting. Først og fremst, kjører UPS pakken hjem til deg? Eller er det noen andre som tar over for de i det pakken havner i Norge?

Har allerede betalt for det jeg har kjøpt+frakt via siden jeg bestilte, men står dette på siden "Please Note: UPS shipping charges only cover transit to your country. You are also responsible for all customs, duties, and taxes that may be charged." Vet at jeg må betale evt. moms og et fortollingsgebyr, men er dette alt? Eller er det noen andre ting som kan dukke opp som jeg må betale for?

Edit: Noen som har peiling på hva UPS tar i fortollingsgebyr?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så de kommer ikke på døra så sant man ikke ringer? Står jo på trackingen min at "Your package is on time with a scheduled delivery date of 09/09/2010." Den havner altså på postkontoret?

Og etter hva jeg har forstått så er det ikke noe toll på rc ting og tang, akkurat som med datadeler, men vet at man må betale moms/mva som er 25% av pris+frakt av det du har kjøpt, samt et fortollingsgebyr, posten tar vel 211kr i fortollingsgebyr eller noe, men om det er UPS som også tar for seg pakken her i landet så har vel sikkert de en annen pris på fortollingsgebyret? Bortsett fra dette, så er det vel ingen andre utgifter jeg kan vente meg?

Edit: Bor forresten i Oslo om det har noe å si, lest noen par ting om at UPS lar posten overta for folk som ikke bor så sentralt her i landet, om dette stemmer eller ei vet jeg ikke.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

men om det er UPS som også tar for seg pakken her i landet så har vel sikkert de en annen pris på fortollingsgebyret?

150 kroner etter min erfaring.

...lest noen par ting om at UPS lar posten overta for folk som ikke bor så sentralt her i landet, om dette stemmer eller ei vet jeg ikke.

Det stemmer, men det skjer først etter fortolling. Mva-regninga kommer mao fra UPS (i brev i etterkant, 15 dager bet.frist) selv om de videresender pakken med Posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...