Emils. Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Fikk pakka mi i dag med ram, HK og CPU. Etter å ha satt alt sammen så får jeg ikke noe bilde på skjermen. Den lager ingen lyder og jeg ser ikke om det er noe feil på HK, den starter og går som om den skulle funket. Har prøvd å få bilde både analogt og digitalt, men uten at det funker. Har ikke den fjerneste aning på hva som er problemet. HK: Gigabyte GA-P55A-UD4 CPU: Intel i5 760 Ram: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Det jeg har merket meg som er litt rart er at den kontakta fra størmforsyninga som skal inn i HK er 2x2 og ikke 2x4 som den er. Men det sto i brosjyra at det skulle gå og. Men er dårlig til å forklare dette så legger ved to bilder. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 enkleste måte å få orden på slikt er å ta det fra hverandre og sette det sammen på nytt. en bekjent hadde samme problem en gang, og da var det cpu'en som ikke satt skikkelig fast av alle ting. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 fant ut at rammen satt i feil slott. Så har bilde nå! men nå er det et nytt problem, jeg kommer fram til der windows logoen skal sette seg sammen, også får jeg bluescreen. Helt plutselig, også restarter pcen seg. Hva kan dette være for noe? :S Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Det er mulig jeg tar feil, men det ser for meg ut (på kablene) som du har en nokså foreldet strømforsyning. Er dette tilfelle så kan problemet ligge der. Ellers så er det anbefalt å ta en full resett av bios når man setter opp gamle og nye deler for første gang. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Hva mener du med foredlet størmforsyning? Hvorfor skal jeg resette bios på HK når HK er nytt. Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 foreldet* , tipper han mener du har ganske gammel strømforsyning. Har du mulighet til å se feilkoden på bluescreenen eller blir den borte med en gang? Mye nyttig informasjon å google seg frem til hvis du får tak i feilkoden. Ellers støtter jeg forslaget om at problemet kan ligge i den 4 pins strømkontakten som skulle vært 8pins. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Det går så fort at jeg ikke rekker å få med meg noe som helst. Det var det første som slo meg, men er surt å gå ut med 800 kr på en ny størmforsyning hvis den ikke er problemet! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Skriv ned merke på Psu og Wattage. Uansett så bør en Psu byttes om den er ca 4 år og av normal kvalitet, sannsynligvis mye oftere om den er av ukjent merke og dårlig kvalitet. Psu er den komponenten som er mest undervurdert i et pc oppsett og som har størst betydning for stabilitet på lang sikt. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Er av denne typen her: cooler master rs 450-acly den er vel snart 5 år gammel den jeg ahr tenker jeg! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Da tror jeg du bør spandere på deg en ny psu, enkelt og greit. Er litt sprikende kvalitet på Coolermaster psu'ene og det spørs om den har greid å drifte en moderne pc problemfritt. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Planen var uansett å få tak i en ny CPU, men ikke enda. Men ettersom dette må gjøres er det vel et enkelt og greit valg antar jeg. Men har ingen anelese hvilken psu jeg skal gå for, vil gjerne ha en som er modulær og støtte for sli/crossfire. Forslag? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Personlig så har jeg en HX650 fra Corsair, den er stillegående og gir mer en nok stabil power til systemet mitt , her har du =46&detailId[]=1869%281%29"]noen flere gode modeller fra Corsair som er modulære. Hvor kraftig Psu'en bør være er helt utifra valget av skjermkort og antall du har tenkt deg, for eksempel et system med 2x 480 bør vel ha en psu som er minst 800W, kanskje hele 1000W med tanke på individuelle Rails og ikke minst for å ha et Headrom. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Hva mener du med foredlet størmforsyning?Hvorfor skal jeg resette bios på HK når HK er nytt. Foreldet = for gammelHvis den er omkring 5 år som du tror så trenger du en ny. Moderne hovedkort og komponenter har andre krav til spenning og stabilitet enn for fem år siden. Under montering er det fort gjort å tilføre delene, og spesielt hovedkortet statisk spenning hvis man ikke jorder seg selv. Derfor er det alltid lurt å resette bios før første oppstart etter at endringer er utført på maskinvare. Før du resetter, koble fra alle kabler, ta på metall i kabinettet eller PSU i noen sekunder. Trykk gjerne av/på knappen noen ganger også for å tømme kondensatorer etc. for spenning. Resett bios i min. 30 sekunder. Link til en som hadde lignende problemer som deg: http://www.diskusjon...entry16170645 Endret 9. september 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 fant ut at rammen satt i feil slott. Så har bilde nå! men nå er det et nytt problem, jeg kommer fram til der windows logoen skal sette seg sammen, også får jeg bluescreen. Helt plutselig, også restarter pcen seg. Hva kan dette være for noe? :S Du prøver vel ikke å starte en tidligere installert windows fra det gamle hovedkort oppsettet vel ? Om det er tilfellet er det grunnen til at win oppstart feiler med bluescreen og reboot. Du må gjøre en ny windows installasjon nå som du har byttet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Da har jeg bestilt meg ny PSU, valget datt på Chieftec Super Series 650W. Tviler veldig på at jeg kommer til å kjøre sli eller crossfire i den nærmeste framtid! Så forventer at den er her i morgen. Prøvde også å reinstallere Windows 7, men etter at den har fullført det første steget og skal gjøre det siste på installeringa så blir skjermen svart og ingenting skjer! Blir virkelig lei det her kjenner jeg.. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Skjermen skal bli svart, ofte tar det veldig lang tid før installasjonen går videre så det gjelder å ha litt tålmodighet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Skjedde ingenting på en halv time når jeg prøvde i går kveld! Så jeg må bare vente, det du mener? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 En halv time er vel i drøyeste laget, og det høres vel ut som en mislykket installasjon da hvis du resatte bios før installasjonen. Men heller vel mer til at årsaken ligger i PSU så det er bare å vente til den nye du bestillte er i hus. Håper det ordner seg da. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Har ikke resatt BIOS enda, ettersom jeg ikke vet hvordan jeg gjør det. Men får se i manuelen. Men får heller vente til i morra og se på det! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) PÅ nye hovedkort er det som regel 2 måter å resette bios på, enten ved å flytte på en jumper fra 1-2 til 2-3 og la den stå i 10 - 15 sekunder, så tilbake til 1-2. Husk at maskinen må være avslått og alle kabler koblet fra. Den andre måten er å holde inne ClrCmos (i min. 30 sekunder) som du sikkert finner mot siden som vender bak på hovedkortet. Begge er merket med ClrCmos e.l. Den første metoden gir en grundigere resett enn den siste. Ikke alle hovedkort har sistnevnte mulighet. Link til forståelse av CMOS / BIOS : http://www.computerh...es/ch000707.htm Endret 9. september 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå