Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skal man bruke nå som Youtube suger?

Den beste nykommeren innen videopublisering på internett?  

3 stemmer

1. 1. Hvilken tjeneste ser mest lovende ut som konkurrent til YouTube?

• www.metacafe.com
    • www.veoh.com
    • www.megavideo.com

Anbefalte innlegg

Nå får jeg blokkeringsmeldinger på minst halvparten av alle videoer jeg ser på. Det er ikke dét det en gang var - et sted for kreative mennesker som kunne dele videoinnhold enkelt og gjøre det lett tilgjengelig for andre.

Om det blir fjernet så er det fordi det bryter opphavsretten. Altså kan kreative mennesker som lager sine egne ting fortsatt drive på akkurat som de vil.

Jeg la nettopp ut en gammel megamix av Michael Jackson-sanger. Svært skjelden sak, som er umulig å oppdrive "lovlig" noe sted. Folk hadde ikke kunne sett den, hvis det ikke var for meg. Og bare tre minutter etter at jeg hadde publisert den, fikk jeg e-post om at den var blokkert i nesten hele verden. Det går bare ikke!

Selvfølgelig går det. Og det var det det gjorde. Når de som eier rettighetene til det du legger ut ikke vil det skal spres slik, så har YT (og dermed du) ikke mye de skulle ha sagt.

I guess the price you pay for becoming big corporate and making tons of money is that you destroy yourself in the process.

Hittil har youtube gitt lite penger til google. Den enorme arkitekturen som trengs samt en milliard visninger om dagen er svindyrt å drive.

Om dette er så viktig kan du lage en egen flash avspiller (ikke veldig vanskelig) eller embedde videoen din direkte i HTML5 (latterlig lett) og hoste videoen på din egen server. Da er det derimot du som må ta konsekvensen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk om moralpoliti a. Det var det siste tråden trengte. Hvis du leser førsteposten så er det ingen som etterspør moralprekener her. Hvorfor er moralister alltid ute med preknene sine ETTER at noe har skjedd? Hvor var du da Youtube var fritt frem for alt og alle? Det er lett å være etterpåklok.

Denne tråden handler ikke om teorien bak hvorfor og hvordan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...