Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøblete DNS hos Lyse (Altibox)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Du kan jo sette opp alternativ DNS i router (eller PC). F.eks Powertechs åpne 195.159.0.100 eller Googles 8.8.8.8.

Setter man opp DNS1 fra ISP A og DNS2 fra ISP B, så har man bedre dekning.

Usikker på om det hjelper når server kun feiler på enkelte utenladske sider tho...

For å sjekke om det er DNS eller routing, så kan man kjøre Tracert <ipadresse>

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Har pratet med Lyse sin kundeservice nå.

Sa at jeg fikk dårlig respons fra alle 4 DNS serverene deres. DNS3 og 4 funker bedre en 1 og 2 men det er ikke akseptabel responstid på dem.

Fikk beskjed om at de skulle sjekke litt internt. Og fikk svar på mail etter en stund:

Fikk svar fra Altibox at det ikke var noe spesielt de kunne se som skulle være årsak til dette. De nevnte at det lå inne mange portvidrekoblinger på sentralen som kunne påvirke ytelsen.

Men Lyse har totalt 4 forskjellige DNS servere, så du kunne prøvd å manuelt bytte til en av de andre.

Primær: 213.167.96.50

Sekundær: 213.167.96.34

Primær: 81.167.36.3

Sekundær: 81.167.36.11

Får meg til å lure på om de ikke hører etter.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Samma smørja om en prøver kontakte kundeservice hos agder breiband (altibox leverandør)

Har flere ganger klagd på hastigheten,

og får dårlige standardsvar tilbake. virker ikke som de tenker over hva de faktisk svarer på eigang.

f.eks. opplever jeg at det er FRYKTELIG tregt på søndager spesielt, på kvelden. da flest bruker det.

Opplever å få 6-800 KB/sec toppen mot f.eks, tptest, speedtest.net , og iso fil nedlastinger direkte fra ftp.uio.no men neida, standard svada svar bla bla test mot altibox speedometer osv.

faen hjelper det at det er masse kapasitet på altibox nettet, når det går grisetregt ut av NIX i "høytrafikktider".

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...