akristina92 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Virker som om jeg får tilgang til sider uten problem, men internetthastigheten min har gått ned betydelig. Andre som har samme problemet? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Det er ikke dns serveren som er problemet. Har vært problemer med en transit leverandør http://www.facebook.com/home.php#!/Altibox?ref=ts I dag er det nok det ja, men har vært DNS tidligere. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Der døde nettet helt igjen, fikk ikke svar på ping engang fra 195.159.0.100.. 20 minutters nedetid ca. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Skuffende ustabilt nett fra Lyse i det siste, dette fra en ellers fornøyd kunde. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Det kan se ut til at Lyse sliter med DNS igjen. Har i løpet av hele uken hatt problemer med å nå utenlandske sider. Samt veldig ustabilt nett. Noen andre som sliter med det samme? Har forøvrig skiftet bosted. Problemet gjelder Ganddal området. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Du kan jo sette opp alternativ DNS i router (eller PC). F.eks Powertechs åpne 195.159.0.100 eller Googles 8.8.8.8. Setter man opp DNS1 fra ISP A og DNS2 fra ISP B, så har man bedre dekning. Usikker på om det hjelper når server kun feiler på enkelte utenladske sider tho... For å sjekke om det er DNS eller routing, så kan man kjøre Tracert <ipadresse> Endret 9. mars 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Jada, er klar over alt man kan gjøre for å få bukt med problemet. Ville bare vite om det faktisk var andre som hadde problemet også. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Har kjørt med Google DNS siden jeg fikk nett fra Lyse (et halvt års tid), for maken til ustabile DNSer som de Lyse (Altibox) har skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Har pratet med Lyse sin kundeservice nå. Sa at jeg fikk dårlig respons fra alle 4 DNS serverene deres. DNS3 og 4 funker bedre en 1 og 2 men det er ikke akseptabel responstid på dem. Fikk beskjed om at de skulle sjekke litt internt. Og fikk svar på mail etter en stund: Fikk svar fra Altibox at det ikke var noe spesielt de kunne se som skulle være årsak til dette. De nevnte at det lå inne mange portvidrekoblinger på sentralen som kunne påvirke ytelsen. Men Lyse har totalt 4 forskjellige DNS servere, så du kunne prøvd å manuelt bytte til en av de andre. Primær: 213.167.96.50 Sekundær: 213.167.96.34 Primær: 81.167.36.3 Sekundær: 81.167.36.11 Får meg til å lure på om de ikke hører etter. Endret 10. mars 2012 av Hille Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Samma smørja om en prøver kontakte kundeservice hos agder breiband (altibox leverandør) Har flere ganger klagd på hastigheten, og får dårlige standardsvar tilbake. virker ikke som de tenker over hva de faktisk svarer på eigang. f.eks. opplever jeg at det er FRYKTELIG tregt på søndager spesielt, på kvelden. da flest bruker det. Opplever å få 6-800 KB/sec toppen mot f.eks, tptest, speedtest.net , og iso fil nedlastinger direkte fra ftp.uio.no men neida, standard svada svar bla bla test mot altibox speedometer osv. faen hjelper det at det er masse kapasitet på altibox nettet, når det går grisetregt ut av NIX i "høytrafikktider". Endret 10. mars 2012 av Skognisse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå