beirch Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hei, kjøpte PC hos Komplett for 3 uker siden. Funket bra i en uke, helt til jeg slo den på en dag og skjermen viste masse hvit tekst på svart bakgrunn som jeg ikke forsto noe av. Det eneste jeg kjente igjen var "Press F8 for additional startup configurations", noe lignende det, så sto det "System Shutdown in 15 sec" nederst på skjermen. Skrudde på PC'n et par ganger til, akkurat det samme stod der. Den tredje gangen jeg skulle skru på skjedde det ingenting. Absolutt ingen kontakt i PC'n. Sendte den inn til rep, fikk tilbakemelding om at jeg hadde fysisk ødelagt et USB-inntak på frontpanelet som hadde forårsaket et strømbrudd. Jeg syntes dette hørtes veldig rart ut, da jeg hadde gjort en tilfeldig sjekk av dataen før jeg sendte den og ingenting var brukket og det var ikke så mye som en eneste skrape i kabinettet. Dette var ikke en garanti-sak skrev de, men de fikset det gratis likevel. Fikk tilbake PCen i uoriginal embalasje og uten isoporklossene (!) som skal stå under og oppå PCen. Disse hadde vi pakket med da vi sendte PCen. Fikk også med de "ødelagte" kablene som hang sammen med USB-inntakene og diverse andre inntak på frontpanelet i pakken. Her var USB-inntaket veldig synlig brutt opp og platen inni var revet ut. Satt opp datan og skrudde den på, alt av vifter gikk og alt så ut til å fungere da jeg skrudde på skjermen bare for å se den gå rett i power saving mode. Fikk ingen signal til skjermen overhodet, og det er heller ikke så rart da den ble pakket uten noen som helst form for beskyttelse. Skjermkortet hadde sikkert fått seg en real smell tenkte jeg. Ringte support og de ba meg sende inn PCen så de kunne bygge den fra scratch igjen. Sendte inn PCen, og fikk nylig en mail der de skrev at skjermkortet var gåent og at de skulle bytte det ut med et nytt, og litt lenger nede skrev de info om kortet de skulle sette inn. Problemet her er at det kortet de setter inn nå ikke er det kortet jeg kjøpte til PCen. Jeg kjøpte et MSI Radeon HD 5850 "Twin Frozr II" kort, og de setter nå inn et Sapphire Radeon HD 5850 "TOXIC" Edition. Dette var den første mailen jeg fikk etter at jeg sendte datan inn siste gang. Dere har sikkert fått en del slike historier men jeg skrev den bare slik at dere fikk oversikten. Det jeg lurer på er om de har lov til å plutselig bytte skjermkortet med et helt annet et, uten å ha spurt meg på forhånd? Jeg lurer også på om det nye kortet kan egentlig være like greit? Jeg kjøpte "Twin Frozr" kortet spesifikt for å overklokke da det har 2 vifter for bedre kjøle-muligheter, mens Sapphire kortet bare har 1 vifte. Vil dette gjøre noen særlig forskjell? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvor i garantien står det at de må bytte ut et merke med et likt merke? Står jo at de har lov til å bytte ut med tilsvarende eller bedre vare. Såfremt Sapphire kortet har samme gpu, mengde ram og disse opererer på samme mhz som de gjorde på MSI kortet, har de gjort jobben sin. Og hvis de ikke har MSI kortet på lager, er du villig til å vente den tida det tar før de får inn kortet igjen? Eller vil du gjerne ha igjen pcen operativ så fort som mulig så du får brukt den? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvis ett 5850 ikke fungerer bra nok for deg så kjøper du nytt og bedre kort. Lenke til kommentar
beirch Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Hvor i garantien står det at de må bytte ut et merke med et likt merke? Står jo at de har lov til å bytte ut med tilsvarende eller bedre vare. Såfremt Sapphire kortet har samme gpu, mengde ram og disse opererer på samme mhz som de gjorde på MSI kortet, har de gjort jobben sin. Og hvis de ikke har MSI kortet på lager, er du villig til å vente den tida det tar før de får inn kortet igjen? Eller vil du gjerne ha igjen pcen operativ så fort som mulig så du får brukt den? Var bare det jeg lurte på egentlig. Hvis det står at de kan bytte det ut med tilsvarende eller bedre vare er det greit. Sapphire kortet operer på 765 MHz og MSI kortet på 725. Det er ikke så veldig stor forskjell men jeg håper bare det har samme overklokkingpotensiale og like lav støy med bare én vifte. Tror jeg får bare ta til gode med Sapphire kortet da jeg ikke gidder å holde på frem og tilbake i flere uker haha Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hvis kortet de satt inn er tregere (om enn bare et par snå prosent), og samtidig støyer mer, så er jo det en dårlig deal. Er det verdt å gå gjennom en sånn prosess for ytelsesforskjellen? Nei (med mindre kortet støyer MYE mer). Men for all del: si fra til komplett om at de faktisk har nedgradert skjermkortet ditt, for det har dem. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Hvis kortet de satt inn er tregere (om enn bare et par snå prosent), og samtidig støyer mer, så er jo det en dårlig deal. Er det verdt å gå gjennom en sånn prosess for ytelsesforskjellen? Nei (med mindre kortet støyer MYE mer). Men for all del: si fra til komplett om at de faktisk har nedgradert skjermkortet ditt, for det har dem. De har jo ikke nedradert kortet. De har gitt han et kort som er dyrere og er raskere stock. Sapphire kortet har også en god kjøleløsning i forhold til referance, så etter min mening har ikke TS fått noe dårligere kort. Endret 9. september 2010 av fUsiOn Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hvis kortet de satt inn er tregere (om enn bare et par snå prosent), og samtidig støyer mer, så er jo det en dårlig deal. Er det verdt å gå gjennom en sånn prosess for ytelsesforskjellen? Nei (med mindre kortet støyer MYE mer). Men for all del: si fra til komplett om at de faktisk har nedgradert skjermkortet ditt, for det har dem. De har jo ikke nedradert kortet. De har gitt han et kort som er dyrere og er raskere stock. Sapphire kortet har også en god kjøleløsning i forhold til referance, så etter min mening har ikke TS fått noe dårligere kort. Mulig jeg switchet om frekvensene i farten, det endrer jo selvfølgelig på ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå