Gå til innhold

Hjelp til pc byging

Anbefalte innlegg

Hei trenger help til å byge pc her er noe jeg har tenkt ut.

Intel Pentium E5400 lga775

MSI G41M-P31 380,- lga 775

AVerMedia AVerTV GO 007 Plus/FM Plus

Gigabyte Radeon HD 5450 512 MB

Trust 5.1 Surround Sound Card SC-5250

Trust PW-5210 420W Dual Fan

Corsair Value Select DDR2-667 4096 MB

Seagate Barracuda 7200.11 320

Cooler Master V8 393,-

Antec PRO 80mm 75000-4

Sony DDU 1615

Cooler Master Elite 430

Takk for tips

Endret av duser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei trenger help til å byge pc her er noe jeg har tenkt ut.

Intel Pentium E5400 lga775

MSI G41M-P31 380,- lga 775

AVerMedia AVerTV GO 007 Plus/FM Plus

Gigabyte Radeon HD 5450 512 MB

Trust 5.1 Surround Sound Card SC-5250

Trust PW-5210 420W Dual Fan

Corsair Value Select DDR2-667 4096 MB

Seagate Barracuda 7200.11 320

Cooler Master V8 393,-

Antec PRO 80mm 75000-4

Sony DDU 1615

Cooler Master Elite 430

Takk for tips

Hva trenger du hjelp til?

Bygge den eller velge hva du skal ha i den?

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg heller valgt.

AMD Athlon II X2 260 (Har hatt X2 250 selv, men jeg syns det er verdt å betale ekstra for 260 så vil spillene gå lettere, og være mere oppdatert). Men ville ha mere kraft så jeg oppgraderte til 6 kjerner, som jeg ikke angrer på.

Harddisk er Samsung F3 gode, Seagate, har jeg dårlig erfaringer med, billige og trege harddisker så sant det ikke er hybrid disker.

Trust er dårlig merke, velg heller noe annet, f.eks Creative eller bruk lydkortet på hovedkortet isteden og spar penger neste gang til et bra Creative Soundblaster kort som sikkert er mye bedre.

Trust på strømforsyning er nesten like dårlig som Qtec, som gir Peak effekter, som vil kortsluttet med tiden på maks belasting.

Consiar er gode merker på strømforsyning.

Skal det være billig hadde jeg gått for Advance EA4G-650 650W, nå bør man ikke belaste slike strømforsyninger maks over tid, men det er verfall noe som er verdt prisen. Kan være bra kjøp om du er heldig. Ellers så bør de funger bra til en budsjett maskin. (65 watt prosessor og en 65 watt skjermkort.)++ en ca 200 watt effektforbruk.

Husk at Pentium er ganske gammel serie, selv så sluttet jeg å kjøpe pentium etter Pentium D 925 siden prosessorteknologien er utdatert, i tilegg høy effektforbruk sammenlignet med ytelsen.

Nå er nok Intel Pentium E5400 mere en budsjett versjon av Core 2 duo, men gir langt dårligere ytelse per klokkefrekvens.

Sokkel 775 er nok snart historie, så du bør heller gå for AM3 som sikkert holder ennå.

AMD er finkere på å beholde muligheten å oppgradere prosessor, ved en biosoppdatering, så slipper man å kjøpe nytt hovedkort, selv var jeg heldig med M4A78 Pro, som kunne oppdatere bios til å støtte X6 1055T. Hovedkortet der funger sikkert for deg, også, men er litt utdatert og vanskelig å få tak i, siden det er litt over 1 år gammelt.

Så der mener jeg AMD Athlon x2 er langt bedre valg, i denne prisklassen.

Angående ram så holder nok DDR2 4 GB 800 mhz, i denne klassen, men husk prisene på DDR2 er høye i dag, så du kan godt kjøpe noe brukt.

Men ram brikkene du foreslår funger nok også, så sant det ikke er ECC ram brikker. Man får bruk for dualchannel, så hjelper det litt.

Regner med at å kjøpe en DVD brenner, f.eks Sony AD-7240S ikke bør by på noe problem. Det bør du bruke penger på, siden det får du sikkert bruk for en eller annen gang.

Angående skjermkort (tilsvarende HD 5450) bør det finner hovedkort som har et slik interigert i hovedkort på AMD hovedkort, så jeg anbefaler at du kjøper det på hovedkortet.

Så kan du kjøpe et bedre skjermkort senere, å bruke PCI-E ved å sette det inn senere.

Skal du spille, bør du gå for HD 5670, en del dyrere, men da har du en maskin som bedre funger i de fleste spill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bruksområde, maxpris?

Hvilken nettbutikk har du funnet varene hos oss?

Få med mest mulig info når du oppretter en tråd. Så er det lettere og få hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...