klingtai Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 , men la si at gud fantes i en skikkelse som jeg fikk lov til å referere til som ham/fyren. OK?, vell denne fyren skapte altså jorda og livet på jorda, det er meget mye dritt som skjer på jorda (til de som ikke vet det så ikke gidd å legg ett innlegg her), gjør ikke dette ham til en ganske ond fyr? Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ser på Gud(ene) som "skaperen" eller "Den Hellige Ånd. Ok det står vel i Genesis at "Gud skapte himmelen" osv. osv. men jeg tror fortellingen om Genesis er såpass gammel og utvannet (vi prater om MILLIARDER av år her), at det nesten ikke er noe igjen av den. Det blir litt mer helhetlig (etter min mening) hvis man bytter ut Gud(ene) med Den Hellige Ånd. Hvis du sammenligner genesis med resten av bibelen rent tekstmessig, så ser man jo lett at Genesis består av mer "tåkeprat". Den hellige Ånd (=Naturen -> The Big Bang) skapte altså universet, oss, og Gud(ene). Dermed kan man jo kanskje tenke seg at Gud(ene) er et vesen i materiell forstand og gjorde like mye feil/rett som det vi mennesker gjør. Hvorfor skal vi da tillegge Gud(ene) skylda for det VI mennesker gjør galt mot hverandre? Dette har vi da jammen forårsaket selv, har vi ikke? Gud(ene) ville bare gjøre et forsøk på å lære oss å være snille mot hverandre (det er jo ENESTE måten menneskeheten kan overleve på), og å utvikle "menneskesønnen" fysisk, åndelig og innen vitenskap. Nei, jeg mener Gud(ene) umulig kan ha vært "Den Store Onde". Ei heller VÆRE det!! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Let's all join in a group hug and feel good about ourselves! Feel that? Feel the warmth of thinking positive thoughts? That's called denial, boys and girls, and is an excellent adaptive strategy for small minds. Practiced dilligently, it eventually leads to institutionalized religion, where we build a nice big building where we can all go together in order to suppress our denied feelings and realizations by imagining that everything will be okay when we die. And in order to more convincingly build up this delusion, we employ people to lie to us. They are called priests. We also hire singers, because the priests eventually bore us. They are called the choir, children. Also, because the priests often are such stultifying, retarded bores, we just have to have a musical instrument in a "proper" church that helps resonate with the emotionally "drugged-up" state we believe brings us "closer to god". It's called an organ, and it is great for helping us brainwash ourselves into thinking there is a god that gives a flying fuck. That's all for today kids, now go practice your denial. You will find that publically expressing the fucktarded shit you believe in helps make you identify with it - making it become more real to you. So go ye out and confess your love and faith in our lord and savior, the mental hat of tricks and illusions that our brain is. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå