Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer me kjærestens fortid

Gjest Petter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et stort problem som jeg trenger hjelp med. Jeg har en kjæreste som jeg har vert sammen med i over ett år, Hun er helt fantastisk, og forholdet vårt fungerer glimrende. Problemet ligger hos meg, jeg sliter så utrolig mye med tanken på at min kjæreste har hatt sex med andre før meg. Dette er noe jeg tenker på nesten hver dag, og dette gjør meg utrolig trist. Jeg har nevnt det for henne, og hun synes også det er trist, og sier vi må tenke på framtiden vår sammen osv. Men det er ikke like lett for meg. Dette er ett problem som plager meg utrolig mye, både på fritid og jobb. Til tider har det også påvirket sexlysten min. Jeg forstår at det er normalt at folk har hatt flerne sex partnere, men jeg klarer ikke tanken av at hun har hatt sex med andre enn meg. Derfor plager dette meg, så godt som hver dag.

Er det noen som har noe tips som kan hjelpe meg? på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det det at hun har hatt sex med andre som er problemet? Altså, hvordan fortoner tankegangen seg - forestiller du deg at hun har sex med andre (det er "bildene" som er forstyrrende), er det tanken at noen har vært der før deg, eller er det tanken på at du er "en til i rekka" for henne?

Hvem av dere har hatt mest sex / flest tidligere sexpartnere?

Lenke til kommentar

Det fortoner seg slik at jeg har så veldig livlige, og "realistiske" bilder i hodet om hvordan sexen var me de andre partnerne. Jeg har jo vert sammen med henne i over ett år, så jeg vet hvordan hun oppfører seg seksuelt. Da blir det veldig lett for meg å forestille meg hvordan hun var da hun hadde sex med de andre. Og den tanken knuser me fullstendig.

Jeg vet jeg ikke er en i rekka, for jeg er den første kjæresten hun har hatt. Hun har hatt sex med flerne enn meg. Hun hadde en person som hun "holdt" på med, og hadde sex med, og det plager meg mest.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?

Jeg var også sånn, men jeg har mistet den voldsomme respekten for jenter som jeg hadde før. Jeg hadde en tendens til å glorifisere jenter, og forholdet jeg hadde med dem. Det må du ikke gjøre. Jenter er helt ærlig mennesker de og. De har mange feil, ingen er perfekte. Det er MANGE jenter som stort sett puler rundt som faen. Billige jenter er det mange av, og de går stort sett etter eldre gutter/menn med tatto og kraftige muskler. Når de blir voksne (stort sett i en alder av 21- 24) finner de ut at "oi faen, han snille gutten er jo grei". Da har de pult rundt masse, men tar seg fremdeles til rette med en av de snille gutta.

Derfor kommer du alltid, i så fall i de aller fleste tilfeller, til å ende opp med ei jente som på et eller annen tidspunkt har vært ei tøs.

Du finner ikke "ho uskyldige som har vært med maks en gutt eller er jomfru". Takket være vårt samfunn, med Miley, Paris og Kardashian som frontfigurer, og jenter som har fått det for seg at det er liberaliserende og kult å være billigst mulig i lavest mulig alder, vil drømmen din om å finne/ha ei jente som ikke er eks- hore dessverre en uoppnåelig drøm...

Mistet du respekten for jenter nå?

Nei, er ikke bitter eller noe sånn. Presenterer bare harde fakta, derfor virker jeg sikkert litt snurt ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Basert på mine egne erfaringer sammenlignet med det du sier vil jeg si at det er en slags sjalusigreie involvert, kombinert med "konkurransebekymring"; altså at du er misunnelig på den andre som også har hatt henne samtidig som du er bekymret for å måtte "konkurrere" med ham i hennes øyne. Beklageligvis har jeg ikke noen god løsning for deg. Det som fungerte for meg var tid, men det ser ut som om du allerede har forsøkt det.

Har du forsøkt å ta tyren ved hornene, lufte tankene med kjæresten? Det kan jo hende sexlivet hennes har utviklet seg slik at det dere gjør er noe helt annet enn det hun har gjort tidligere...

EDIT: Kjenner meg noe igjen i det FlinkeFreddy skriver også, for så vidt... Uheldigvis. :)

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Ja jeg kan forstå va du prøver og si. Jeg er 19 år, hun er 18, vi ble sammen da hun var 17. Hun har ikke vært en tøs heller, for hun har bare hatt 2 sexpartnere, den ene i fulla bare inn og ut. Så hun hadde ikke mye erfaring me sex, pga det hun ikke ville virke "løs" for gutta. Det kunne mest sannsynlig vert verre. Men det plager meg like mye uansett... hadde hun bare hatt sex en gang, så hadde det fremdels plagt meg. Har ingen aning hvorfor jeg er sånn.

Lenke til kommentar

whaaaat, det der er ikke en tøsete fortid akkurat da! Vær fornøyd du! Snart tenker du nok ikke på det lenger. Evt gjør litt fine ting for henne som du tenker at de andre guttene ikke gjorde med henne! Så føler du deg spesiell, og at sexen blir spesiell, og at du får henne til å føle seg bedre enn de andre guttene gjorde, os.v. :thumbup:

Du finner ikke "ho uskyldige som har vært med maks en gutt eller er jomfru".

Hah, jo, jeg f.eks. Skjønner ikke at folk lurer på hvorfor jeg unngår ONS eller halv-tilfeldig sex. Det er mye kulere å gå rundt og være en av de du nevner der. Ikke kaster man bort tid heller. Tjoho. Vel, nå har jeg hatt et forhold til 1 fyr jeg var forelsket i så er ikke heelt jomfru.

Forresten kan jenter godt lyve og underdrive om antall sexpartnere, om de har hatt litt for mange. :ohmy:

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at jeg føler meg lite spesiell for hun. Som sagt, jeg er den første hun har hatt sterke følelser for, og blitt sammen med. Sexen vår eg også spesiell, Hun begynte for første gang på p-piller da vi ble sammen, derfor har vi kunnet gjøre som vi ville i sengen uten å tenke på prevansjon. De 2 andre sexpartnerne hennes var folk hun var venn med, altså nesten som en pulekompis.

Men problemet er at jeg forestiller meg fjeset hennes osv, mens hun har sex med en annen person, det gjør meg trist og lei

Lenke til kommentar

Det er ikkje meininga å vere frekk, men har du vurdert å oppsøke proffesjonell hjelp? Å være så opphengt i fortida til kjærasten sin er ikkje normalt, spesielt ikkje når ho kun har hatt to andre sexpartnere. Grunnen til at eg meiner du bør ta skikkelig tak i dette er fordi du skriver at dette er noko du tenker på kvar dag, og at det innimellom påverkar sexlysten din. Det syns eg virker ganske alvorlig, og eg tviler på at det kjem til å gå over av seg sjølv. I verste fall kan det komme til å øydelegge både dette og framtidige forhold for deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvorfor du fortsatt tenker slik.

Har hun fortsatt sex med de tidligere partnerene? Er du redd for at hun synes de var bedre enn deg og vil gå tilbake til dem?

Du må ikke glemme at dere har vært sammen i et helt år, og at hun har valgt akkurat deg.

Hva enn hun gjorde før dere ble sammen, har på ingen måte sammenheng med deg.

Lenke til kommentar

Ikke vær bitter på tidligere sexpartnere. De er mennesker som fulgte sin natur, og nøt et intimt øyeblikk med et annet menneske. Akkurat som deg. Det er dobbeltmoralsk å tenke at de er noe slags drittsekker bare fordi de hadde sex.

Ikke prøv å være noe spesielt bare for å få bekreftet at du er bedre enn tidligere partnere. Dyrk heller den personen du er og bli til noe ekte.

Vær mer laidback og kos deg heller i senga. Fortid er uansett fortid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Men problemet er at jeg forestiller meg fjeset hennes osv, mens hun har sex med en annen person, det gjør meg trist og lei

Hehe TS, for å si det sånn; BEEN THERE, DONE THAT! (vært i samme situasjon altså... )

Grunnen til dette er at du er så vanvittig forelska at hjernen din rett og slett ikke tenker rasjonelt. Forelskelse er faktisk nært beslektet med sinnsykdom, og har mange lignende symptomer. Du er opphengt i dama, du tenker på henne konstant, og andre jenter er liksom ikke det samme å se på som de var før? Eller hva? Uten å erklære deg gal, så vil jeg si at det du opplever er heeelt normalt... for noen... Det går over ;) Nyt sexen, pul så mye du kan, og glem de andre.

Eller ring å spør om de er klar for runde nr 2 :tease:

Lenke til kommentar

Ikke vær bitter på tidligere sexpartnere. De er mennesker som fulgte sin natur, og nøt et intimt øyeblikk med et annet menneske. Akkurat som deg. Det er dobbeltmoralsk å tenke at de er noe slags drittsekker bare fordi de hadde sex.

Ikke prøv å være noe spesielt bare for å få bekreftet at du er bedre enn tidligere partnere. Dyrk heller den personen du er og bli til noe ekte.

Vær mer laidback og kos deg heller i senga. Fortid er uansett fortid.

Første kjukke skrift: Det er nettopp dette som irriterer TS, tipper jeg. At de nøt det med DAMA HANS...

Andre kjukke skrift: Detter er jeg veldig enig i :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever at dette er veldig vanlig. Det er noe jeg har vært gjennom selv, samt snakket om med flere av vennene mine som fant seg selv i samme situasjon. Karpe Diem - Under overflaten er en veldig treffende låt! Det er litt spesielt at du fortsatt tenker på det etter et helt år, men følg tipsene som er gitt deg så skal det nok gå fint.

Lenke til kommentar

Først av alt kan jeg si takk til alle sammen, hjelper veldig å få snakket litt om dette med utforstående personer som jeg ikke kjenner.

Det dere sier er helt korrekt. Det eneste som jeg kan si, er at jeg blir ikke plaget av noen slags "prestasjons angst" eller føler hun lengter etter de andre sexpartnerne. For jeg vet at hun bryr seg ikke om dem, de fikk henne også til å bli veldig lei, og noen ganger begynne å grine.

Jeg føler heller ingen press om å bli bedre enn de på noen som helst måte. Det eneste problemet, som plager meg utrolig mye. Er bare bildene jeg har i hode som jeg lager selv, hvor jeg spoler tilbake i tid, og forestiller meg hun ha sex med de andre. Det er det som gjør meg lei.

Og ja, jeg elsker henne over alt på denne jord. Forholdet er ikke til å klage på på noen som helst måte, det er bare jeg som sliter med dette problemet om hennes seksuelle fortid

Lenke til kommentar

Ærlig talt. Kan forstå at du blir litt påvirket at fortiden til dama de, men seriøst, dere er 18 år. Hva har du tenkt å gjøre om 20 år og du er ute etter en ny dame? Skal hun være jomfru også? Eller har du planer om å være med hu dama du har nå til the end (realistisk sett).

Fokuser heller på den fine tiden dere har sammen nå, ta en dag om gangen og la fortid være fortid.

Lenke til kommentar

Jeg blir 20 om ikke så lenge, hun blir 19, men uansett... Jeg vet det ikke er "normalt" å tenke på det så mye som jeg gjør, det er jo det som er problemet mitt. Hadde jo satt pris på å ha hun resten av livet slik det ligger ann nå. Vi flytter sammen i en leilighet nå i november.

Lenke til kommentar

Dette kan kanskje virke som trolling, men etter at jeg så denne videoen fikk jeg en litt annen innstilling til omtrent alt...

Om det ikke er noe som direkte skader deg eller som kan ødelegge forholdet vill jeg ha prøvd å drite langt i det.

Vær en egen jævel... Ikke bokstavelig talt da, men lær deg å ikke bry deg. Å gi faen kan noen ganger føles jækla bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...