Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen er blitt ufattelig treig helt plutselig

Anbefalte innlegg

Hei.

Kort fortalt: så er pcen blitt ufattelig treig til å åpne programmer, men alt annet ser ut til å funke.

Langt fortalt :p : I går, en eller annen gang, oppdaget jeg at pcen plutselig ble (eventuelt var) kjempetreig til å åpne programmer.

Jeg tenkte at det kanskje var ingenting spesielt og restartet pcen. Da tok det sikkert 15min minst å skru av pcen.

Oppstarten etter det tok ca. vanlig tid til jeg kom inn i Windows, da brukte sidebaren i W7, Xfire og de andre programmene som kommer på når pcen skrur seg på enormt lang tid. Feks Xfire tok 1time før den var logget på... :hmm:

Samme problem idag også, alle programmer tar lang tid.

Internett fungerer som normalt, står ikke noe unormalt angående RAM og CPU bruk. Windows harddisken har normal hastighet på HD tach.

Tar VELDIG lang tid å åpne alle programmer jeg har testet hittil, unntatt Opera.

Hva kan feilen være? Virus/trojaner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treg/ustabil pc kan ofte skyldes at CPU blir varm, men 1 time for å åpne xfire virket svært rart, så sjangsene er store for at det enten er feil på harddisk eller (MYE) virus.

Finnes det noen software som kan gi noen pekepinne på hvor det lugger. Om det er CPU, RAM eller HD som er årsaken til tregheten i oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...