Gå til innhold

Hjelp til program, egentrening


Anbefalte innlegg

Skal de neste seks ukene ha egentrening i gymmen på skolen, og skal da i forkant levere inn et hefte som inneholder blant annet et skjema som forklarer hva jeg skal gjøre. Læreren ser helst at vi trener minst 3 ganger ukentlig denne perioden, noe som ikke gjør meg noe, da jeg trener så mange ganger ukentlig, sånn ca. Men greia er da at jeg ikke trener så alt for seriøst, en dag kan jeg jogge, så kan jeg trene litt styrke (benkpress, millitærpress, knebøy etc) også ta en sykkeltur igjen neste treningsdag, og nå skal jeg jo sette opp et skikkelig oppsett som forklarer hva jeg skal gjøre fra dag til dag, punkt for punkt.

 

Kunne derfor trengt litt hjelp med å sette opp et oppsett. Treningen blir å basere seg på de tingene jeg har tilgjengelig, altså meg selv, benk med stang, en form for benk der man sitter, har en skrå plate foran seg for å støtte armene og løfter en vektstang, usikker på navn, og sykkel. Ønsker å få trent flest mulig muskler på best mulig måte med de apparatene jeg har tilgjengelig, og trenger som sagt hjelp til et oppsett jeg kan følge. Ønsker også 5 x 5 repitisjoner fremfor 3 x 10 da jeg foretrekker det.

 

Og hva tror dere om en fordeling ála dette utover dagene?:

 

Mandag: Styrke - Onsdag: Sykling/jogging - Fredag: Styrke - Søndag: Styrke

 

Vil helst fokusere på styrketreningen, men føler at en joggetur/sykkeltur i uka bør være med også.

 

Så da er det bare å komme med noen forslag til hvordan jeg kan sette opp treningen og fordele den utover dagene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...