vannreven Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Har en 1TB Seagate 7200.12 som gir fra seg en kraftig klikkelyd ved aktivitet, dog ikke hele tiden. I lange perioder funksjonerer den helt normalt. Dette har vært situasjonen helt siden februar/mars. Hvert klikk varer ca 1 sekund. Når det skjer ved lasting under spilling henger spillet seg en liten stund. Poenget er at tilliten til denne harddisken er blitt såpass liten at jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny 1TB-disk og redde alle program og filer før det er for sent. Selve OSet og noen prioriterte program ligger på SSD, resten er installert på denne disken. Har fra før en Samsung F3 1TB og tenker å skaffe en til som erstatning for Seagate-disken. I dag bruker jeg F3'ern kun til fillagring (bilder/film/musikk) Jeg trenger anbefalinger på hvilke program jeg bør bruke for å klone harddisken til den nye for deretter å erstatte den i riggen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg bruker Paragon Partition Manager til å klone. Du kan laste ned gratisprogrammet her Du kan velge om du vil klone en partisjon, eller hele disken. Lenke til kommentar
vannreven Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Takk. Den virket grei å bruke. Drar innom Digital Impuls i morgen for en F3 og satser på å klone i morgen kveld. Føler å få det gjort så fort som mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå