haswonit Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg var en av de jentene som brukte nettdating i mange år. Og jeg fikk mange henvendelser, men jeg fant ingen som virket interessante for meg. Det handlet jo ikke om å dra ut tida, men å finne en å like rett og slett. Nei, jeg er ikke verdens peneste jente, for å si det mildt, men jeg har da ikke tenkt til å ta til takke med noen jeg vet jeg ikke kommer til å bli glad i, bare fordi det var det mennesket som var tilgjengelig og ville ha meg. Her ligger også litt av kjernen til problemet mener jeg. Jenter ser i gjennom profilen til gutten som henvender seg, og hvis han ikke består sjekklista så gidder ikke jenta gå på date eller føre samtalen videre. Gutter på sin side er mer åpen for dates og for å prøve og feile. Trodde også det var litt av poenget med nettsamfunn? Man kunne jo rett og slett møtt veldige mange nye personer på kort tid om jenter ikke var så kresne. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Jeg var en av de jentene som brukte nettdating i mange år. Og jeg fikk mange henvendelser, men jeg fant ingen som virket interessante for meg. Det handlet jo ikke om å dra ut tida, men å finne en å like rett og slett. Nei, jeg er ikke verdens peneste jente, for å si det mildt, men jeg har da ikke tenkt til å ta til takke med noen jeg vet jeg ikke kommer til å bli glad i, bare fordi det var det mennesket som var tilgjengelig og ville ha meg. Her ligger også litt av kjernen til problemet mener jeg. Jenter ser i gjennom profilen til gutten som henvender seg, og hvis han ikke består sjekklista så gidder ikke jenta gå på date eller føre samtalen videre. Gutter på sin side er mer åpen for dates og for å prøve og feile. Trodde også det var litt av poenget med nettsamfunn? Man kunne jo rett og slett møtt veldige mange nye personer på kort tid om jenter ikke var så kresne. Nå drar du den konklusjonen at jeg, som alle jenter (som om vi er en homogen gruppe som alle gjør de samme tingene) kun ser på profilen, men det er feil. Det er faktisk ikke det jeg skrev. Jeg skrev min konklusjon, men jeg skrev ingenting om hvordan jeg kom frem til den. For man kan ikke vite hvordan en person er før man prøver å bli kjent med dem. Jeg kom ofte til en slik konklusjon enten etter å ha chattet med gutter over lengre tid (uker, måneder, år) eller faktisk via en date. Så her tar du feil. Om det gjør meg kresen, så so be it, jeg er glad for at jeg gjorde det slik, for jeg fant drømmemannen til slutt. Endret 25. september 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hehe, okai, men da hører du til minoriteten. Bra at det finnes jenter som tør å feile! Beklager for at jeg høres bastant ut i uttalelsene mine, men jeg har endel år på baken på nettsamfunn. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Nja, chatting er ikke så farlig da. Skal sies det ble svært få dates på meg, da jeg var redd for å bli såret (etter å ha blitt såret kraftig selv av en tufs av en fyr), det innrømmer jeg. Men jeg prøvde ihvertfall å bli kjent med disse fyrene ihvertfall, og via chatting kan man tross alt lære mye, mener jeg. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Absolutt! Men var det ikke veldig rart å møtes etter månedsvis med chatting? For min del pleier jeg å prøve å få til et møte så fort som mulig. Jo lengre man chatter på nett, jo lengre vil jeg tro man bygger opp et bilde av en fyr som kanskje ikke finnes i virkeligheten. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Egentlig ikke for min del. Jeg er ganske sjenert av natur, og kjæresten min er det også. Men ja, det var rart å møtes etter fem år.. Da hadde han hatt en dame innimellom der, og man kan vel si at vi angrer på i dag at vi kastet vekk så mye tid. Men, det gav meg ihvertfall tid til å forberede meg, og ærlig talt syntes jeg kjæresten virket litt rar, hehe, det er vel derfor det også tok såpass med tid. Jeg er uansett glad jeg gav ham en sjanse til slutt - eller at han spurte meg ut og jeg hoppet ut i det, at vi møttes og det angrer jeg ikke på. Endret 25. september 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Jeg elsker historien deres Yvonne! Ang det med . Jenter ser i gjennom profilen til gutten som henvender seg, og hvis han ikke består sjekklista så gidder ikke jenta gå på date eller føre samtalen videre. Hva i all verden er galt med det? Du sier jo jenter får 30 stk som tar kontakt, man har ikke tid til å chatte med alle!! Hvorfor skal man kaste bort en gutts tid ved å gi ham en sjanse om man vet man ikke tåler den egenskapen? F.eks. om man er 18 og liker unge gutter, og en skjeggete mann på 30 som ser ut som ens pappa tar kontakt i likhet med 20 andre og man absolutt ikke er interessert, skal man da chatte jevnlig med ham? Endret 25. september 2010 av dkny Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Seriøst, kikka på den nettsiden Sukker.no! Der var det mange PENE jenter. Jeg lurer på hvor mange av de profilene som er ekte. For eksempel ei som kaller seg Lasøte. Jeg tviler på at det er en ekte profil, ettersom hun dukket opp som reklame før jeg registrerte meg. Tipper en jente som er så pen som henne får vanvittig mange muligheter til å finne seg partner, uten å måtte ty til internett. Er det virkelig så mange jenter på nett? Trodde denne regelen gjaldt: Eller..? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Det er et par ting man må ha helt i boks når man holder til på slike sider: - Bra bilde - Gode bilder - Bilde der du ser bra ut - Helprofilbilde der du ser bra ut - Bilde der du ser bra ut! - Bilde der du SMILER! Snakker av egen erfaring. Bilde tatt med telefonen hjemme, litt i overkant seriøs. Null respons. Byttet bilde til et fra en fest der jeg har skjorte, ordent hår, og smiler (et av de bedre bilder som finnes av meg) og da begynte plutselig jentene å merke meg som "interesant" osv. Dette til tross for at jeg har ganske "standard" og kjedelig profiltekst. Liter å trene (dette vises på bildene) Liker å kose på sofaen (bruker lett penger på hjemmekino), har bil som hobby (poster bilde av den) osv. Alt er jo sant, og i profilteksten har jeg ikke tenk på noe annet enn å fortelle litt om meg, hvem jeg er og hva jeg ser etter. Poenget er at du må selge deg selv. Og om bildet ikke fanger, så er det INGEN som gidder å lese teksten din. Valgene er da: - Bra bilde av deg - Morsomt bilde av deg (men fremdeles bra) Kjenner du noen som driver med foto? Da er du heldig, spør om dem vil ta bilder med deg som model, det kan bli veldig bra bilder og også veldig kule. EDIT: slenger med det jeg bruker på sukker, jeg er fornøyd med det, og merket forskjellen på dette, og "superserius"mobil bilde. Endret 25. september 2010 av Zepticon Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Seriøst, kikka på den nettsiden Sukker.no! Der var det mange PENE jenter. Jeg lurer på hvor mange av de profilene som er ekte. For eksempel ei som kaller seg Lasøte. Jeg tviler på at det er en ekte profil, ettersom hun dukket opp som reklame før jeg registrerte meg. Tipper en jente som er så pen som henne får vanvittig mange muligheter til å finne seg partner, uten å måtte ty til internett. Er mange som burde klare å finne seg noen uten å måtte bruke nettet, men jenter er ikke noe forskjellig fra gutter her. Mange har bare profil "bare for å ha det" og andre fordi venninnene har det, mens andre bare synes fylla, byen, finne noen andre plasser, er bare stress. Det er vel gjerne første kardinalsynden i PUA å tro at jenter er supermenesker som man bare MÅ ha voldsom respekt for by default. De er nok sansynligvis like usikre som deg:) (jeg driver dog ikke med PUA men har fått med meg den basic teoreien som det bygger på) Endret 25. september 2010 av Zepticon Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Seriøst, kikka på den nettsiden Sukker.no! Der var det mange PENE jenter. Jeg lurer på hvor mange av de profilene som er ekte. For eksempel ei som kaller seg Lasøte. Jeg tviler på at det er en ekte profil, ettersom hun dukket opp som reklame før jeg registrerte meg. Tipper en jente som er så pen som henne får vanvittig mange muligheter til å finne seg partner, uten å måtte ty til internett. Ja, jeg skjønner godt at du blir litt skeptisk, det blir jeg også når jeg ser noen av de profilene. Lenke til kommentar
SaintInTheCity Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Seriøst, kikka på den nettsiden Sukker.no! Der var det mange PENE jenter. Jeg lurer på hvor mange av de profilene som er ekte. For eksempel ei som kaller seg Lasøte. Jeg tviler på at det er en ekte profil, ettersom hun dukket opp som reklame før jeg registrerte meg. Tipper en jente som er så pen som henne får vanvittig mange muligheter til å finne seg partner, uten å måtte ty til internett. Ja, jeg skjønner godt at du blir litt skeptisk, det blir jeg også når jeg ser noen av de profilene. Er nok særdeles få falske profiler. Har skrevet og møtt flere smellvakre damer derfra. Hun som er kjæresten min nå fikk på en uke (når hun var borte på ferie) over 400 meldinger... Så å få oppmerksomheten dems er ikke alltid så lett. Hun nevnte jo dette også i en bisetning på den første daten vår. Da bare lo jeg av henne og sa "so what"? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Nettdating funker ikke fordi folk skaffer seg falske forventninger for hvordan en person skal oppføre seg når man møtes ut ifra en profil med bilde. Folk må riste av seg fantasiene om Bond-jenta/Hugh Grant og innse at virkelige folk ikke er perfekte, selv om de kan se bra ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå