IntelAmdAti Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Jeg kjøpte ny pc før sommeren og testet akkurat å overklokke den. Det er mange år siden sist jeg overklokket noe og jeg skjønner bæret av biosen på X58-hovedkort. Så jeg gikk inn i bios og økte multiplier til 30x133BCLK og kom da på 3,34 @ 4,00 Ghz. Samtidig slo jeg av strømsparende funksjoner og TurboBoost. Og nå bootet jeg inn i Windows og har kjørt SuperPI og Prime95 en stund og startet nettopp Intel Burn Test i tillegg. Temperaturene på kjernene ligger på mellom 73 til 83 grader med stock kjøler og pasta. Og jeg tenker, skal det være så lett? Jeg ligger jo bare 130Mhz bak Anandtech sin 980X @ 4,13 Ghz overklokk og det uten å forandre på en eneste voltinnstilling - alt står på stock eller auto. Tror dere dette er stabilt? Endret 8. september 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Volt står på "Auto" men sensor viser 1,32v.. Har senket til 1,29v og det er fremdeles stabilt og flere grader kjøligere enn ved 1,32v (Auto). Skal prøve å senke volten ytterligere og se hvordan det går, forventer lavere strømforbruk, temperatur og støy Endret 8. september 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
wim Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Det er nok så enkelt, og som du ser så lønner det seg å holde seg unna auto, ettersom auto kjører volten opp langt over det du trenger. Det er godt mulig at du kan komme deg unna med langt lavere vCore enn 1.29v. 1.29v for 4ghz er mere i i7 920 c0 stepping land. Kanskje du ikke trenger mer enn 1.22 ellerno for 4ghz med din chip Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Har slått på SpeedStep som klokker ned til 1600Mhz og 0.968 V under idle og 4Ghz ved 1.248V under load. Ligger på noe mellom +0,03 og +0,04V i offset og det kan jeg leve med Jeg er egentlig fremdeles ganske forbløffet, jeg har ventet i måneder med å overklokke siden jeg ikke ville stresse og styre med det og så var det så enkelt. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Heihei. Vi er velsignet med en egen kategori for overklokking i dette forumet med en egen kategori for Overklokking. Jeg tar springfart og sparker tråden bortover dit, jeg Reaksjoner kan sendes på PM til undertegnede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå