seretide Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Etter tre slappe år på vgs sitter jeg plutselig med skjegget i postkassen og et dårligere snitt enn jeg skulle ønske. Jeg har derfor tatt meg et (eller flere) friår for å forbedre karakterer. Fellesfagene er forsåvidt greit. Verre med programfagene. Jeg har tatt programfagene: 1 - friluftsliv - sosiologi - samfunnsøkonomi 1 2 - politikk og menneskerettigheter - internasjonal engelsk - samfunnsøkonomi 2 Jeg vurderer å ta opp fysikk 1+2, biologi 1+2 og kjemi 1+2 for å få spesiell studiekompetanse + realfagspoeng. Det jeg lurer på er - kan jeg bytte ut de programfagene som står på vitnemålet med de realfagene jeg tar som privatist? Er det mulig å endre vitnemålet sitt fra samfunnsfaglig til realfaglig..? Endret 8. september 2010 av seretide Lenke til kommentar
macciato Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ja, du kan ta nye fag og "bytte" de med dine gamle. Ta kontakt med skolen din/sonans/bjørknes osv. Og hør med de hvordan det ordnes. For å komme inn på medisin er det f.eks. mange som tar realfag i ettertid for å få et "nytt" vitnemål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå