Gå til innhold

[HTC Tattoo] Hvordan lukke program? Hvordan organisere menyen?

thres93

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en HTC Tattoo for noen dager siden og er ganske fersk på disse nye smart-telefonene.

De første jeg lurer på er hvordan jeg kan lukke et program? Ladet den i går kveld og satt å tuklet litt med forskjellige programmer, og i dag ettermiddag så var den tom for batteri, noe som sikkert har med at jeg ikke fikk til å lukke programmene.

Den andre tingen jeg er litt usikker på er menyen. Ikke framsiden men menyen med alle programmene på, er det en mulighet å organisere disse? Fikk ikke til å flytte på noen av disse.. Noe som iriterte meg.

Tar også imot andre tips angåene denne mobilen :)

Thomas :)

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å lukke programmer bruker jeg Advanced Task Killer. Bra app som frigjør RAM.

Finnes mange task killere på markedet. Du får bare prøve deg litt frem og se hvilken du liker best.

Når det gjelder menyen med programmer kan du organisere disse ved å bruke feks AWD Launcher eller Launcher Pro. Er ikke sikker på om Tattoo har Android 2.1 (Launcher Pro fungerer kun på 2.1/2.2). De sistnevnte appsene erstatter "desktoppen" på mobilen din. Selv foretrekker jeg en av disse i forhold til orginalen.

Lykke til =)

Lenke til kommentar

Trenger da strengt tatt ikke å lukke hver app etter bruk. Jeg pieler å lukke alle apps når jeg er ferdig å knote med mobilen. Men hvis feks spotify står å går i bakgrunnen har ikke alverden å si for batteritiden.

Enklere måter å forbedre batteritiden på er å: Ta ned lysstyrken på skjermen. Passe på at 3G/WiFi er slått av når du ikke bruker det. Og som sagt lukke alle apps når du ikke har tenkt å bruke telefonen på en stund =)

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at du ikke finner et kryss/exit på programmene. Grunnen er at Android har dette innbygget. Det vil si at programmet automatisk vil lukkes for å frigjøre RAM til annet program du åpner. Så det å ha flere programmer kjørenes i bakgrunnen vil strengt tatt ikke ha så mye å si for batteritiden din.

Lenke til kommentar

3G/WiFi stod på?

Den var ikke fullt ladet?(batteriet yter best når telefonen har stått på lading i ca 10 timer)

Så, du får nok belite deg på å bruke en task killer.

Hvis du går på Innstillinger -> Om telefonen -> Batteribruk så ser du hva telefonen bruker batteri på.

Mest trolig... Hvordan slår jeg den av og på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...