thres93 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Jeg fikk en HTC Tattoo for noen dager siden og er ganske fersk på disse nye smart-telefonene. De første jeg lurer på er hvordan jeg kan lukke et program? Ladet den i går kveld og satt å tuklet litt med forskjellige programmer, og i dag ettermiddag så var den tom for batteri, noe som sikkert har med at jeg ikke fikk til å lukke programmene. Den andre tingen jeg er litt usikker på er menyen. Ikke framsiden men menyen med alle programmene på, er det en mulighet å organisere disse? Fikk ikke til å flytte på noen av disse.. Noe som iriterte meg. Tar også imot andre tips angåene denne mobilen Thomas Endret 10. september 2010 av cyclo Tittel forbedret Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 For å lukke programmer bruker jeg Advanced Task Killer. Bra app som frigjør RAM. Finnes mange task killere på markedet. Du får bare prøve deg litt frem og se hvilken du liker best. Når det gjelder menyen med programmer kan du organisere disse ved å bruke feks AWD Launcher eller Launcher Pro. Er ikke sikker på om Tattoo har Android 2.1 (Launcher Pro fungerer kun på 2.1/2.2). De sistnevnte appsene erstatter "desktoppen" på mobilen din. Selv foretrekker jeg en av disse i forhold til orginalen. Lykke til =) Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Er det ikke en enklere måte å lukke programmer? Eller må jeg virkelig laste ned en hel app bare for å lukke fks. spotify.. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Trenger da strengt tatt ikke å lukke hver app etter bruk. Jeg pieler å lukke alle apps når jeg er ferdig å knote med mobilen. Men hvis feks spotify står å går i bakgrunnen har ikke alverden å si for batteritiden. Enklere måter å forbedre batteritiden på er å: Ta ned lysstyrken på skjermen. Passe på at 3G/WiFi er slått av når du ikke bruker det. Og som sagt lukke alle apps når du ikke har tenkt å bruke telefonen på en stund =) Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Problemet er hvordan jeg lukker en apps, fordi jeg finner ikke et kryss... eller en knapp som sier exit... Og jeg tviler Google har glømt å legge til den funksjonen.. slik at jeg må laste ned en ekstra app bare for å lukke program Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Det er en grunn til at du ikke finner et kryss/exit på programmene. Grunnen er at Android har dette innbygget. Det vil si at programmet automatisk vil lukkes for å frigjøre RAM til annet program du åpner. Så det å ha flere programmer kjørenes i bakgrunnen vil strengt tatt ikke ha så mye å si for batteritiden din. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Jaha.. Så hvorfor brukte jeg et helt batteri på under en dag? :O Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 3G/WiFi stod på? Den var ikke fullt ladet?(batteriet yter best når telefonen har stått på lading i ca 10 timer) Så, du får nok belite deg på å bruke en task killer. Hvis du går på Innstillinger -> Om telefonen -> Batteribruk så ser du hva telefonen bruker batteri på. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jaha.. Så hvorfor brukte jeg et helt batteri på under en dag? :O Velkommen til den vidunderlige verdenen som kalles smarttelefoner..... Sitter du og fikler mye med de så er de strømtomme på langt under ett døgn. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jaha.. Så hvorfor brukte jeg et helt batteri på under en dag? :O Fikler jeg nok med min Hero så tømmer jeg batteriet på under 6 timer Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 3G/WiFi stod på? Den var ikke fullt ladet?(batteriet yter best når telefonen har stått på lading i ca 10 timer) Så, du får nok belite deg på å bruke en task killer. Hvis du går på Innstillinger -> Om telefonen -> Batteribruk så ser du hva telefonen bruker batteri på. Mest trolig... Hvordan slår jeg den av og på? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Innstillinger -> trådløst og nettverk. Mye enklere hvis du laster ned en widget. Du kan søke på "toggle wifi" på markedet =) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Menu > settings > Wireless & Networks. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Strømbruk: 32% Celle-standby 29% Trådløsnett 23% Telefon ikke i bruk 13% skjerm 2% Android-system Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå