Gå til innhold

Gaming Pc - Noen råd ?

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe meg ny PC nå snart som egner seg til gaming og tenkte at det hadde vært flott med noen inspill fra de mer profesjonelle her inne om eventuelle forbedringer m.h.t Pris og kvalitet .

Vil helst ikke gå over den pris alle komponente har til sammen nå men 1 eller 2 hundrelapper skader ikke altformye .

Har lyst til å kjøre SLI ettersom jeg har hørt mye positivt om dette men hvis dere anbefaler 1 single bedre skjermkort til samme pris som de 2 jeg har nede i posten sammenlagt så kan jeg vurdere det ettersom dere sannsynligvis har mer peiling enn det jeg har når det gjelder dette temaet :)

PC'en

Komponenter:

Kabinett - 795 Kr

Hovedkort - 945 Kr

Prosessor - 1603 Kr

Minne - 970 Kr

Skjermkort x2 - 1450 Kr + 1450 = 2900 Kr

Harddisk - 560 Kr

Strømforsyning - 915 Kr

Sum = 8688 Kr

Eventuelt annet oppsett !

Komponenter:

Kabinett - 895 Kr

Hovedkort - 945 Kr

Prosessor - 1603 Kr

Minne - 970 Kr

Skjermkort - 2150 Kr

Harddisk - 560 Kr

Strømforsyning - 915 Kr

Sum = 8038 Kr

Alle innspill er hjertelige velkommne og vil bli satt stor pris på og svart på så fort som mulig !

Takker på Forhånd :)

Endret av Hforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det ser ut som du har tenkt og kjøpe komponentene selv, og ikke som en ferdig bygd pc.

For og si det sånn, her får du en utrolig bra pc til prisen! OG det er SLI som du ville ha!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

Jeg skulle kjøpe denne selv, men endte opp med en bærebar...

Og om ikke du hadde tenkt og bygge den selv, kan du alltids få noen til og hjelpe deg.

men det er ikke vanskelig i det hele tatt..

lykke til!

Endret av Tomat1
Lenke til kommentar

Hei!

Det ser ut som du har tenkt og kjøpe komponentene selv, og ikke som en ferdig bygd pc.

For og si det sånn, her får du en utrolig bra pc til prisen! OG det er SLI som du ville ha!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

Jeg skulle kjøpe denne selv, men endte opp med en bærebar...

Og om ikke du hadde tenkt og bygge den selv, kan du alltids få noen til og hjelpe deg.

men det er ikke vanskelig i det hele tatt..

lykke til!

Pcen du linker til kjører crossfire av to kort som ikke er i like gode som GTX 460. Ellers er pcen helt kurant, men skjønner ikke hvorfor komplett pøser på med en 850w 80+ silver psu da 650w hadde vært mer enn nok.

Lite tilleggs spm: Skal du overklokke? I såfall bør du kjøpe en cpu kjøler :)

Lenke til kommentar

Okei , så alt kommer til å passe fint å få plass i kabinettet osv ? :)

En ting til , er det god veiledning for å installere SLI'en på pcen eller blir det automatisk lagt inn når du setter i komponentene ?

Takk for svar ! :)

Hvilket annet hovedkort og hvorfor ?

Som sagt , du har sikkert mer peiling enn meg men bare så jeg får litt oversikt :p

Endret av Hforce
Lenke til kommentar

Selv har jeg SLI mellom en GeForce GTX480 og en eldre 240 dedikert PhysX. Jeg kan ikke gi garantier om at dette gjelder i alle situasjoner, eller i CrossFire, men for min del var det ikke vanskeligere enn å plassere broen og starte maskinen, åpne nVidia Control Panel og velge Set PhysX Configuration. Jeg har ikke opplevd noe som helst installering, ikke engang en melding om at jeg faktisk har SLI aktivt.

Kanskje det vil fungere annerledes mellom to kort av samme serie og / eller nummer.

Lenke til kommentar

Okei , er også noe anna jeg lurer på , hvis jeg dropper de 2 skjermkortene ovenfor og kjøper et GTX 460 "Goes like Hell" istedet , ville performancen til pcen blir merket veldig ?

Eventuelt kjøpe enda et litt senere .

Jeg er også enig i at den pc'en tråstarter har satt opp er bedre, men den er jo dyrere og. jeg bare kom med ett alternativ.

Angående skjermkort. ett eller to kort.

For det første ville jeg gått for radeon i stedet for nvidia.

f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585757

dette koster 3 hundrelapper mer enn dine 2 i første forlsag, men skal vist være ett bra og raskt kort. Men OBS det er langt! en venn av meg måtte til med baufil får å få plass i kabinettet sitt. husker ikke hvordan kabientt han har, men tror det var et litt lite ett..

noen andre som har erfaringer?

GTX 480 er jo og en utrolig bra serie

Lenke til kommentar

Okei , er også noe anna jeg lurer på , hvis jeg dropper de 2 skjermkortene ovenfor og kjøper et GTX 460 "Goes like Hell" istedet , ville performancen til pcen blir merket veldig ?

dette koster 3 hundrelapper mer enn dine 2 i første forlsag, men skal vist være ett bra og raskt kort. Men OBS det er langt! en venn av meg måtte til med baufil får å få plass i kabinettet sitt. husker ikke hvordan kabientt han har, men tror det var et litt lite ett..

Hva med SLI av "Goes to Hell" Versjonen som jeg posta i forrige inlegg VS XFX Radeon HD 5870 Som du posta ?

Vinner fortsatt Radeon kortet der?

Lenke til kommentar

Hva med SLI av "Goes to Hell" Versjonen som jeg posta i forrige inlegg VS XFX Radeon HD 5870 Som du posta ?

Vinner fortsatt Radeon kortet der?

Din SLI vil slå 5870 av banen lett. men det er 1000kr dyrere igjen. da er kanskje gtx 480 et alternativ?

alt dette blir etterhvert veldig energikrevende. du må tenke på PSU'en og

Lenke til kommentar

Oppdatert med et Eventuellt annet oppsett med annet kabinett og skjermkort, har kun 1 skjermkort der til nå , men planlegger å skaffe 1 identisk litt senere når jeg får litt ekstra penger isåfall .

Noen tanker om det nye oppsettet og om det vil funke bra ?

Eller andre forslag om annet opsett til samme pris som vil yte bedre ?

F.eks 1 bedre skjermkort istedet for SLI .

Regner med at jeg får et budsjett på litt over 10000 kroner .

Endret av Hforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...