Hforce Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Planlegger å kjøpe meg ny PC nå snart som egner seg til gaming og tenkte at det hadde vært flott med noen inspill fra de mer profesjonelle her inne om eventuelle forbedringer m.h.t Pris og kvalitet . Vil helst ikke gå over den pris alle komponente har til sammen nå men 1 eller 2 hundrelapper skader ikke altformye . Har lyst til å kjøre SLI ettersom jeg har hørt mye positivt om dette men hvis dere anbefaler 1 single bedre skjermkort til samme pris som de 2 jeg har nede i posten sammenlagt så kan jeg vurdere det ettersom dere sannsynligvis har mer peiling enn det jeg har når det gjelder dette temaet PC'en Komponenter: Kabinett - 795 Kr Hovedkort - 945 Kr Prosessor - 1603 Kr Minne - 970 Kr Skjermkort x2 - 1450 Kr + 1450 = 2900 Kr Harddisk - 560 Kr Strømforsyning - 915 Kr Sum = 8688 Kr Eventuelt annet oppsett ! Komponenter: Kabinett - 895 Kr Hovedkort - 945 Kr Prosessor - 1603 Kr Minne - 970 Kr Skjermkort - 2150 Kr Harddisk - 560 Kr Strømforsyning - 915 Kr Sum = 8038 Kr Alle innspill er hjertelige velkommne og vil bli satt stor pris på og svart på så fort som mulig ! Takker på Forhånd Endret 9. september 2010 av Hforce Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hei! Det ser ut som du har tenkt og kjøpe komponentene selv, og ikke som en ferdig bygd pc. For og si det sånn, her får du en utrolig bra pc til prisen! OG det er SLI som du ville ha! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 Jeg skulle kjøpe denne selv, men endte opp med en bærebar... Og om ikke du hadde tenkt og bygge den selv, kan du alltids få noen til og hjelpe deg. men det er ikke vanskelig i det hele tatt.. lykke til! Endret 8. september 2010 av Tomat1 Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hei! Det ser ut som du har tenkt og kjøpe komponentene selv, og ikke som en ferdig bygd pc. For og si det sånn, her får du en utrolig bra pc til prisen! OG det er SLI som du ville ha! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 Jeg skulle kjøpe denne selv, men endte opp med en bærebar... Og om ikke du hadde tenkt og bygge den selv, kan du alltids få noen til og hjelpe deg. men det er ikke vanskelig i det hele tatt.. lykke til! Pcen du linker til kjører crossfire av to kort som ikke er i like gode som GTX 460. Ellers er pcen helt kurant, men skjønner ikke hvorfor komplett pøser på med en 850w 80+ silver psu da 650w hadde vært mer enn nok. Lite tilleggs spm: Skal du overklokke? I såfall bør du kjøpe en cpu kjøler Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg ville også valgt pcen som trådstarter har funnet fram, den virker som et bedre valg enn pc nr. 2. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ville byttet til et annet hovedkort. Lenke til kommentar
Hforce Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Okei , så alt kommer til å passe fint å få plass i kabinettet osv ? En ting til , er det god veiledning for å installere SLI'en på pcen eller blir det automatisk lagt inn når du setter i komponentene ? Takk for svar ! Hvilket annet hovedkort og hvorfor ? Som sagt , du har sikkert mer peiling enn meg men bare så jeg får litt oversikt Endret 8. september 2010 av Hforce Lenke til kommentar
Reechter Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Selv har jeg SLI mellom en GeForce GTX480 og en eldre 240 dedikert PhysX. Jeg kan ikke gi garantier om at dette gjelder i alle situasjoner, eller i CrossFire, men for min del var det ikke vanskeligere enn å plassere broen og starte maskinen, åpne nVidia Control Panel og velge Set PhysX Configuration. Jeg har ikke opplevd noe som helst installering, ikke engang en melding om at jeg faktisk har SLI aktivt. Kanskje det vil fungere annerledes mellom to kort av samme serie og / eller nummer. Lenke til kommentar
Hforce Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Okei , er også noe anna jeg lurer på , hvis jeg dropper de 2 skjermkortene ovenfor og kjøper et GTX 460 "Goes like Hell" istedet , ville performancen til pcen blir merket veldig ? Eventuelt kjøpe enda et litt senere . Endret 8. september 2010 av Hforce Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Okei , er også noe anna jeg lurer på , hvis jeg dropper de 2 skjermkortene ovenfor og kjøper et GTX 460 "Goes like Hell" istedet , ville performancen til pcen blir merket veldig ? Eventuelt kjøpe enda et litt senere . Jeg er også enig i at den pc'en tråstarter har satt opp er bedre, men den er jo dyrere og. jeg bare kom med ett alternativ. Angående skjermkort. ett eller to kort. For det første ville jeg gått for radeon i stedet for nvidia. f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585757 dette koster 3 hundrelapper mer enn dine 2 i første forlsag, men skal vist være ett bra og raskt kort. Men OBS det er langt! en venn av meg måtte til med baufil får å få plass i kabinettet sitt. husker ikke hvordan kabientt han har, men tror det var et litt lite ett.. noen andre som har erfaringer? GTX 480 er jo og en utrolig bra serie Lenke til kommentar
Hforce Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Okei , er også noe anna jeg lurer på , hvis jeg dropper de 2 skjermkortene ovenfor og kjøper et GTX 460 "Goes like Hell" istedet , ville performancen til pcen blir merket veldig ? Eventuelt kjøpe enda et litt senere . Angående skjermkort. ett eller to kort. For det første ville jeg gått for radeon i stedet for nvidia. f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585757 dette koster 3 hundrelapper mer enn dine 2 i første forlsag, men skal vist være ett bra og raskt kort. Men OBS det er langt! en venn av meg måtte til med baufil får å få plass i kabinettet sitt. husker ikke hvordan kabientt han har, men tror det var et litt lite ett.. noen andre som har erfaringer? GTX 480 er jo og en utrolig bra serie Hva med SLI av "Goes to Hell" Versjonen som jeg posta i forrige inlegg VS XFX Radeon HD 5870 Som du posta ? Vinner fortsatt Radeon kortet der? Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Okei , er også noe anna jeg lurer på , hvis jeg dropper de 2 skjermkortene ovenfor og kjøper et GTX 460 "Goes like Hell" istedet , ville performancen til pcen blir merket veldig ? Eventuelt kjøpe enda et litt senere . Angående skjermkort. ett eller to kort. For det første ville jeg gått for radeon i stedet for nvidia. f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585757 dette koster 3 hundrelapper mer enn dine 2 i første forlsag, men skal vist være ett bra og raskt kort. Men OBS det er langt! en venn av meg måtte til med baufil får å få plass i kabinettet sitt. husker ikke hvordan kabientt han har, men tror det var et litt lite ett.. noen andre som har erfaringer? GTX 480 er jo og en utrolig bra serie Hva med SLI av "Goes to Hell" Versjonen som jeg posta i forrige inlegg VS XFX Radeon HD 5870 Som du posta ? Vinner fortsatt Radeon kortet der? Din SLI vil slå 5870 av banen lett. men det er 1000kr dyrere igjen. da er kanskje gtx 480 et alternativ? alt dette blir etterhvert veldig energikrevende. du må tenke på PSU'en og Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ang. GTX 480: Det har jeg bestilt:D Tok det i stedet for 5870, og 2x 460, da sli er uaktuellt. Lenke til kommentar
Hforce Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Okei , da er det bare å tenke litt på saken da , får ikke helt bestemt meg får om jeg skal gå for SLI eller 1 kort enda .. Hvor stor PSU tror du jeg må opp i hvis jeg kjører SLI da Tomat1 ? Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Er veldi uskker på det. Send en mail til komplett kunde service, så svarer de deg Er veldi uskker på det. Send en mail til komplett kunde service, så svarer de deg Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Dette er strømbruk på et system med i7 965 og 6gb ram. Den er ikke 100% korrekt, så legg til 10-20% ekstra så skal du være innenfor grensen. Endret 9. september 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
Hforce Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Oppdatert med et Eventuellt annet oppsett med annet kabinett og skjermkort, har kun 1 skjermkort der til nå , men planlegger å skaffe 1 identisk litt senere når jeg får litt ekstra penger isåfall . Noen tanker om det nye oppsettet og om det vil funke bra ? Eller andre forslag om annet opsett til samme pris som vil yte bedre ? F.eks 1 bedre skjermkort istedet for SLI . Regner med at jeg får et budsjett på litt over 10000 kroner . Endret 9. september 2010 av Hforce Lenke til kommentar
Hforce Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) MSI GeForce GTX 460 1GB "HAWK" PhysX vs Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA Hva vinner ? Og har noen et bedre forslag til et annet hovedkort til en rimelig pris istedet for det jeg har valgt i mine to oppsett ovenfor ? Hovedkortet må være SLI compatible . Og foresten , passer Dette hovedkortet til Denne prosessoren ? Endret 10. september 2010 av Hforce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå