Robbansvenske Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Noen som kan gi meg råd? Ska vara enkel i bruk, tar mest bilder på Auto og vill ha mulighet at filme helst HD..blir brukt til ferie og "hjemme" i Norge. Syns D3100 virker veldigt bra men så fant jeg Pentaxen..HS10 virker ikke helt som en bra kamera har jeg fått intrykk av.. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hvis video er et viktig kriterie så er vel D3100 hakket bedre, siden det gir høyere oppløsning og har autofokus i videomodus som i følge Nikon faktisk skal være brukbar. Hvis det ikke er så viktig, så er det rimelig ett fett. K-x har et par kjekke features i form av innebygget bildestabilisering på brikken, kortere minste lukkertid og litt raskere seriebildemodus. Men stort sett vil jeg si de er rimelig jevnbyrdige. EDIT: HS-10 er et superzoomkamera med permanent montert objektiv, ikke speilrefleks, og faller i en helt annen kategori. Det har mye mindre sensor, og gir ikke i nærheten av den samme ytelsen når lyset blir svakere. Endret 8. september 2010 av Sutekh Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Så bortsett fra HD 1080 så er det ikke heller AUTOfokus i videomodus? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Ska filme med den så da er en D3100 bedre for meg som ikke vil fokusere manuelt, er det riktigt? Endret 8. september 2010 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Nå er det vel ingen som har noen praktisk erfaring med CDAF-ytelsen til D3100 ennå, men Nikons påstand er at ting har blitt bedre. Om film er viktig, så kan de nye Sony-greiene være aktuelle (A55 og A33). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå