d0ppler Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Er helt ny iPhone-bruker, og har fortstått at iPhone 4 "endelig" støtter multitasking blant tredjepartsapplikasjoner. Jeg er kanskje sær, men fatter ikke hvorfor det er så viktig med å ha hundre applikasjoner kjørendes i bakgrunnen bare for å suge strøm samt være en potensiell sikkerhetsrisiko. Så jeg lurer på om det er mulig å skru av denne meningsløse "featuren". Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg er ganske sikker på at de ikke tar strøm uansett. iPoden min har i alle fall holdt like godt på strømmen etter iOS 4... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 De bruker bare en liten del av minnet, ikke strøm. Operativsystemet lukker de selv hvis det trengs. Du kan fint bruke mobilen uten å stenge et eneste program, såfremt de virker som de skal og ikke "bugger" Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg er kanskje sær, men fatter ikke hvorfor det er så viktig med å ha hundre applikasjoner kjørendes i bakgrunnen bare for å suge strøm samt være en potensiell sikkerhetsrisiko. Så jeg lurer på om det er mulig å skru av denne meningsløse "featuren". Husk at den listen du får opp når du dobbeltklikker på hjem-knappen kun er en liste over sist kjørte applikasjoner. At applikasjonen ligger der betyr ikke at den kjører. Hvis du er nyskjerrig på hva som faktisk kjører av prosesser, CPU-last, minnebruk, etc. kan du kjøpe applikasjonen "System Activity Monitor" Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Raptor' date=' 8. september 2010 - 21:12' timestamp='1283973128' post='16182932'] Jeg er kanskje sær, men fatter ikke hvorfor det er så viktig med å ha hundre applikasjoner kjørendes i bakgrunnen bare for å suge strøm samt være en potensiell sikkerhetsrisiko. Så jeg lurer på om det er mulig å skru av denne meningsløse "featuren". Husk at den listen du får opp når du dobbeltklikker på hjem-knappen kun er en liste over sist kjørte applikasjoner. At applikasjonen ligger der betyr ikke at den kjører. Hvis du er nyskjerrig på hva som faktisk kjører av prosesser, CPU-last, minnebruk, etc. kan du kjøpe applikasjonen "System Activity Monitor" Ok, takk for svar. Synes det er rimelig tragisk dog at man må kjøpe et tilleggsprogram for å kunne se hvilke prosesser som kjører. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Brukeren skal aldri ha behov for å vite hvilke prosesser som kjører. Han skal heller aldri trenge å bekymre seg over hvor mye minne som er tilgjengelig. Men man må vel ta forbehold om apps som bugger da det tross alt er snakk om en liten datamaskin Edit: Skriveleif Endret 8. september 2010 av PL610 Lenke til kommentar
frode8 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Lurer å på om det er mulig å slå av multitasking. Ingen svarer på det spørsmålet, bare sier at det ikke bruker strøm... Lurer også på om det koster noe å ha program kjørende i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Lurer å på om det er mulig å slå av multitasking. Ingen svarer på det spørsmålet, bare sier at det ikke bruker strøm... Nei, det er ikke mulig. Lurer også på om det koster noe å ha program kjørende i bakgrunnen? Det kommer an på programmet (streamer du fra Spotify, f.eks., kan det koste), men det å ha det kjørende i bakgrunnen koster ikke noe i seg selv. Lenke til kommentar
frode8 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Lurer å på om det er mulig å slå av multitasking. Ingen svarer på det spørsmålet, bare sier at det ikke bruker strøm... Nei, det er ikke mulig. Lurer også på om det koster noe å ha program kjørende i bakgrunnen? Det kommer an på programmet (streamer du fra Spotify, f.eks., kan det koste), men det å ha det kjørende i bakgrunnen koster ikke noe i seg selv. Ok, takk for bra svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå