Gå til innhold

iPhone 4 - skru av multitasking

d0ppler

Anbefalte innlegg

Er helt ny iPhone-bruker, og har fortstått at iPhone 4 "endelig" støtter multitasking blant tredjepartsapplikasjoner.

Jeg er kanskje sær, men fatter ikke hvorfor det er så viktig med å ha hundre applikasjoner kjørendes i bakgrunnen bare for å suge strøm samt være en potensiell sikkerhetsrisiko. Så jeg lurer på om det er mulig å skru av denne meningsløse "featuren".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kanskje sær, men fatter ikke hvorfor det er så viktig med å ha hundre applikasjoner kjørendes i bakgrunnen bare for å suge strøm samt være en potensiell sikkerhetsrisiko. Så jeg lurer på om det er mulig å skru av denne meningsløse "featuren".

Husk at den listen du får opp når du dobbeltklikker på hjem-knappen kun er en liste over sist kjørte applikasjoner. At applikasjonen ligger der betyr ikke at den kjører.

Hvis du er nyskjerrig på hva som faktisk kjører av prosesser, CPU-last, minnebruk, etc. kan du kjøpe applikasjonen "System Activity Monitor"

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. september 2010 - 21:12' timestamp='1283973128' post='16182932']

Husk at den listen du får opp når du dobbeltklikker på hjem-knappen kun er en liste over sist kjørte applikasjoner. At applikasjonen ligger der betyr ikke at den kjører.

Hvis du er nyskjerrig på hva som faktisk kjører av prosesser, CPU-last, minnebruk, etc. kan du kjøpe applikasjonen "System Activity Monitor"

Ok, takk for svar. Synes det er rimelig tragisk dog at man må kjøpe et tilleggsprogram for å kunne se hvilke prosesser som kjører.

Lenke til kommentar

Brukeren skal aldri ha behov for å vite hvilke prosesser som kjører. Han skal heller aldri trenge å bekymre seg over hvor mye minne som er tilgjengelig.

Men man må vel ta forbehold om apps som bugger da det tross alt er snakk om en liten datamaskin :)

Edit: Skriveleif :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Lurer å på om det er mulig å slå av multitasking. Ingen svarer på det spørsmålet, bare sier at det ikke bruker strøm...

Nei, det er ikke mulig.

Lurer også på om det koster noe å ha program kjørende i bakgrunnen?

Det kommer an på programmet (streamer du fra Spotify, f.eks., kan det koste), men det å ha det kjørende i bakgrunnen koster ikke noe i seg selv.

Lenke til kommentar

Lurer å på om det er mulig å slå av multitasking. Ingen svarer på det spørsmålet, bare sier at det ikke bruker strøm...

Nei, det er ikke mulig.

Lurer også på om det koster noe å ha program kjørende i bakgrunnen?

Det kommer an på programmet (streamer du fra Spotify, f.eks., kan det koste), men det å ha det kjørende i bakgrunnen koster ikke noe i seg selv.

Ok, takk for bra svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...