Meh. Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hei!Nå har jeg fått vite at jeg får tilbake pengene jeg betalte for AKG K324 P, så nå blir jeg vel nødt til å skaffe noen nye propper. De nevnte øreproppene hadde en defekt propp, og siden CDON ikke har AKG K 324 P inne har jeg nå muligheten til å velge ganske fritt. Jeg får gratis frakt om jeg bestiller fra CDON, så jeg lurer på om dere har noen forslag til et par gode propper? Proppene kostet 369 kr da de ble kjøpt, så jeg ser hovedsaklig etter noe i den samme prisklassen. Tidligere i sommer så jeg en del på noen plugger fra Ultimate Ears, men det ser ikke ut som om CDON har de inne... Så de jeg vurderer nå er vel hovedsaklig Sennheiser CX300-II, AKG K 330, AKG K 340 og Klipsch Image S4. Jeg liker klar og fin diskant, men ønsker også en god bass så proppene kanskje ligner litt mer på DT770 sitt lydbilde enn det AKG K 324 P gjorde. Har dere noen forslag om hvilke jeg bør velge? Om dere synes jeg burde vurdere noen andre propper enn de som er å finne hos CDON er det bare fint om dere kommer med forslag! Håper dere tar dere tid til å hjelpe! Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Har for litt siden kjøpt CX400II som er hakket dyrere (men mener det er en pris innenfor dine rammer hos dustin.no hvis det allikevel skulle bli en mulighet, 350,- tror jeg de ligger på der) og kan ikke si annet enn at det er en sann fryd for øra. Personlig tror jeg valget ville stått mellom klipsch eller Sennheiser. Sennheiser gir nok litt bedre lyd i denne prisklassen. Misstenker og at det er noe bedre utstyrspakke, med solid etui for selve proppene og en liten bag og masse ekstra utbyttebare gummi-propper i forskjellige størrelser. Alt virker som det er av meget god kvalitet. Om dette også er likt for modellen du vurderer vet jeg dog ikke. Endret 8. september 2010 av Dr.Satan Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Så vidt jeg vet er det kun volumkontroll og litt mer ekstrautstyr som er forskjellen på CX300-II og CX400-II. Kjenner folk som har både CX300 og CX300-II, men jeg missliker 3,5mm jack-en på CX300-II, siden det stikker så langt ut. Når det er sagt liker jeg lyden godt, og etuiet er heller ikke så verst! For å få avklart det, alt under 500 kr er nok aktuelt, alt over må i så fall være merkbart bedre enn de til under 500 kr, eller ha aktiv støyreduksjon. Forresten, hva synes du om de "doble" silikonproppene som følger med CX400-II? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Denon AH-C751 later til å være et godt kjøp (ev. røverkjøp), den opprinnelige prisen tatt i betraktning. Det er dessuten flere som "snakker" om denne/disse i "Tråden for de hodetelefonofile". Helt sikkert verdt å undersøke nærmere - det hadde i alle fall jeg gjort ... Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ja den stikker ut på samme måte tror jeg som du mener. Litt synd for jeg så på et illustrasjonsbilde for jeg gikk til innkjøp at den stakk rett opp. oh well Har ikke testet akkurat de doble desverre. Kun medium størrelse. Alt jeg kan si er at de sitter godt og tilbyr ok isolasjon, men jeg registrerer trafikk og slikt uten problem, men ikke noe problem for meg uansett siden jeg ikke jobber på et industrianlegg. Så ikke så dumme ut de denon'ene da, de kan virkelig sakene sine når det kommer til hodetelefoner i likhet med forsterkerene sine. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Jeg regner med å hovedsaklig bruke proppene i nærheten av trafikk, så god isolasjon er å foretrekke. AKG K 324 P er fysisk bygd opp likt som CX300, så jeg vet ganske godt hvordan de isolerer. Men siden jeg ikke har testet de doble silikonproppene selv, lurer jeg litt på hvordan de er Har sett at det har blitt "reklamert" en god del for Denon AH-C751 i flere tråder her i det siste, men siden bassen visstnok skal være litt overdreven blir jeg litt usikker... Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Valget ser ut til å falle på Denon AH-C751! Dette blir spennende! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Det er det vettu Når jeg endelig holder dem i hendene, klare til å testes, skal det første albumet de spiller være The Plague That Makes Your Booty Move...It's the Infectious Grooves. Da hører jeg nok fort om de har like god bass som Dt770. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Jeg har ikke hørt det albumet, men jeg regner med at noe av det første jeg tester med enten blir noe jeg har hørt mye på med forskjellige hodetelefoner (f.eks. Linkin Park, P.O.D. e.l.) eller noe av det jeg hører på nå for tiden (Alter Bridge, Three Days Grace, Skillet, Domi, Rage Against The Machine, Dead By Sunrise, eller noe i den gata) Jeg er veldig spent på hvordan diskanten er, for de er vel, på samme måte som DT770, kjent for bassen. AKG K 324 P hadde en litt mer forsiktig bass, så lydbildet til AH-C751 blir nok en grei forandring. Jeg var jo nesten nødt til å aktivere ekstra bass i equalizeren på NWZ-A828 for å få litt mer markant bass i AKG K 324 P, noe som dessverre ikke var like enkelt å gjøre på en god måte med Sansa Clip grunnet litt svar equalizer-funksjon. Sikler etter COWON J3 for litt flere funksjoner i equalizeren osv, men lommeboka er ikke helt med på det enda... Endret 10. september 2010 av Meh. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 J3en ser ut som en flott spiller. Hadde D2en gått føyken hadde jeg vel skaffet meg en sånn, men det er en solid liten klump Skal du teste bassen er dette noen gode sanger : - Punk It Up - Stop Funk'n With My Head - Feeding the Addiction - Send Me Your Money - Violent and Funky - Welcome to Annoying Town - Better Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Ja, om NWZ-A828 blir ødelagt er det mulig jeg vurderer J3 litt sterkere, men om Clip-en blir ødelagt skaffer jeg enten en Clip+ eller klarer meg uten en stund. Takk for tipset, skal se om jeg får hørt litt på noen av de låtene i løpet av helgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå