fargoth Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Etter å ha sett prosjektet til TracedB der han har bygget en kopi av Stortinget i Minecraft tenkte jeg at det kunne vert spennende å prøvd på et enda større prosjekt - hva med å lage en 1:1 modell av bykjernen til en større norsk by i Minecraft Classic? Dersom det er interesse for det vil jeg opprette en dedikert server for for hver by som man ønsker å bygge. I første omgang tenker jeg at vi kan bruke Minecraft Classic da det er gratis, men påbegynte kart kan alltids portes over til Alpha senere om det skulle være interesse for det. Et prosjekt av denne størrelsesorden forutsetter at et vist antall personer blir med. Derfor ber jeg om at de som er interessert melder i fra her, så ser vi hvor mange det blir. I første omgang bør vi finne ut hvilke byer som kan være aktuelle. Resurser slik som kart over områder, bygninger og bilder av fasade/interiør m.m kan også samles i denne tråden. Endret 8. september 2010 av fargoth Lenke til kommentar
D02 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Oslo. har man slottet, stortinget, rådhuset, karl johans gate. ingen av de tingene er så avangserte å bygge(har ikke så mange rare vinkler osv)og "alle" kjenner bygningene.. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Selv må jeg si Bergen virke mer interessant ut Må si det virke interessant ut dette prosjektet, men selvsagt mye arbeid! Endret 8. september 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Bare for å stemme på noe helt annet, og være bypatriot jeg også (som jeg regner med de to over er). Jeg sier Trondheim En stk lett gjenkjennelig bygning i Nidarosdomen, og ingen bygninger som er +5 etasjer (i bykjernen, hvertfall). Litt problematisk at de to andre "mest kjente" bygningene i Trondheim, Samfundet og Tyholttårnet ligger utenfor bykjernen, men det er vel like greit å slippe å bygge hvertfall det runde røde huset? Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Virkar som folk flest er intressert i å få laga dei mest kjente byggningane i sine respektive byar. Men kva om vi gjer blaffen i sjølve byane og heller lagar dei fleste attraksjonane som er å finne i Norge. Då snakkar vi Nidarosdomen, Stortinget, Slottet og sjølvsagt trollet i hunderfossen etc. samla på ein plass. Kunne dette våre noke? Eg melder meg vertfall frivillig som bygger Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Nå støtter jeg siste taler For det er jo mange bygninger i bysentrumene som er DRIT kjedelige å bygge opp, "vanlige" boligblokker osv. Og de som har utsmykning får vi jo uansett ikke gjort "gjenkjennelige". Hvilke bygninger kunne være interessante i så fall da? De som PanzerLoco nevner er hvertfall omtrent "must-haves", og så kan jeg legge til Operaen i Oslo, Tyholttårnet, Studentersamfundet i Trondheim, Ishavskatedralen i Tromsø, Bryggen i Bergen, Prekestolen (fjellet, altså), en oljeplattform (fritt valg). Andre ideer? Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Har dessverre ikke mulighet til å hjelpe dere ettersom jeg drar utenlands imorgen, men har noen forslag til dere.. Helgelandsbrua: Tromsø Bibliotek: Tromsøbrua: Polaria Tromsø: Bortsett fra Helgelandsbrua så er resten de byggverker som jeg kan tenke meg kanskje er interessante i Tromsø. Så kan noen andre foreslå fra andre byer Ps: Ishavskatedralen er allerede foreslått så legger ikke med den.. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 ingen av de byggene er så lett å bygge hvis det skal være i 1:1, skjeve og runde kanter funker ikke i spillet :/ Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Oslo Rådhus må være det enkleste av alle. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Oslo Rådhus må være det enkleste av alle. ja. men det finnes ikke brune murstein i spillet. håper han legger til flere matrealer snart(noe jeg tror han har sakt han skal) : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå