TPRTPR Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hei! Når jeg gjør skolearbeid og arbeider med tektsdokumenter bruker jeg ekskulsivt OpenOffice, og lagrer i ODF. På skolen bruker vi ItsLearning til å levere inn digitalt arbeid til læreren. Jeg pleier alltid å levere oppgaver i ODF, noe som de fleste lærerene godtar. Men nå har det seg slik at den ene læreren min sier hun ikke klarer å åpne filen, og at jeg må levere i et annet format. Kan hun kreve dette? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Har faktisk opplevt akkurat det samme. Var ikke mer stress enn og lagre over i et annet filformat. Hun bruker vel sikkert enda WORD på maskinen sin. Så lagre over i det filformatet. Itslearning har siden i fjor sperret opplastning av visse filtyper. Men de fleste office filtyper burde funke. Endret 8. september 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Egentlig så skal hun sørge for å ha programvaren som skal til for å åpne ODF som tross alt er et åpent filformat. Tilby deg å hjelpe henne sånn at hun kan åpne ODF filer på maskinen sin. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Enig med deg der. Endret 8. september 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Statlige etater er pålagt å ta i mot ODF-format men ikke kommunale før 1.1.2011. Det du kan gjøre er enten å tilby deg å vise læreren hva som skal til eller å ta det opp med IT-ansvarlig/elevråd/rektor slik at skolen er forberedt til 2011. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå