Gå til innhold

Ta i bruk brukt Sagem HD PVR dekoder hos Canal Digital

Anbefalte innlegg

Hei.

Tok meg friheten å registrere meg her på forumet jeg. :D

Jeg vet dere har en samletråd om Canal Digital PVR dekodere, men den tråden handlet ettersom jeg forsto bare om tips og råd og ikke spørsmål.

Så jeg lager en egen.

Jeg kjøpte en brukt Sagem HD PVR 102-CT dekoder fra en privatperson.

Vedkommende hadde ikke fjernkontrollen til dekoderen så jeg fikk den ganske billig.

Jeg kunne jo bestille fra Canal Digital, som forhandler disse dekoderne, tenkte jeg.

Så jeg kontakter Canal Digital og spør etter fjernkontroll. Og det kunne de ordne, fikk jeg som svar per mail.

Men de mener jeg må registrere dekoderen på abonnementet mitt for å kunne ta den i bruk. Noe de mente var en forutsetning for å kunne bestille fjernkontrollen (???).

Dette for å binde den opp mot programkortet.

Noe jeg tolket at muligens var nødvendig for at dekoderen skulle fungere med kortet mitt.

Men for moro skyld så koblet jeg opp dekoderen og satte i mitt eksisterende programkort. Og på skjermen foran meg nå har jeg Discovery HD Showcase gjennom PVR dekoderen, samt alle andre kanalene mine.

Med andre ord så er ikke dekoderen avhengig av å måtte "bindes opp mot programkortet" for å kunne fungere.

Det er greit nok at de vil registrere den. Det er samme for meg. Men registreringsskjemaet de sendte meg var egentlig en ny abonnementskontrakt for å utstede et nytt programkort.

Som om jeg plutselig skal opprette et nytt abonnement, liksom.

Med feltene for kortnummer og dekodernummer markert med kulepenn.

Med et etableringsgebyr på 299kr. Noe jeg av prinsipp nekter å betale eller gå med på bare for å få en fjernkontroll til å bruke dekoderen min.

Jeg tenkte jo bare å bestille fjernkontrollen og gjøre opp for den, og så ferdig med den saken.

Jeg er en eksisterende kunde som allerede har en HD dekoder, som har et eksisterende programkort og som bare vil bruke et annet mottaksutstyr for å kunne benytte meg av tjenestene på abonnementet mitt.

Hva foregår her? Noe de pønsker på?

Jeg har da vel ikke registreringsplikt på en dekoder jeg ikke en gang har kjøpt av dem?

Og er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt denne fjernkontrollen et annet sted?

Så slipper jeg det surret med å ta det via canal digital.

Endret av Brenneriet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Tok meg friheten å registrere meg her på forumet jeg. :D

Jeg vet dere har en samletråd om Canal Digital PVR dekodere, men den tråden handlet ettersom jeg forsto bare om tips og råd og ikke spørsmål.

Så jeg lager en egen.

Jeg kjøpte en brukt Sagem HD PVR 102-CT dekoder fra en privatperson.

Vedkommende hadde ikke fjernkontrollen til dekoderen så jeg fikk den ganske billig.

Jeg kunne jo bestille fra Canal Digital, som forhandler disse dekoderne, tenkte jeg.

Så jeg kontakter Canal Digital og spør etter fjernkontroll. Og det kunne de ordne, fikk jeg som svar per mail.

Men de mener jeg må registrere dekoderen på abonnementet mitt for å kunne ta den i bruk. Noe de mente var en forutsetning for å kunne bestille fjernkontrollen (???).

Dette for å binde den opp mot programkortet.

Noe jeg tolket at muligens var nødvendig for at dekoderen skulle fungere med kortet mitt.

Men for moro skyld så koblet jeg opp dekoderen og satte i mitt eksisterende programkort. Og på skjermen foran meg nå har jeg Discovery HD Showcase gjennom PVR dekoderen, samt alle andre kanalene mine.

Med andre ord så er ikke dekoderen avhengig av å måtte "bindes opp mot programkortet" for å kunne fungere.

Det er greit nok at de vil registrere den. Det er samme for meg. Men registreringsskjemaet de sendte meg var egentlig en ny abonnementskontrakt for å utstede et nytt programkort.

Som om jeg plutselig skal opprette et nytt abonnement, liksom.

Med feltene for kortnummer og dekodernummer markert med kulepenn.

Med et etableringsgebyr på 299kr. Noe jeg av prinsipp nekter å betale eller gå med på bare for å få en fjernkontroll til å bruke dekoderen min.

Jeg tenkte jo bare å bestille fjernkontrollen og gjøre opp for den, og så ferdig med den saken.

Jeg er en eksisterende kunde som allerede har en HD dekoder, som har et eksisterende programkort og som bare vil bruke et annet mottaksutstyr for å kunne benytte meg av tjenestene på abonnementet mitt.

Hva foregår her? Noe de pønsker på?

Jeg har da vel ikke registreringsplikt på en dekoder jeg ikke en gang har kjøpt av dem?

Og er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt denne fjernkontrollen et annet sted?

Så slipper jeg det surret med å ta det via canal digital.

Grunnen til at du må registrere dekoder her, er for at smartkortet trenger oppdateringer. Du har nå noen gamle oppdateringer på kortet som vil slutte å virke ganske så snart. Når dekoder registreres blir det sendt ut en ny oppdatering til smartkortet og du er da i gang med de automatiske oppdateringene. Hvis du ikke registrerer din dekoder så vil ikke oppdateringene nå frem. Bare vent til nye oppdateringer skal inn på smartkortet. Du vil da få en melding på skjærmen som sier at du må vente på oppdatering, dette kan ta opp til 2 timer. Du vil da aldri få den oppdateringen fordi at det kortnummeret er ikke registrert på din conax. Så her anbefaler jeg at du registrerer dekoderen.

Når du finner ut at du må registrere dekoder på deg, så ringer du inn og det vil ta 1 uke++ før vi har fått tilbake eierskifteskjemaet for det skal sendes i brev og signeres og da sendes tilbake igjen. Da vil kun BBC World News og NRK tegnspråk fungere til du får oppdatert det igjen.

Bare et tips her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...