Gå til innhold

46-47" LCD til under 10000, trenger hjelp til å velge riktig.

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første flatskjerm og har funnet ut at jeg vil gå for LCD på 46" eller 47".

Prisklasse mellom 7000 og 10000.

Den kommer til å bli brukt mest til film og TV-titting.

Det finnes en god del å velge blant, og det går litt i surr med alle forskjellige spesifikasjoner.

Vil også at den skal ha USB-inngang som tar de fleste formater., og også at den kan kobles til nettet til f.eks Youtube.

Noen som kan hjelpe med tips?

Endret av tibbs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg måler avstanden fra veggen til godstolen ser jeg nå at det bare er mellom 3,3 og 3,5 meter.

Blir det for kort avstand til en 46-47"?

Uten først å ha brukt metermål trodde jeg avstanden var 4 - 4,5 meter.

Jeg tror 46-47 kan gå men noe større ville jeg ikke ha hatt tror jeg. det du kan gjøre er å gå på elkjøp og skritte opp 4 meter for deg selv :D det er litt vanskelig med alle andre tvene hengende rundt men det gir et inntrykk ;D

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Googlet litt og så at noen klaget på at det ble vel mye refleksjoner fra skjermen på denne LED-tv'n. (Fra vinduer, lamper)

Skal ha TV med matt skjerm. Vet ikke noe mere irriterende enn refleksjoner slik at man ser det man IKKE skal se.

Men så var det det der med avstanden da. Holder det med 3,3 til 3,5 meter for en 46/47 tommer?

Lenke til kommentar

46" er perfekt for sitteavstanden din, vær helt trygg på det :).

Skal du ha matt skjerm, maks 10 000,- er det INGEN vei utenom Sony KDL46EX500. Denne har meget godt bilde, bedre enn LG-led'en som er linket til, og også bedre enn samsung'en.

Helt matt skjerm, god lysstyrke og rå bildekvalitet. Og du får den i prisklassen din. Dette er det helt klart beste valget, uten tvil :). Har også alt av tilkoblingsmuligheter, feks nettverksinngang som lar deg gå på youtube rett på tven feks.

Lenke til kommentar

Hei Alastor. Jeg logget inn for å skrive at jeg ville gå for Sony KDL46EX500 da jeg så innlegget ditt. :)

Så der fikk jeg ennå en bekreftelse på at den er rette valget for meg. Har googlet en god del, og de aller fleste skriver bare godt om den.

Ser ut som Elkjøps nettbutikk har laveste prisen, kr 9349, og collect@store kan brukes på den, men samtidig ser jeg at ingen Elkjøp-butikker innen min radius har den i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...