DiJayQ Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg har akkurat fått meg en ny pc som jeg har bygget opp selv, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal ha Windows 2000 Professional eller Windows XP på den, er det noen der ute som har noen forslag? Eller finnes det noen andre operativsystemer jeg kan ha? Vil ha noe stabilt! Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 W2K så slipper du problemer. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Win XP, så har du litt å gjøre på!! Vis du er heldig er det ikke så blir det ikke så mange problemer for deg!! :smile: Kjelli Lenke til kommentar
ZeeLyaC Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Windows XP! Helt klart! Det er stabilt som søren og dataen min har bare låst seg en gang med det. Go for XP Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hvis du ikke vil ha noen problemer setter du opp Windows 2000 som er det mest stabile av disse operativsystemene. Hvis du har god plass på hd'en(e) kan du jo kjøre begge, og velge hvilket du vil bruke under oppstarten. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hvis du ikke vil ha noen problemer setter du opp Windows 2000 som er det mest stabile av disse operativsystemene. Hvis du har god plass på hd'en(e) kan du jo kjøre begge, og velge hvilket du vil bruke under oppstarten. Lenke til kommentar
Goofee Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Installer Win2k+SP2+I6+DX8.1+MP7.1+pre-sp3 og andre patcher. Det er både stabilt og trygt. Det å kjøre windows XP(erimental) er ren gambling. Kjør ALDRI Microsoft produkter som ikke har servicepack eller noe lignende utgitt på det, da er du både naken og sårbar plutselig! Good luck! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 hvorfor velge.. legg inn begge 2 da! Har selv gjort det på min maskin, fungerer helt greit det, bare ta backup av boot.ini så du ser hvor win2k startes opp fra før du legger inn XP. IKKE legg inn 2k etter XP, det driter seg loddrett! :razz: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 WinXP er meget bra, slipper å sløse plass med Win2k og win98/ME (for de som gjør det sånn) på en maskin. WinXP er det beste fra begge OS'er, har hatt mye mindre problemer med XP enn noen av andre MS os'ene. Telcontar Lenke til kommentar
mbi Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Ingen som snakker om Linux. Det hadde jeg gått for. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg sitter her hjemme og nyter sola med Microsoft Windows eXPeriment dette syns ihvertfall jeg er best. Hvis du kan Linux er dette og et meget godt og stabilt os, men hvis du ikke kan det er det ikke noe vits for da må du sitte å studere hvordan det virker o.l. Mvh Nissen Lenke til kommentar
ZorAXee Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 XP er et godt valg. Det har rykte på seg om at det ikke går an å få blue screen, men jeg fikk det etter 2 timer. Men det er et veldig stabilt operativsystem! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Kjører XP Pro og Red Hat 7.2 her og er godt fornøyd med den kombinasjonen. XP er så langt det uten tvil mest stabile jeg har hatt fra MS, og har hatt mindre problemer med det enn med W2k. Tror dessuten det er viktig at man har noe annet enn sakene fra MS, så jeg anbefaler deg at du lærer deg litt om Linux også. Det kommer til å bli mer og mer brukt og omfattende fremover. Ygdrasil, kan du ikke fjerne trippelpostinger? Ser ut som om du ikke kan få se ditt eget navn mange nok ganger. -P- Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 (useriøst) [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-01-31 15:00 ] Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg synes du burde kjøre dual-boot mellom windows 2000 og 98. 2000 egner seg ikke så godt til spilling, så der bruker du 98, mens du bruker 2000 til alt annet. Og til alle dere som bruker XP, så er det bare eyecandy!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
mcper Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Tippar det er få her som faktisk kan køyre dualboot med Windows 2000 og XP, og som samstundes har lisens på begge... :/ per Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Ikke fortell meg om "eyecandy" når jeg for første gang i historien har funnet noe fra MS som ikke krasjer daglig... Alle fine farger kan man fjerne og få tilbake den gamle gråtriste windass-looken, men systemet er mer stabilt enn noe annet fra MS. Med unntak av W2k, som stiller likt. Tryner XP'en din, tør jeg påstå du har et hardwareproblem eller annen software som krangler. Uansett, kjører du et dualboot-system kan du jo teste ut litt forskjellig selv. Det er ingen fasit på hva som er best, alle har forskjellige maskiner. -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå