kilogram Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Heisann og velkommen til Delphi-seksjonen. Mitt navn er Vegard Larsen, og eg har fått ansvaret for å holde Delphi-seksjonen oppdatert. Eg lurer litt på hvilke artikler og guider som vil være interessante for folk flest, og håper å få litt tilbakemelding på akkurat dette. I første omgang kommer eg til å satse på å få sidene ferdig, slik at vi kan administrere ting skikkelig, men håper etter hvert å kunne skrive artikler som dere ber om. :smile: Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Jeg refererer til den posten i "generelt" om newbies og irc clients. Det er mange newbies som er interessert å programmere nettverks programmer, og gjerne spill. Forå fange nybegynneres oppmerksomhet er dette kanskje noe å satse på? Selv ville jeg definitivt skrevet ut en god artikkel om nettverksprogrammering. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Det jeg har programmert hittil er ihvertfall stort sett nettverksprogrammer og spill (sjekk himsia). Nettverksprogrammering er interessant, jeg bruker postcardware nå men vil gjerne vite åssen alt funker. Lyd/video-programmering og bruk av inline assembler til forskjellige oppgaver er også interessant. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2001 Heisann! For øyeblikket har nok ikkje eg så spesielt god tid til å sette meg ned og skrive artikler om nettverksprogrammering, men eg kan lova at det kjem ein god guide om det seinare. Eg har bladd fram litt fra sida vi holdt på med ei stund før vi ble innvolvert i Sourcecode.no-prosjektet, sjekk denne URLen: http://www.tnett.no/littler/delphino/guides. Her finn du to guidar som omhandlar korleis å lage eit server/klient-oppsett, men kvaliteten på desse er ikkje spesielt bra (sorry Grable, om du les dette :smile: Angåande inline assembler, personlig kan eg ikkje asm i det heile, men håper at andre her har erfaring med det. :wink: Lenke til kommentar
grable Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 hahahahah, det er lenge sida det. husker ikke hvordan den var en gang jaja.. kanskje på tide med en ny en ? grable Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg synes at det hadde vært bra å få vite litt om å lage en slags IRC klient og noen spill! selv trenger jeg noen tutorials til akkurat d med spill! Noen som har på norsk? Lenke til kommentar
grable Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 kan godt mekke en enkel SDL intro hvis noen er interesert. men noen spill tutorial blir det ikke, for det er mere jobb en jeg orker :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå