Vighilicious Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hardware: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 DOMINATOR 1600MHZ (4X2GB) CL8 AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX ASUS M4A89GTD PRO USB3 890GX AM3 ATX SAPPHIRE RADEON HD5870 VAPOR-X 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP Kjører alle komponenter på standard frekvenser nå. Det første jeg vil begynne med er overklokking av CPU. CPU CLOCK 3400 Multiplier 17 Bus Speed(FSB) 200 NB Frequency 2000 HT Link 2000 Core Voltage 1.248 - 1.260 Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Du bør vel kanskje satse på å nå + 600MHz på alle cores og + 600MHz på IMC/Cpu-nb, noe som sannsynligvis ikke er uoppnåelig med stabile verdier på volt og også fortsatt ha gode termiske tall. Det hele spiller seg vel litt på om du har tilstrekkelig med kjøling. Med egen erfaring på Phenom IIs så blir prosessoren mest varm ved økning av volt eller selv bare frekvens på IMCen. Så på økning på begge kan det jo fort koke seg ned til om du har godkjent kjøling eller ikke. Du kan jo se først om du med din chip går langt uten volt og se ann om du blir fornøyd med det. Selv kan jeg kjøre 3,8GHz på stock (har ikke prøvd 3,9 tho, hoppet rett på 4,00) på stock vcore og 2,4GHz på IMC, også stock, 1,15v ( Men for the record så er dette med en Thuban X6) Egentlig så er det vel bare å begynne å øke multiplikator (siden den er ulåst er jo det enklest) helt til du kommer over ustabilitet, og deretter øke volt med små steg, og hold øye med temperaturene! Er vel ikke noe fasit siden alle chiper er forskjellige. Du må bare prøve deg frem. Endret 8. september 2010 av Dr.Satan Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Økte først Multiplieren på CPU til 18(3600Mhz) og kjørte prime 45min uten problemer. Nå har jeg økt den til 19(3800MHz) og satt NB Frequency til 2400 MHz. Kun disse to tingene jeg har rørt til nå. Tester med prime for å se om jeg støter på noen problemer. Glemte å fortelle at jeg kjører vannkjøling på CPU. viftene spinner på 600rpm og CPU temp på load når ikke 50 grader, Core temperaturen holder seg et par grader under dette. Når jeg økte mulitplieren til 18 i stad fortsatte CPU å underklokke seg selv ved idle, nå på 19 og økning av CPU-NB holder den seg konstant på 3800 i følge CPUZ. Hvorfor? Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Du har kanskje ikke skrudd av AMD C'n'Q og C1E? Det skal være fult mulig og overklokke med dette på. Tror "Deneb" C3 kobler det ut hvis du beveger deg forbi 3,8GHz. Mulig dette avhenger litt av hovedkort også. 3,8GHz stemmer hvertfall med det jeg har fått med meg tidligere. Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Nei har ikke skrudd det av. CPU temperaturen gikk opp til 55 grader ved load nå, Core holder seg på 52-53. Kjørt Prime 1 time. Stabilt som bare det. Satt på den ene kabinett vifta så gikk CPU temperaturen ned til 46 og Core 49. Tror jeg kan gå enda lengre Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Woops fant ut at jeg hadde kjørt 3800mhz på auto volt. så CPU voltet seg opp over 1.4volt og CPU/NB 1.35volt! Stilte dette ned til 1.36v på cpu og 1.20volt på CPU/NB. nå er load tempraturen 5 grader lavere. Hva tror dere er max volt på de forskjellige for 24/7? Vil ikke degradere levetiden på CPU-en for mye Kjører 1600mhhz på rammen nå med 8-8-8-24-41-2T. Burde jeg kanskje klokke rammen ned og heller kjøre lavere timings? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå