Gå til innhold

Amnesia - The Dark Descent


Anbefalte innlegg

Da runnet jeg nettopp Amnesia. Klarte nesten hele spillet uten å dø, men måtte gi tapt 2 ganger nesten i slutten av spillet, ene gangen da monsteret rett og slett tok meg igjen fordi jeg ikke fant et sted å gjemme meg, og en gang der jeg løpte i en blindvei. Har hatt en helt fantastisk "opplevelse" fylt med frykt og pissepauser :)

 

Uten å spoile for mye vil jeg legge til at det er to måter å avslutte spillet på, både win og fail måten.

 

Nå må jeg prøve ut expansion packen snart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Nettopp spilt litt av Justine (expansion) og måtte rett og slett gi meg etter en stund. Kom til et sted hvor jeg måtte gjemme meg for et monster, men det ville faen ikke gå vekk fra rommet :p Så ble til at jeg feiget ut. Turte ikke prøve å komme meg forbi. Synd det ikke ble savet, jaja.

 

EDIT: De har vært litt lat i Justine desverre. Når sanityet går så høyt opp at kvinnen du er begynner å puste høyt, så hører man tydelig at det er samme pusting som det Daniel har i orginalen. Altså hører man at det er en mann, selvom man er en kvinne. Har ikke så mye å si, men detaljer er detaljer :)

 

Synes det var vanskelig å redde de folkene. Har ikke klart å redde noen, kun skippet han ene der med stigen. Ellers har de måtte død for at jeg skal komme videre.

Endret av luxuslexus
Lenke til kommentar

Prøver meg på Penumbra, både overture og black plague. Overture kom først, og Black Plague er oppfølgeren, hvor historien fortsetter etter slik jeg har forstått det. Uansett falt ikke Overture helt i smak. Jeg likte Black Plague mye bedre ettersom at omgivelsene er annerledes. Ganske skummelt dette også, så det er å ambefale om du likte amnesia.

 

Mulig andre har nevnt disse spillene før også, men skader ikke at de nevnes igjen :) Håper det kommer et amnesia 2 eller noe. Veldig underholdende :)

Lenke til kommentar

Skal prøve Penumbra etter jeg har blitt ferdig med Amnesia. Etter det jeg har fått med meg, så har utviklerne laget ny grafikk og fysikk motor. Så blir spennende hva dem skal gjøre fremover! enten lager dem en Amnesia 2 eller begynne på noe helt nytt? håper dem kan lage noe inne i en skog, hadde vært skummelt det!

Lenke til kommentar

Hmz...prøvde penumbra overture en stund idag..ble lei innen en times tid bare. Må vel prøve litt hardere..Er nede i gruva, første etasje tror jeg. Der bikkja rusler rundt og prøver å være skummel, helt til man hopper opp på en liten kasse og den bare springer i ring som en dement tulling :)

Lenke til kommentar

Da må det i tilfelle være mørke, tåke eller uoversiktlig på en eller annen måte. Et opplyst utendørsområde er ikke særlig skummelt. Et uoversiktlig område kan ha lave murer du kan gjemme deg bak.

 

Hadde vært kjekt om de laget et spill med fokus på åpne eksteriørområder, ja. Man er jo utendørs en del i Penumbra-spillene, men da stort sett omgitt av høye gjerder på alle sider, og bare som en mellometappe før det er tilbake i korridorene.

Lenke til kommentar

Håper de lager noe hvor et av demonene er en japansk dame som i the grudge jeg. Offameg, da hadde jeg pisset på meg :ohmy:

 

Fatal Frame?

 

I forhold til utendørsområder så vil jo en historisk setting som den i Amnesia være hendig - ingen flomlys eller whatever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...