Gå til innhold

Amnesia - The Dark Descent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det er myyyyyyyyye bedre å "leve seg inn" så mye at dere ikke tør å spille mere enn 10 minutter på et av årets beste spill, sant? Ja det er jo myyyyyye kulere...helt klart, jeg spiller det "feil" jeg, som hvertfall har fullført spillet og sett hele historien. I motsetning til dere jenter, som slår av fordi det blir "for skummelt" etter 1 time. :p

 

Jeg vet hvertfall hvem Alexander er og hva han har gjort, istedet for å si til de jeg anbefaler spillet til at jeg ikke turte mere etter 20 minutter men spillet er kjeeeeeeeempebra assa.

 

Ha, eg er mye tøfferen enn deg da. Eg levde meg virkelig inn i spillet, og spilte gjennom på en helg. Kaffe, mørkt rom og full grafikk. Eg ble skremt helt ut i tærne, flere ganger hadde eg vondt i musklene etter å ha vært skrekkslagen. Eg koste meg, og dette er et spill eg kommer til å huske.

 

Men eg er enig med deg Bytex, faen til kvinnfolk det skulle være her inne, som slår av og avinstallerer spillet pga. det var for skummelt. Ingen av mine kamerater har turt å spille gjennom, bortsett fra min bror da. Forstår meg ikke på dagens tamme menn lengre. Har world of warcraft spist av dere kuken eller?

 

 

(ikke ta innlegget så innmari seriøst at dere griner til mor nå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det svart (av flere) at det alt det er snakk om er at man må ha en snevn av fantasi samt sette seg inn i historien skal det fungere (som stort sett er hovedpoenget). At dere fortstter i litt 16 år ish stil med macho referangser blir litt irelevant i så måte, du tar nok ikke helt poenget selv om jeg muligens ser ironien, men slikt blir umulig å tolke helt rett på skrift.

 

For tøff eller ikke, poenget er at man må klare å sette seg inn i det for å fungere. Selv om man er kjempe tøff.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg siktet nå til alle disse politisk korrekte folkene som sier de slo av eller avinstallerte spillet etter noen minutter/1 time fordi det var så "jævlig skummelt". Det er jo trist å nekte seg selv opplevelsen av ett av årets beste spill, fordi det er kult å fortelle kompiser at det var så skummelt at man ikke turte å spille videre. Hadde jeg ikke levd meg inn i historien hadde jeg ikke orket å høre alle dagbøkene eller alle notatene og lydopptakene Alexander har lagt igjen rundt om kring, eller alle journalene til Daniel. Jeg hadde heller neppe spilt gjennom hele spillet da. Men det er forskjell på "synes det er kult og skummelt" og "gnåle som en baby og avinstallere spillet".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg siktet nå til alle disse politisk korrekte folkene som sier de slo av eller avinstallerte spillet etter noen minutter/1 time fordi det var så "jævlig skummelt". Det er jo trist å nekte seg selv opplevelsen av ett av årets beste spill, fordi det er kult å fortelle kompiser at det var så skummelt at man ikke turte å spille videre.

Jeg syns ikke det er gøy å være skremt på den måten. Det er bare stressende og ukomfortabelt.

Lenke til kommentar

Sakset fra Frictionalgames forumet:

 

 

-- HOW TO GET THE EXPANSION PACK --

Hi,

 

I'm hoping a mod will sticky this so that anyone asking the question can easily find it without posting or digging around.

 

I'm not asking this question, I'm answering it for anyone who wants to know:

 

If you bought Amnesia: The Dark Descent on Steam:

 

A patch came out recently. Update your game, then start it up like you would before. On the launcher, there is a new button called "Justine". Press this button to play the expansion.

 

If you bought Amnesia: The Dark Descent at retail:

 

The Justine story is not yet available for users who bought Amnesia at retail. It will be available very soon, however. For the curious, the expansion will be available soon after Portal 2 is released. (currently April 19th for NA)

 

http://www.frictionalgames.com/forum/thread-7403.html

 

Jeg har startet nå og ser enda på loading skjermen :D Må komme i rett mood før jeg setter igang... Kan ihvertfall bekrefte at knappen "Justine" nå er å finne i launchervinduet på steam versjonen.

Lenke til kommentar

Er noe fundamentalt menneskelig i å synes det er morsomt når andre blir skremt av spill, tror jeg. :p

 

Jeg syns ikke det er gøy å være skremt på den måten. Det er bare stressende og ukomfortabelt.

 

Hadde det egentlig vært et godt skrekkspill om det ikke klarte å gjøre deg stresset og ukomfortabel?

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det er gøy å være skremt på den måten. Det er bare stressende og ukomfortabelt.

 

Hadde det egentlig vært et godt skrekkspill om det ikke klarte å gjøre deg stresset og ukomfortabel?

Halvveis enig i den, men det finnes grenser. Når det gjelder innlevelserike spill så er ikke grensen min særlig langt borte. Og nå grensen blir presset så langt at det ikke er gøy lenger, da har det gått for langt.

 

I tillegg slipper aldri Amnesia taket. Det er ikke noe pusterom. Noe lignende Half-Life 2 hvor man treffer på mørke tunneler av og til. Ikke at de var så forferdelige, men uhyggelige. Da var det veldig fint å vite at sola og varmen ikke var langt unna hehe :)

Lenke til kommentar

Expansion er ikke så gæli..tar bare en halvtime å fullføre den.

 

 

 

og monsteret som går rundt er blind, hvis du hører ene phonograph-recordinga der han oppdager at Justine har blindet han.

Så du står bare helt stille så kommer han ikke etter deg og rusler videre.

 

 

 

Du kan redde alle 3 fangene eller drepe dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Heihei!!

 

Jeg spiller Amnesia nå, og har kommet til der jeg skal finne de delene til maskin rommet (skal fikse heisen) Mens jeg spiller så filmer jeg det jeg gjør med ''live commentary'' så legger jeg det ut på youtube (.Min youtube kannal, viss noen er interesert.) Har akuratt møtt på en sånn stygg skapning nede i en skjeller (storage tror jeg det heter) hoffa meg.. var ikke så moro å møte den tassen der nede i mørket :p skal se om jeg får spillt noe i kveld også.

 

NB! første posten på diskusjon.no :)

Endret av FatHobbit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...