Gå til innhold

Amnesia - The Dark Descent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får notere det ned fredz10, til du kjøper en bedre laptop\stasjonær data.

 

Jeg har spilt igjennom Amnesia, og drømmer meg til stadighet tilbake til det fantastisk vakre slottet. Det gir meg en helt vanvittig deilig blanding av frykt og fascinasjon for å utforske det gamle slottet og stemningen er til og føle å til å ta på. Og selv om jeg nå vet hvor monstrene kommer og hvilke events som skjer når og hvor, så blir jeg fremdeles skremt ut til tåtuppene når jeg setter meg ned med "start new game"!

 

Likte du Amnesia, så test ut Penumbra spillene. Samme deilige spenningen :dribble:

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Har aldri syntes noen spill har vært ekle før dette her. Doom 3 og whatever, piece of cake. Men her har man verken våpen eller noe og jeg føler meg svært utsatt for monsterangrep! Det er ekkelt og nervepirrende. Uinstallerte spillet etter minutter :( Og jeg er en person som ikke syntes det finnes en eneste skummel/ekkel skrekkfilm.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva dere er for slags mannfolk. Satt hverken og hikstet, hostet eller gråt mens jeg spilte..mere banning fordi jeg måtte frem og tilbake mellom de samme stedene og gikk meg bort i mørket hele tiden.

For noen jenter.

 

Tsk tsk, satt det litt på spissen, men skummelt var det nå likevel.

 

Du er forresten utrolig tøff, og jeg skulle ønske jeg var deg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fatter ikke hva dere er for slags mannfolk. Satt hverken og hikstet, hostet eller gråt mens jeg spilte..mere banning fordi jeg måtte frem og tilbake mellom de samme stedene og gikk meg bort i mørket hele tiden.

For noen jenter.

 

Bytex, da tror jeg ikke du spiller spillet slik det er ment å spilles. Hvis man bare stormer frem uten å bry seg om å dø, så virker det som om du ikke lever deg inn i det hele tatt. Vi har prøvd å spille dette noen ganger på nach, og da får man fort den "gi faen" holdningen. Da blir det et gå fra a til b- spill, noe som er utrolig lite spennende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Psykisk vold! :p

 

Første gang jeg gikk gjennom spillet var jeg redd for hva som var rundt hvert hjørne og hoppet i taket hver gang monsteret faktisk kom. Og musikken som kommer når monsteret springer etter deg ga meg gåsehud :blush:

 

Det som gjorde det hele så skummelt var at du nesten aldri møtte monstrene.. Og når du plutselig møtte en hadde du vendt deg til tanken på at de aldri kom heller.

 

Andre gangen jeg gikk gjennom spillet var derimot mye kjedeligere og var mer A til B. B til C.. Og føltes ikke bitten skummelt ut :)

Lenke til kommentar

For det er myyyyyyyyye bedre å "leve seg inn" så mye at dere ikke tør å spille mere enn 10 minutter på et av årets beste spill, sant? Ja det er jo myyyyyye kulere...helt klart, jeg spiller det "feil" jeg, som hvertfall har fullført spillet og sett hele historien. I motsetning til dere jenter, som slår av fordi det blir "for skummelt" etter 1 time. :p

 

Jeg vet hvertfall hvem Alexander er og hva han har gjort, istedet for å si til de jeg anbefaler spillet til at jeg ikke turte mere etter 20 minutter men spillet er kjeeeeeeeempebra assa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fatter ikke hva dere er for slags mannfolk. Satt hverken og hikstet, hostet eller gråt mens jeg spilte..mere banning fordi jeg måtte frem og tilbake mellom de samme stedene og gikk meg bort i mørket hele tiden.

For noen jenter.

 

Da lever du deg rett og slett ikke inn i spillet i det hele tatt :) Jeg har ikke blitt drept en eneste gang, fordi jeg er mega pyse og løper å gjemmer meg i mørket med en gang jeg hører eller ser noe. Slå av lyset i rommet, ta på deg headset, skru lyden høyt på, lev deg inn i rollen som "Daniel"! VÆR i slottet, opplev slottet som om det faktisk ER du som er der. Hva hadde du gjort om du var fanget i et slott med et temmelig skummelt monster som ville spise deg levende. Du hadde ingenting å forsvare deg med. Ville du flyktet for å overleve, eller konfrontert døden? :)

 

Nå skal jeg som sagt ta hensyn til at det kanskje blir mindre skummelt om jeg faktisk dør, da jeg vet at monsteret ikke vil være der etterpå, men jeg vil fortsette med å prøve å overleve resten av spillet.

 

Nytter ikke å være "tøff" og bare løpe rundt som en lokkedue, da kan du like godt avinstallere spillet, for hele opplevelsen er ødelagt. Eneste du sitter igjen med er alle nøtteknekkerne du må klare.

 

Jeg skal være så tøff å si at det er du som er en jente, som ikke tør å spille spillet på den skumle måten! :)

Endret av luxuslexus
Lenke til kommentar

Fatter ikke hva dere er for slags mannfolk. Satt hverken og hikstet, hostet eller gråt mens jeg spilte..mere banning fordi jeg måtte frem og tilbake mellom de samme stedene og gikk meg bort i mørket hele tiden.

For noen jenter.

 

Da lever du deg rett og slett ikke inn i spillet i det hele tatt :) Jeg har ikke blitt drept en eneste gang, fordi jeg er mega pyse og løper å gjemmer meg i mørket med en gang jeg hører eller ser noe. Slå av lyset i rommet, ta på deg headset, skru lyden høyt på, lev deg inn i rollen som "Daniel"! VÆR i slottet, opplev slottet som om det faktisk ER du som er der. Hva hadde du gjort om du var fanget i et slott med et temmelig skummelt monster som ville spise deg levende. Du hadde ingenting å forsvare deg med. Ville du flyktet for å overleve, eller konfrontert døden? :)

 

Nå skal jeg som sagt ta hensyn til at det kanskje blir mindre skummelt om jeg faktisk dør, da jeg vet at monsteret ikke vil være der etterpå, men jeg vil fortsette med å prøve å overleve resten av spillet.

 

Nytter ikke å være "tøff" og bare løpe rundt som en lokkedue, da kan du like godt avinstallere spillet, for hele opplevelsen er ødelagt. Eneste du sitter igjen med er alle nøtteknekkerne du må klare.

 

Jeg skal være så tøff å si at det er du som er en jente, som ikke tør å spille spillet på den skumle måten! :)

 

hehe tøffing der, men ja man må ha evnen til å leve seg inn gjerne med en dråpe god fantasi også. Om man feks skrur på lysene i rommet og distanserer seg fra spillet og ikke leser storyen, sitter man igjen med et snodig spill med halvdårlig grafikk. Sier seg litt selv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For det er myyyyyyyyye bedre å "leve seg inn" så mye at dere ikke tør å spille mere enn 10 minutter på et av årets beste spill, sant? Ja det er jo myyyyyye kulere...helt klart, jeg spiller det "feil" jeg, som hvertfall har fullført spillet og sett hele historien. I motsetning til dere jenter, som slår av fordi det blir "for skummelt" etter 1 time. :p

 

Jeg vet hvertfall hvem Alexander er og hva han har gjort, istedet for å si til de jeg anbefaler spillet til at jeg ikke turte mere etter 20 minutter men spillet er kjeeeeeeeempebra assa.

 

Det er faktisk myyyye bedre å leve seg inn i spillet enn å valse gjennom det fullt klar over hvordan monstermekanismen funker, midt på dagen, mens man ser på tv eller musikk ved siden av og bare skal prøve å komme seg gjennom spillet så fort som mulig. Der man ser på mørket som frustrasjon og ikke som en trussel. Du lever deg ikke inn i spillet, og det verste er at det er fordi du har et så svakt selvbilde at du mener at det er "å være jentete" å la seg leve inn i spillet. Poenget med slike spill er å innta en rolle, hvis du ikke ønsker å ta den rollen så gimper du din egen opplevelse av spillet.

 

Opplevelsen er frykten, hvis du holder den undertrykt via diverse kanaler og mentale innstillinger så har du spilt gjennom spillet, men gått glipp av opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...