Gå til innhold

Amnesia - The Dark Descent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte gjennom det med ei venninne nå på lørdag og søndag. Var veldig skummelt, og jeg var skikkelig stressa noen ganger. :D

Veldig kule puzzles. Mye vanskelig, satt fast en del steder så vi brukte litt walkthroughs.

 

En ting jeg ikke likte var at jeg veldig ofte fant meg selv i å lete etter løsningen på noe før jeg visste hva problemet var.

Havner jo ofte oppi et eller annet interessant puzzle før man i det hele tatt vet hvorfor man skal gjøre det.

 

 

Liker at man ikke kan se de skumle greiene så lenge for å ikke bli helt insane, bevarte spenningen gjennom hele spillet. Fikk liksom aldri helt sett hvordan de så ut.

 

Lenke til kommentar

Det skumle avtar endel når man innser at

 

 

 

monstrene despawner helt hvis de dreper deg en gang. Er ikke noe monster på samme stedet når du kommer tilbake (bortsett fra de usynlige i vannet). Da blir det mere sånn "jaja, lar de bare drepe meg så forsvinner de når jeg har respawnet".

 

 

 

Det var faktisk voiceactingen til Daniel og Alexander som holdt meg i spillet helt til slutten. Er ikke ofte man VIL høre gjennom audiologger over flere sider.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fant fram noen øreplugger og skrudde av lyset på rommet.

Klarte vel ca 5-10 min før det ble for mye for meg. Synes folka som har laget spillet har vært veldig dyktig med å lage et VELDIG skummelt spill, og en skummel atmosfære.

Liker ikke slike spill så veldig godt men måtte bare kjøpe det hehe.

Lenke til kommentar

For en kar som væter buksene ved synet av hufsa og skrur ned volum, glimrer med øyene og hendene i ansiktet, sammenkrøpet i fosterstilling godt inpakket i dyna i senga når jeg ser på skrekkfilmer har jeg en følelse av at dette spillet kommer til å få meg til å skifte boksere mer en EN gang... Hvis jeg en gang tør å skru det på... O_O

Lenke til kommentar

For en kar som væter buksene ved synet av hufsa og skrur ned volum, glimrer med øyene og hendene i ansiktet, sammenkrøpet i fosterstilling godt inpakket i dyna i senga når jeg ser på skrekkfilmer har jeg en følelse av at dette spillet kommer til å få meg til å skifte boksere mer en EN gang... Hvis jeg en gang tør å skru det på... O_O

 

"dun dun dun dun"

Lenke til kommentar

Jaja det er jo laget av svensker så man kan vel ikke forvente annet laugh.gif

 

Om jeg hadde vært utvikler så hadde jeg droppa hele oljelampe-greia. Ta heller med det man finner av fakler, lamper og lysestaker underveis, tente eller ei. Så kan de brukes opp etterhvert med meget begrenset varighet slik at man likevel får "må ikke bruke for mye lys"-frykten.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Genialt spill egentlig :)

 

Noen som fortsatt spiller?

 

Spiller fortsatt til tider om jeg kjeder meg. Utrolig skummelt spill om man virkelig lever seg inn i det. Man kan manne seg opp og bare løpe rundt og drite i om monsteret er der, men da ødelegges hele atmosfæren og spillgleden. En kompis gjorde dette mens jeg så på og plutselig poppet monsteret opp RETT bak han når han snudde seg random, skal si han skrek som en liten jente. Men den skumle atmosfæren henger ikke over deg om du leker tøff :)

 

Husker jeg var vettskremt i vannet de første gangene når "monsteret" var der forresten, men nå synes jeg det er en dårlig del av spillet da det bare er plask som suser etter deg. Burde vært noe synlig monster eller noe som gjemte seg eller dukket ned når man gikk på land isteden. Ikke at vannet er så dypt at man kan dukke ned i det, men dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Tingen med monstrene er at de forsvinner bare når de har drept deg en gang. Da forsvinner en god del av det skumle, når du bare tenker "jaja, lar han bare drepe meg så er han borte etterpå".

 

En av developer-videoene på youtube viser hva vannmonsteret egentlig er, det er en wireframe-kule som ruller bortover bakken, naturligvis gjort usynlig ingame.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=IHs-ZVBCRsY

 

Følg Pete Dorr sin playthrough heller. Det er ingen whiney stemme, han er en av youtube's mest sette anmeldere og samlere med over 50000 subscribers. Rolig og avslappet type med behagelig stemme.

 

Part 3 er desverre ikke lastet opp, men de første 4 timene av spillet er her i fulle, han stopper opp innimellom for å spørre chatrommet om clues eller hjelp når han står fast.

 

Hovedpoenget med spillet er LANGT ifra å springe fra masse monstre, det er nesten ingen i spillet ift spilletiden du bruker på å lete etter items som trengs til forskjellige puzzles. Det går godt over en time før du møter første busemannen, faktisk. Historien fortelles gjennom utrolig godt leste dagbok-logger eller små cutscenes som er flashbacks fra ukene før spillet starter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at man ikke bare kan ta med alle lysestakene og lampene man tenner på. Tenker på det hele tiden, det er for teit at det ikke går an.

 

Det ville ødelagt balansen vedrørende lys og mørke, og distansen mellom hver pinne med stearin måtte bli vesentlig lenger.

 

Joda, du har ett poeng, samtidig så kan du jo tenne på ett stearinlys og se hvor fort du kan bevege deg rundt med det i hånda. Kan også tenke over at det er en del trekk i gamle slott... :) (Nå prøver jeg egentlig å gi deg grunner til å leve deg inn i spillet igjen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...