Gå til innhold

Amnesia - The Dark Descent


Anbefalte innlegg

one word: SYKT!

Men sitter fast. Saved og exit for noen dager siden, men nå husker jeg ikke, eller veit ikke hva jeg skal gjøre.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Er litt etter da jeg fant labartoriet som treng 4 ingredienser

 

 

Har du brukt den syregreia til å fjerne spindelvev-tingen?

 

 

Nop hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har lastet ned demo via.steam. Men da spillet begynte og introen ba meg justere lysstyrken så justerte jeg den helt ned i den visshet om at men sannsynligvis kunne justere dette senere. Men det går ikke og nå kan man ikke spille spillet i det hele tatt...Supert spill. Terningkast 1.

 

Noen som vet hvordan man fikser dette. Jeg finner ikke noe forum på dette emnet.

Lenke til kommentar

Umm..grafikken går helt smooth helt til jeg er innom inventory et par ganger, da begynner det å hakke så spillet blir helt umulig å spille. Sånn toppen 1 frame per second. Og lyden hakker helt villt. What the heck?

 

Edit: det hjalp å sette ned til 1024x768. Men det er jo mye lavere oppløsning enn jeg kjører overalt ellers. Fortsatt går frameraten ned etter jeg har vært inne i inventory, men det er ikke så merkbart.

 

Og HVORFOR kan jeg ikke få lov å ta med meg fakler eller lamper som står på bordene? Idiotisk når lantern går tom og man suller rundt i mørket uten å se features eller clues engang. Alt mulig annet kan jo plukkes opp, men lampene er limt fast med superlim..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

^ Jeg også :!:

 

 

Et utrolig bra spill, det gjelder å lese alt du kommer over, huske navn og følge med. Noen av personene i spillet er ekte, samme med slottet du er i. Noe som er litt gøy å tenke på.

 

Jeg likte ikke slutten noe serlig, satt igjen med en litt rar følelse. Det manglet liksom noe.

Lenke til kommentar

Dette begynner bare å bli irriterende, ikke skummelt. Jeg er nede i prison levelen nå, har ingen lampeolje og det er ikke en forbanna lyskilde noensteder. Jeg ser ikke hvilken vei jeg går engang, bare setter ivei i stupmørket uten å se veggen eller hvor jeg går. Og plutselig dukka en zombie opp og slo meg ihjel..faen at disse lampeolje-bøttene ikke er utømmelige. Da hadde man hvertfall kunne backtracket for å fylle opp lampa igjen. Nå stumbler jeg bare rundt i blinde..

 

like morsomt som å spille et spill der de ikke har giddet å lage textures eller rom, så de fjerner bare lyset istedet og dreper deg helt random fordi du gikk "feil".

 

Spillet er egentlig veldig lineært, så man blir ledet til de forskjellige plassene man skal finne ting. Andre dører er gjerne låst til man finner riktig item.

Så det burde ikke være for vanskelig å finne ting som syre eller drill-deler, så lenge man vet at det skal være i området man er i.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg spiller slik at jeg nesten ikke bruker lys, spilelt er laget slik at når øynene har vent seg til mørket ser du helt ok (om din gamma er er riktig). Om du bruker steder med fast lys som pause for å få tilbake nervene til hovedpersonen, går det stort sett ok.

 

Lever meg forørig så mye inn i spillet at det holder med ca 30 min om gangen med spililng (ikke 30 min effektiv spilling dog), høstkveldene som kommer nå passer jo ekstra bra ).

Lenke til kommentar

Jau, jeg sleit og bannet meg gjennom spillet tilslutt igår kveld. Satt faktisk hele søndag og quittet, surret rundt, og fortsatte igjen.

Tror jeg har mistet evnen til å bli skremt, ble mest bare forbannet på mangelen av olje og lys enkelte steder.

Som når du går ned den laaaange spiraltrappa til der Agrippa er, og lantern fisler ut helt øverst. Ser ikke en pokka ting, og masse barrels og farlig kjøtt-ting å navigere seg over. Raaaage.

 

 

Snedig at zombier som tar livet av deg forsvinner helt når du kommer tilbake fra death-skjermen så du kan rusle rolig gjennom samme sted uten å bli drept på nytt.

 

Vet dere forresten at det er 3 forskjellige endings? Good, bad og Revenge.

Conventiently enough autosaver spillet før når du går inn i Inner Sanctum så du kan ta "Continue" og spille de to andre endingene også.

 

Når du joiner sammen de 3 små kodene på The End skjermen til hver ending har du passordet til "Super_secret.rar" fila som ligger i Redist folderen, som inneholder masse developer snacks og gamle alpha og utviklings videoer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er sant, men fant denne på youtube:

 

"Theres a 4th ending; When you get inside the Cell, after you get unconcious, stay inside (DONT DESTROY THE STONE WALL) and wait for 10 minutes there. The "fresh meats" will start to summon and will grow, on the 10th minute you will see it."

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Står fast :S

 

 

Har funnet 3 av de 4 ingrediensene i vinkjelleren for å lage den syre greia, men klarer ikke finne den siste :S

 

Noen som har en oversikt over hvor alle finnes? Jeg fant en sånn HP-potion som jeg trodde var den siste ingrediensen, men da jeg klikket på den for å plassere den sammen med de andre, så brukte jeg den bare på meg selv :/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...