TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 *masse tull* Ja, sier Mac-folk er uten kompetanse. Men, jeg hater mac. Hva kan du forvente? Lenke til kommentar
camxer Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Sant nok Skrujernet, tenkte på forumregler fra et annet forum hvor det er forbudt å skrive noe som helst som kan oppmuntre andre til piratvirksomhet. On topic: Anbefaler trådstarter å undersøke HP Elitebook 8740w maskinene som jeg linket til noen poster lengre opp på forrige side hvis du er interessert i ytelse, kvalitet og batteritid/mobilitet. Når det gjelder thinkpad, så tror jeg at det er litt vanskelig å få tak i modeller med high end skjermkort? Endret 8. september 2010 av camxer Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Men, jeg hater mac. Hva kan du forvente? Svært lite, tydeligvis. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Synes synd på dere som liker mac.. det er trist.. Menmen, vanlige PC'er er jo så kompliserte og skumle så.. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Nr2: Mac er for de som har ca null kompentanse og må ha alt så enkelt det bare kan bli. Folk som er vant til noe så advansert som feks. windows, vil finne dette vanskelig å bruke. Feil. Jeg bygde datamaskiner når du var knapt 5 år gammel, og er hva du sansynligvis mener med avansert windows bruker. Jeg foretrekker fremdeles en Mac som en arbeidsmaskin, men bruker PC til en god del andre oppgaver. Windows maskiner brukes ca overalt, kanskje ikke av folk som bare redigerer video, eller lager aviser, men ellers, jo. Iallefall overalt jeg har sett. På skolen da jeg gikk IKT-linja, lærte vi BARE om windows. Vil tro det er en grunn til dette. Helt riktig. Windows maskiner brukes på de fleste områdene. Det gjør også Mac, men bare ikke i like stor skala. Det er en god grunn til at Windows er langt mer utbredt enn Mac, og det ble Microsoft straffet for en gang på 90 tallet om jeg husker riktig. Ikke nok med det, en apple-butikk kom tilogmed i avisa for å ha stjålet bilder fra privatkunde. Hva en enkeltperson gjør, har overhodet ingenting med Apple eller Mac å gjøre som produkt. Jeg kan helt sikkert finne andre eksempler hvor Microsoft brukere har gjort noe idiotisk. Og, da macen begynner å bli gammel, må du kjøpe NY, bytte en del? nah. NY! Hvorfor det? Kan like gjerne bytte en del, som kjøpe ny. Det er samme logikken som med en windows maskin. Endret 8. september 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Vil definitivt anbefale TS å titte godt på Thinkpad-modellene, både innen T- og W-seriene. Med riktig konfigurasjon vil alle punktene til TS bli oppfylt. Ulempen er at de ikke sikter seg inn mot gamere, all den tid Nvidia Quadro-kortene ikke er typiske spillkort. Uansett, første jeg tenker på når jeg hører laptop i klasse "High End/State of The Art" - det er Thinkpad. Har hatt mange laptoper opp gjennom tidene, akkurat nå skriver jeg på en Alienware m17x, men ingen av maskinene jeg har brukt kan måle seg med Thinkpadene i kombinasjonen stabilitet, batterilevetid og ytelse. Der er jeg forsåvidt enig med deg, el cash - begrepet high end/state of the art får meg til å tenke på Thinkpad W og HP Elitebook, og tildels Dell Precision, i utgangspunktet. Men så er det altså slik at disse galningene hos Clevo blander seg inn, og kan tilby en ytelse som overgår disse, til lavere pris, til og med. Og når vi så tar i betrakting at en D900 kan spesifiseres med Xeon stasjonær prosessor og et Quadro FX 5800M skjermkort, til en pris i underkant av de best utstyrte Thinkpad's eller Elitebook's, med mobile prosessorer - da mener jeg at man trygt kan føre Clevo til på listen over "High End". Clevo er ikke fullt så solid bygget som en Thinkpad eller Elitebook i denne klassen, men slett ikke så værst. Når det gjelder high end til spilling, så er det utvilsomt Clevo og Alienware, og tildels Asus, jeg tenker på. Endret 8. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
camxer Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Men da må du nesten finne en stikkontakt før du i det hele tatt tenker på å skru på maskinen thomit Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Ja, det er riktig. Strømuttak i nærheten er et must. Men med hånden på hjertet; når slike maskiner, uansett produsent, brukes på oppgaver de er ment til å brukes på - nemlig på tunge oppgaver, i lang tid av gangen - så er et strømuttak i nærheten et must for alle disse, vil jeg hevde. Og skal man spille på dem, må jo power plan settes til High Performance under batteridrift uansett, for at ikke skjermkort/prosessor skal klokke seg selv ned - og da blir jo batteritiden kortet drastisk ned. På batteridrift vil alle disse maskinene få en dårligere ytelse enn ved å være tilkoblet strømnettet. Endret 8. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Feil. Jeg bygde datamaskiner når du var knapt 5 år gammel, og er hva du sansynligvis mener med avansert windows bruker.Jeg foretrekker fremdeles en Mac som en arbeidsmaskin, men bruker PC til en god del andre oppgaver. Hvor gammel er du da? Nei, om du bruker mac, ser jeg ikke på deg som noen avdansert windows bruker. For alt jeg vet, kan du også ha installert linux på de/den maskinen. Er lettere å bygge en PC, en å ha store kunnskaper om alt i OS'et. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Synes synd på dere som liker mac.. det er trist.. Menmen, vanlige PC'er er jo så kompliserte og skumle så.. Hæ? Jeg bruker hver dag: 1 stk iMac 24 fra 2008. Om nom nom. 1 stk Dell Latitude E6400 m Windows 7 og div XP-VM'er. Råtten trackpad, og rimelig stygg, men ellers bra. 1 stk Dell Precision T3400 m quadcore og Centos 5.5 på. Digg. Dual-screen også. .. og av og til en HP Mini 311c med Ubuntu og XP på. Bruker Ubuntuen mest. Men den er treig. PC'er er forøvrig unødig kompliserte og ustabile. Det er problemet jeg har med dem. Særlig for folk som ikke er like nørd som meg selv ( jeg og google løser det meste i nært samarbeid). Men: Jeg innser at alle ikke er like teknologiinteresserte og clued in som meg selv. Uten at jeg egentlig ønsker å rakke ned på andre nørds, så hadde verden vært et bedre sted om flere av oss var stolte av det vi er men ikke bygget opp selvbildet på at andre er mindreverdige. Nok om det. Nå har jeg sagt mitt. Og HP Elitebook ser ganske fine ut de også. Hvordan er påliteligheten? Jeg spør fordi jeg vil vite, vet godt at flere produsenter produserer en pen miks av pålitelige og crappy modeller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Og HP Elitebook ser ganske fine ut de også. Hvordan er påliteligheten? Jeg spør fordi jeg vil vite, vet godt at flere produsenter produserer en pen miks av pålitelige og crappy modeller. HP Elitebook og Probook benyttes forsåvidt av det amerikanske forsvaret, husker jeg korrekt. Alt annet HP enn de 2 ovenfor er fysj og æsj. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Mine damer og herrer; enkelte poster i denne tråden vitner om en noe manglende erfaring og/eller en mangel på forståelse for andres preferanser, koblet med en umoden påståenhet. Jeg anbefaler at man bare overser disse, og bare trekker oppgitt på smilebåndet og rister på hodet, enn at man ødelegger trådstarterens tråd med svar/motsvar til disse i uendelighet. Krangling kan man ta på personlige meldinger, synes jeg. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hvor gammel er du da? Nei, om du bruker mac, ser jeg ikke på deg som noen avdansert windows bruker. For alt jeg vet, kan du også ha installert linux på de/den maskinen. Er lettere å bygge en PC, en å ha store kunnskaper om alt i OS'et. Poenget er at jeg jobbet med datamaskiner mens du fremdeles trengte hjelp til å tørke deg selv bak. For øyeblikket sitter jeg på en maskin som har Windows og en i5 750 som er overklokket til 4GHz (hjemme). Hva du ser på som bra og ikke bra, er totalt urelevant da du tydligvis ikke er erfaren nok til å gi en kvalifisert uttalelse. Nå har dette tatt av totalt off topic og jeg kommer ikke til å svare på dette mer i denne tråden. Det kan eventuelt opprettes en ny tråd for mac vs win diskusjonen. Prepubertale kommentarer kan tas OT baren. Til TS: Beklager offtopic, jeg beit på trollemor. Endret 8. september 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Slutt og være så overlegen, mr. ekspert. Hurra for din 'fenomenale' overklokk! Gratulerer. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvor gammel er du da? Nei, om du bruker mac, ser jeg ikke på deg som noen avdansert windows bruker. For alt jeg vet, kan du også ha installert linux på de/den maskinen. Er lettere å bygge en PC, en å ha store kunnskaper om alt i OS'et. Poenget er at jeg jobbet med datamaskiner mens du fremdeles trengte hjelp til å tørke deg selv bak. For øyeblikket sitter jeg på en maskin som har Windows og en i5 750 som er overklokket til 4GHz (hjemme). Hva du ser på som bra og ikke bra, er totalt urelevant da du tydligvis ikke er erfaren nok til å gi en kvalifisert uttalelse. Nå har dette tatt av totalt off topic og jeg kommer ikke til å svare på dette mer i denne tråden. Det kan eventuelt opprettes en ny tråd for mac vs win diskusjonen. Prepubertale kommentarer kan tas OT baren. Til TS: Beklager offtopic, jeg beit på trollemor. Ser ut som du selv fortsatt trenger hjelp til å tørke deg selv bak. Makan til mye drit som kommer fra din side. Ser ut til at du bare er ute etter siste ordet og trenger forelenge epeen med ustoppelig skryt over hvor flink du er, hvor gammel du er og alle datamaskinene du har gjemt inne i din hustand. Og ikke minst, rakke ned på folk som er yngre enn deg for å føle deg selv gammel og erfaren. Du slenger med leppa som om du selv var 18, så tror kanskje du skal roe ned litt selv. Vet du ikke skulle svare med på denne tråden, men måtte bare nevne dette. Jeg syns faktisk synd på trådstarter om hvor mye denne tråden har forvillet seg inn på trollenes store OT-marker. Men tilbake til topic: Jeg har sett og prøvd både Macbook Pro og Asus G73. Begge to ser etter min mening stilige ut på hver sin måte. Macbooken ser bra ut, har veldig god skjerm, god batterilevetid men mangler litt på skjermkort-fronten. Den holder til medium settings i spill og er en god allarounder, men mangler det lille ekstra på ytelse. Asus G73 har god skjerm, ekstremt bra kjøleløsning, bra skjermkort, ja mer eller mindre bra av alt bortsett fra størrelse og vekt. Batterilevetiden er også noe lav, men du skal vel kunne skvise nesten 3 timer ut av i5 versjonen og noe mindre av i7. Om dette er nok vil jeg som mange andre anbefale denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå