Weboracle Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg skal kjøpe meg ny laptop i dag. Trenger derfor litt hjelp med og finne "state of the art/high end" maskinen. Pris er ikke viktig. Jeg skal ha en all round maskin som skal brukes til alt i fra spilling av de tyngste spill, media center til mail skriving og surfing på nett. Jeg vil ha en maskin som kan møte de strengeste kriterier, og pris er ikke viktig. Driver også med bildebehandling i PhotoShop og videoredigering. Apple/Mac er ikke helt utelukket, men jeg har ikke mest lyst på og skifte platform. Altså kjører jeg til tider tunge programmer, og da gjerne samtidig. Jeg reiser en god del rundt i verden, så batterilevetid/kvalitet er også viktig. Kriterier som er viktige er: - Godt batteri - Beste skjermkort (gjerne HDMI tilkobling) - Beste skjerm/stor og wide screen. Gjerne LED skjerm (HD Sskjerm) - TV inn ut - Min. 500 GB HDD - Blue Tooth - God trådløs mottagning (nettverk) - Kortleser(e). Min. SD mini - Siste gen. USB - Blue Ray spiller - Bra med RAM - Høy prosessor kraft Dette er noen (helst alle) av kravene som min nye laptop må møte. Kom med tips, linker og kommentarer. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Vent på at AMD BUlldozer endelig kommer ut. Og den nye GFX generasjonen (6000) serien. Lenke til kommentar
Weboracle Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Vent på at AMD BUlldozer endelig kommer ut. Og den nye GFX generasjonen (6000) serien. Takker for tipset. Vet du noe om når sånn ca.cAMD Bulldozer kommer på markedet. Egentlig haster dette litt serru..... Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Umulig å få i pose og sekk, beste skjermkort+ rask prosessor = dårlig batteriytelse. Tror neppe du finne noe som holder lengre enn 2-3 timer. Et alternativ er kanskje å vente på Nvidia optimus på 400M serien. Lenke til kommentar
Weboracle Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Umulig å få i pose og sekk, beste skjermkort+ rask prosessor = dårlig batteriytelse. Tror neppe du finne noe som holder lengre enn 2-3 timer. Et alternativ er kanskje å vente på Nvidia optimus på 400M serien. Ok, men så se bort fra batterilevetiden da. 2-3 timer er derfor aksetabelt. Lenke til kommentar
TheWollo Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Du kan godt gå inn på Multicom.no og modifisere en pc som passa godt til deg selv. Har nettopp kjøpt en der selv, pcen er topp og et par tusen billigere enn om jeg hadde kjøpt en asus, acer, hp etc. MEN! Pass på her, ikkje bestill her om du må ha pcen nå med en gang. For de er ganske treige med levering. Er ikke alle delene på lager tar det lett en måned før du har pcen i posten. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Alienware MX15 er fin pga tastaturet er bakrunnsbelyst, og at du kan få service på døra dagen etter dersom det skulle skje noe. Siden pris ikke er viktig, kan du bare kjøre på med bedre batteri og full service på døra i fire år (anti-theft også). Multicom er et bra og mer prisgunstig valg, men du får det nok raskere fra Alienware (og med bakrunnsbelyst tastatur etc). Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 http://www.hardware.no/artikler/asus_tar_i_bruk_geforce_400m/78184 Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Sjekk ut noen av disse: http://www.multicom.no/CBB.aspx?q=b:853;c:100560;pl:1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Skal du ha en "State of the art" laptop, kommer du ikke utenom Clevo X7200. Den har nok alt du vil ha unntatt lang batteritid, med litt flaks holder vel ca 2 timer. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 ASUS G73 er tingen for deg. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 ASUS G73 er tingen for deg. Det er jeg helt enig i! Ellers så vil jeg vel påpeke at state of art enten må være Apple Macbook Pro 17", Sony Vaio eller Lenovo Thinkpad T410s. Sistenevnte har jeg sjæl og jeg går aldri tilbake til snurredisk eller tunge bærbare igjen Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Apple? Pokker heller, gutten vil ha PC! Må ikke nevne sånt tull da. Anyhow, du kan kjøpe min awesome Acer Aspire 5920G for rundt 5000 om du er interessert.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Apple? Pokker heller, gutten vil ha PC! Må ikke nevne sånt tull da. Anyhow, du kan kjøpe min awesome Acer Aspire 5920G for rundt 5000 om du er interessert.. Hæhæhæ! Dagens Den Aceren husker jeg at jeg sikla på et par måneder. Har Acer laget noe i ettertid som fulgte opp de gode maskinene som kom fra den tiden? Utover det må jeg si at ASUS G73 virker som et solid valg. En kompis kjøpte den og kjølinga er noe av det sykeste på en bærbar sålangt. Kan trygt anbefales. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Acer 5920G får rundt 50-60 fps i cod4. En ny acer for rundt 5500kr idag, får 20-40 på samme settings. Snålt.. Eneste som suger er fargen, møkk synes for bra på hvit PC. Og likner skummelt mye på mac. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hvis det er ren ytelse du er ute etter, så er både Clevo D900F og den kommende Clevo X7200 uten konkurranse. Begge kan utstyres med de kraftigste Intel Core i7 stasjonære prosessorer, X58 hovedkort og chipset, tre minnekanaler - hovedforskjellen mellom dem er at D900F kjører med 1 stk. GTX 480M skjermkort, mens X7200 får 2 stk. i SLI. Begge har ubetydelig batteritid, dog. Det er mer å se på som en innebygd UPS i tilfelle strømbrudd. For D900F, regn med ca. 1 time ved lett bruk. Er det derimot byggekvalitet som har første prioritet, så er det HP Elitebook, Dell Precision, Lenovo Thinkpad T- eller W-serien eller MacBook Pro du skal ha. Ikke sånn og forstå at Clevo'ene er dårlig bygget, men de ovennevnte byr på litt ekstra på det området. Endret 8. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 MacBook er vel heller utseende.. men finnes noen duster som vil gi noen lapper ekstra for en hvit mac all drit er synlig på.. Så lenge det ikke er heelt platsic fantastic PC, er det samme faen med utseende. Ytelse er mye viktigere enn det i mine øyne. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Det er forskjell på en MacBook og en MacBook Pro ... Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Det er forskjell på en MacBook og en MacBook Pro ... Ser det, du la til tre bokstaver. Kult navn.. pro.. 1000kr for annen farge eller? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Vel, at MacBook Pro leveres med helstøpt aluminium chassis, og ikke plastikk, kan kanskje telle litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå