Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Heder, ære og belønning til den som kan hjelpe med readyNAS oppsett

Anbefalte innlegg

Jeg har ett stort problem her som irriterer meg grønn og som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

Jeg har nylig kjøpt en Netgear ReadyNAS Dou som jeg sliter med å få satt opp slik jeg ønsker. Jeg har prøvd i x antall timer nå, og søkt etter løsningen på forskjellige forum, på google osv uten å finne noe som hjelper.

Jeg ønsker å få satt opp Transmission med en form for automatisk nedlastning via rss eller mIRC Autodownload. Hvilken metode som blir benyttet er ikke så nøye så lenge det virker og torrenter vil automatisk lastes ned uten at jeg trenger å gjøre noe som helst.

Om det er mulig ønsker jeg at filer fra RSS eller mIrc Autodownload ender i en egne mapper ut i fra hva som hentes ned. Altså, hver rss kriterie ender i sin mappe ved nedlastning. Dette er ikke det viktigste, men om det går vil jeg ha det slik.

I tillegg ønsker jeg å ha en mappen på selve NAS hvor jeg kan legge nye .torrent filer i og det starter automatisk nedlastning så snart den registrerer at der er kommet en ny fil i mappen.

Jeg har lest meg frem til at via rss skal dette gå å få til, og da ved hjelp av Transmission og Automatic

Jeg får transmission opp å gå og kan legge til nye filer manuelt, men der stopper også det jeg får til av konfigurering. Overvåking av en gitt mappe vil ikke virke.

Automatic er lagt inn, men jeg finner ikke noen config filer eller annet som jeg kan endre, og det ser ut til at den ikke vil kjøre i det hele tatt tross for at det er lagt inn på NAS og er aktivert. Den kommer kun opp som stoppet uansett hva jeg gjør.

Det siste jeg ønsker er at filer skal automatisk pakkes ut så snart filene er ferdig lastet ned. Vet dette skal være mulig via et script, men jeg får ikke til dette heller.

Dersom noen klarer å hjelpe meg til et fungerende oppsett basert på slik jeg ønsker å ha det så overfører jeg kroner 250 kroner til vedkommende via PayPal eller annen overføring. Har prøvd så mange timer nå at jeg ikke vet helt hvor og hvordan jeg skal få dette til på egenhånd lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du selv nevner så er dette mulig via script, jeg har lett høyt og lavt etter en løsning på dette og det nærmeste jeg kommer er et eksempel på et script som skal kunne automatisere RSS på ReadyNAS.

Dette er jo funksjonalitet som er etterlyst på Netgears sider men om det faktisk er en prioritet der det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det ser jo ikke så vanskelig ut å få det til via automatic, bare å legge inn rss-feed i config filen, så få transmission til å starte alle torrenter i mappen automatic legger de i.

Problemet mitt er at transmission ikke starter torrenter i en gitt mappe, og at automatic har status stoppet uansett hva jeg gjør, samt jeg finner ingen config fil som jeg kan endre på. Ligger på administreringen av NAS, men ikke på selve nas virker det som...

Utrolig plagsomt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Er det Netgear som står for Add-ons til Readynas? Tror det er community-addons, og ikke Netgear sine. Problemet med Automatic er at det foreligger veldig lite informasjon om oppsett på nettet.

Jeg får kokkelure litt i dag, og se om jeg ikke får det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...