pazertazer Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Heisann! Er i disse dager på utkikk etter en lærlingplass innenfor IKT-driftsfaget, men det har vist seg å ikke være så lett som jeg hadde håpet på. Jeg lurer derfor på om det er noen her på forumet som kanskje jobber i en bedrift som kunne tatt inn en lærling? Har prøvd en god stund nå, men de fleste stedene har enten ikke mulighet, eller så har de allerede en lærling - noe som har gjort meg til en viss grad desperat. Litt om meg: Nylig fylt 18 år, holder på med sertifikat for bil, trener litt småseriøst i treningsstudio, ganske sosial og utadvendt m.m. Har en god del erfaring i jobb, og på min siste arbeidsplass var jeg resepsjonist samt IT-ansvarlig (3 datamaskiner og nettverk, men men).. Takk for at du tok deg tid til å lese gjennom, så får jeg jo se om dette fører noen vei Mvh, Håvard Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hvor bor du? Det er meget relevant. Ellers er du litt i seneste laget, de fleste har tatt inn lærlinger, men er vel altids mulighet. Endret 8. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
pazertazer Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Bor i Buskerud, men Akershus er det som frister mest. Helt klar for å flytte, så alt er vel egentlig av interesse.. Og ja, veit jo at jeg er ganske seint ute - men jeg tenker at jeg må jo i hvert fall prøve. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hmm, mulig at du må vente til sommeren før det dukker opp en ledig stilling da det er vanlig å ta inn lærlinger da. Men send gjerne inn søknader nå og be dem bevare det til de har ledig lærling stillinger. Det finnes en del vgs skole som tar inn lærlinger og som tar imot søknader via vigo og lignede systemer, men det er alltid en pluss å sende søknaden selv. Om du vil ha mye erfaring vil jeg anbefale en kommune (skedsmo, lørenskog osv) og om du vil ha bra betalt så søker du i privat sektor. Om du bare har lyst på et fagbrev så er vgs enkelt og kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå