Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil til 2-300 000


veluci

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Skal kjøpe meg ny bil snart.. har fra før av en mini cooper 2003 model, så tenkte eg skulle ta den i innbytte i en ny en...

 

Det eg tenker litt på er en Audi A4 eller A3.. eller en eller annen type vw.. kanskje en scirocco.. Men den er vell så vidt eg vet ganske liten den også..

 

Såg litt på BMW 3 serie her om dagen og fallt litt for den..

 

Noen som har erfaring med noen av disse bilene?? som kan komme med noen gode innspill??

 

Eventuelt forslag til andre bilen eg burde vurdere?? er ganske åpen igrunn....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd og selge bilen 2 ganger. La den ut til mindre enn det bilen var verdt, men virker som om det er vanskelig og få solgt minier

 

Hvordan har du funnet ut hva den er verdt? Såfremt du ikke forlanger mer enn hva tilsvarende biler går for kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Har du opplysningene om bilen? Gjerne bilder eller link til gammel salgsannonse.

Har du fått tilbud på innbytte?

Lenke til kommentar

Eg sjekket på sånn taks greie som eg fant på dinside.no

 

i tillegg så sjekket eg alle tilsvarende miniene som eg fant på finn, så la eg min ut til en god pris i forhold til de andre.

 

Eg la ut mange bilder også..

 

men eg tror de fleste forhandlerne tar minier i innbytte.. spurte på møller, og de tok minier i innbytte

 

 

Men tilbake til topic.. Har sett endel på bmw 320d.. liker den godt siden den ser utroli bra ut. har omtrent så stor motor som eg vill ha, og så er den diesel.. Eneste problemet er att den er vanskelig og finne sånn som eg vill ha den med tanke på utstyr og farge etc.

Lenke til kommentar

men nokk om det.. Siden eg ikke har noe sånn ekstremt mye peiling så tenkte eg atte eg kunne stille ett sikkert ganske teit spørsmål...

 

 

Har hørt mange rylkter om att visst du kjøper deg BMW, så kjøper du deg ett problem.. Stemmer sikkert ikke så mye om du kjøper deg en BMW som er rundt 2006 modell, men kan nå like godt bare spørre..

 

Stemmer det?

Lenke til kommentar

Har hørt mange rylkter om att visst du kjøper deg BMW, så kjøper du deg ett problem.. Stemmer sikkert ikke så mye om du kjøper deg en BMW som er rundt 2006 modell, men kan nå like godt bare spørre..

 

Stemmer det?

Min personlige mening er at det er vås. Jeg velger uten bevis å hevde at BMW er det beste bilmerket. Men uansett, jeg kan anbefale 3-serie. Det er rimelig gode biler.

 

Se forøvrig: BMWs gjerrigknark (db.no).

"BMW 320d er en av de aller beste bilene på markedet."

Lenke til kommentar

Har hørt mange rylkter om att visst du kjøper deg BMW, så kjøper du deg ett problem.. Stemmer sikkert ikke så mye om du kjøper deg en BMW som er rundt 2006 modell, men kan nå like godt bare spørre..

 

Stemmer det?

 

Det stemmer...

 

...problemer som kan oppleves er flere og henger ofte sammen:

 

- du tar ofte en omvei dit du skal, for å finne flere fine svinger

- du tar ofte kjøreturer fra A til A

- forsikringen blir dyrere fordi du må øke dekningen fra 12 000 til 20 000 km i året

- du må skifte bakdekk oftere, fordi du finner ut at det er like morsomt å styre med høyrefoten som med rattet

- andre biler føles understyrte og er følelsesløse i styringen

- inntak av kebab og penger brukt på gullkjeder øker med 250 %.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

- inntak av kebab og penger brukt på gullkjeder øker med 250 %.....

 

hahaha din tulle sau !

HAHA!

 

BMW har ikke minst feil, men det de kan skrøyte seg på hvert år er at de har de mest fornøyde eierene. TS, du har forsåvidt kjørt rundt i en BMW de siste årene, BMW har eid og produsert Mini siden 2001 ^^.

 

Det at BMW er en problem bil er noe som henger igjen fra den gang de begynte og innføre mye ny teknologi i bilene som feilet ofte.

 

Andre tyskere som du kan se på er Mercedes E-klasse.

Eneste negative jeg har og si om dem er Bertel O'Steen vist du må forholde deg til de.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24305707

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23230127

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24344297

Lenke til kommentar

Andre tyskere som du kan se på er Mercedes E-klasse.

Eneste negative jeg har og si om dem er Bertel O'Steen vist du må forholde deg til de.

 

http://honestjohn.co.uk/carbycar/mercedes-benz/e-class-w211-2002/?section=bad

 

Lots of problems with 2003 - 2006 cars that seem to have ended with the summer 2006 facelift (facelift car headlights have louvres at the tops).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Andre tyskere som du kan se på er Mercedes E-klasse.

Eneste negative jeg har og si om dem er Bertel O'Steen vist du må forholde deg til de.

 

http://honestjohn.co.uk/carbycar/mercedes-benz/e-class-w211-2002/?section=bad

 

Lots of problems with 2003 - 2006 cars that seem to have ended with the summer 2006 facelift (facelift car headlights have louvres at the tops).

Så forklar dette for meg da:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?sort=5&keyword=e-klasse&YEAR_MODEL_FROM=2003&YEAR_MODEL_TO=2006

http://www.finn.no/finn/car/used/result?YEAR_MODEL_FROM=2003&YEAR_MODEL_TO=2006&keyword=3-serie&sort=5

Lenke til kommentar

 

Det er ikke så vanskelig å forklare egentlig. Det at en bil har gått langt kan helt fint være forårsaket av at feil har blitt rettet. Det er liten trøst å ha en motor som tåler å gå som en taxi i mange år når resten av bilen ikke tåler det. At du har 500.000 kilometer på dashbordet forteller lite om hvor mye det har kostet å få den til å gå så langt. Kanskje du heller kan forklare meg dette?

 

Can suffer electrical problems, so make sure all electrics work before buying

 

The transmission oil cooler of automatics is sited in the radiator matrix, so failure can lead to coolant entering the transmission and destroying it, leaving the owner with a bill of £4k - £6k. Mercedes responded that this fault only occurred in cars manufactured between 2000 - 2003 and only when a Valeo radiator is fitted, but has occurred in later cars.

 

By August 2008 there was an epidemic of failures with fresh reports every couple of days, dealers quoting £11k to fix and Mercedes usually refusing to pay which effectively writes off a 2003 E-Class as scrap. Also affects 2004 registered E-Class.

 

Two other well known faults which might cause expensive damage are failure of the oil seals to the wiring looms from the top of the cam cover and to the autobox which is electrically operated.

 

Reports of leaking high pressure diesel pumps on E320 CDIs. Fluid leaks onto cooling system pipes which then also need to be replaced. 'Straight 6' 3.2 litre CDI engine had a common problem with premature injector failure at as little as 60,000 miles. Replacement injectors are about £300-£400 each, plus fitting and calibrating to the ECU - an expensive repair if they all need replaced at about the same time.

 

Mye mer på linken jeg kom med i forrige innlegg hvis du skulle kjede deg.

 

Edit: Måtte ta med et fint sitat av en som har eid denne modellen E-klasse:

 

"I excitedly collected my Mercedes E220 CDI (Used Approved) from my dealership in Blackburn. In the space of 18 months ownership I have experienced blown turbo (day 2), central gateway problems, no reversing lights, 4 system shutdowns, collapsed front coil springs, 2 SB pump failures, erratic wet weather braking problems, new front discs & pads and a blown turbo gasket! The vehicle has spent almost as much time at the dealership as it has on the road. On each occassion the dealership assure me "It's fine now". Several minor faults were present on delivery & had not been picked up in the supposedly rigorous "Approved/ Used" pre sales scrutiny."

 

Som du kanskje skjønner er ikke verden bare sort og hvit.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mye av det som står er trossalt under "What to watch out for", og ord som "may get broken" og "which can get broken" er mye brukt.

Og vise til at en har slitt med et skrekkeksempel blir feil og bedømme et helt produksjons serie etter, du finner garantert en slik skrekkhistorie hos hver enkelt bilprodusent. Dessuten kan det være vel så mye galt med verkstedet fyren har hatt bilen inne på og feilmontering etc.

En kollega har kjørt sin e220 CDI 2003 feilfritt i 210 000km, så det er vel ganske motsigende i mot alt som står på den siden, og bevis nok (i forhold til din tro) at e220 CDI 2003 er en feilfri bil.

 

Skal vi leve i di tru, er min gamle Renault Meganen som gikk 230 000km feilfritt i familien siden 96 er en av verdens beste biler. Det viser jo statistikken den slettes ikke er.

 

Dessuten, hvor har Honestjohn kildene sine ifra? Liker siden hans, men skulle ønske han viste til mer statistikk, enn feil som det går rykter om. Kanskje han har hørt om mer feil med 3-serie enn e-klasse, selv om i realtiten dette ikke er reelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...