Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vondt i øvre del av magen

Gjest gutt17

Anbefalte innlegg

heisann. er en gutt på 17 år som har vondt i øvre del av magen.

Kan starte med at nå er det mer en slik "sultfølelse" men blir ikke dempet når jeg spiser. Nå sitter den heilt oppe i magen litt til venstre og kan virke som jeg får litt "vondt" i venstre del av brystkassa også. Har bestilt legetime men fikk ikke time før neste tirsdag.

Har lenger tid slitt med halsbrann og litt mageknipe i øvre del av magen men det har som regel bare vært av og til, vet ikke om dette kan ha noe og si?

I starten denne gangen startet det som en vanlig mageknipe som gikk over til "sultfølelse".

Kan også nevne at jeg har slitt en del med kvalme i ny og ne også.

Sliter også psykisk. har angst og vet ikke om dette også kan spille inn en liten rolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angst spiller nok inn direkte på vellværefølelsen, trolig så er nok dette magesåret ditt som har blitt litt værre, grubler man mye og får ikke til å slappe av kan slike plager faktisk bli litt verre.

Med mindre du får pusteproblemer og kraftige smerter / press rundt brystkassa (eller føler deg kvalm , svimmel ) så tror jeg du bare skal prøve å slappe av.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

jeg føler meg ikke kvalm eller svimmel eller får puste problemer. Men det kan føles ut som det stikker i brystkassa mer nå enn i magen. Men magesår? :O

Lenke til kommentar

Magesår er kun en mulighet selvsagt, trenger ikke nødvendigvis å være det.

Når det gjelder stikking i brystkassa så er det som regel ganske ufarlig om det er under venstre brystvorte eller lenger til sida, veldig ofte er det også muskulaturen som pga anspenthet gir smerter (har noe slikt selv).

Anbefaler dog at om dette føles veldig ubehagelig at du tar en tur til legevakta just in case.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

stikkingen er under brystvorta ja :p er ikke sånn veldig veldig ilt, men blir bare lit bekymret :p Men får se om jeg kan stikke på legevakta når pappa kommer hjem, får blir får langt og gå (2 mil).

men jeg merker det blir litt (bare bitte litt, da smertene ikke akkurat er så store) verre da jeg strammer magemusklene. Kan det være musklaturen som du sier også?

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Ok, får ta og lese litt. Får vel heller bare stikke ut og finne noe og gjør på nå litt, får da jeg ikke tenker så mye over det da legger jeg ikke merke til det :p

Så får jeg heller ta en liten telefon på legevakten senere og forhøre meg litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...