C0bra Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Har nå begynt å tegne skisser til et kabinett jeg har tenkt å bygge selv, i kryssfiner, i designet legger jeg vekt på god plass, effektiv utnytting av plassen, og at jeg skal ha vannkjøling i det.. Delene jeg har funnet ut at jeg vil ha er: Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe AC radiator, "airplex EVO 240" AC radiatorgrill, for "airplex EVO 240" AC brakett, for "aquatube" AC vanntank, "aquatube", Sølv AC vannblokk, CPU, "cuplex" - Socket 478 Titan vifte, 134m³/time, 32 dB(A) - m/3-pins molexkontakt (har en fra før, derfor kjøper jeg bare en til) Skal ikke kjøpe delene ennå, men kansje etter sommeren eller rundt jul( og ja, vet at det kommer nye ting hele tiden!), men i skissene mine legger jeg opp til at jeg skal kjøpe dette... Senere skal jeg også kjøpe vannblokk til gpu og chipsett.. Det jeg lurer på er: Går det an å sette pumpa i et trangt rom for seg selv, eller tåler den det ikke? vil det ha mye å si for tempen om jeg setter tanken i et eget lite tett rom? Vil ha systemet så stille som mulig, derfor ønsker jeg å settte pumpa i eget rom, vil ikke senke den ned i vann av den enkle grunn at jeg vil bare ha en tank med vann i maskinen og det er den jeg satte opp.. Vil denne pumpa og radiatoren, med de to viftene være kraftige nok til å kjøle ned alle tre vannblokkene? Tenker på at jeg kansje en gang i fremtiden vil ha peltier på cpu og gpu, er dette oppsette da kraftig nok? Som sagt dette er ikke noe jeg skal kjøpe nå denne uka, men sannsynlig vis innen jul.. derfor er det ikke sikkert at jeg kjøper akkurat disse delene men det er de jeg planlegger å kjøpe.. da tenker jeg primært på radiatoren, tanken og pumpa siden det er disse jeg må tilpasse kabinettet etter... Men hvem vet, kansje jeg kjøper etter sommerferien? alt etter hvor mye penger jeg svir av.. Er det noen som hvet sånn ca hvor mange watt varme denne radiatoren med disse viftene klarer å fjerne? Hadde vært veldig takknemmelig hvis noen gadd å komme med sine utspill og ideer.. Er ennå i begynnelsesfasen med skissene så.. off ble vist litt langt :oops: Lenke til kommentar
fluxie Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 er du fra sandnes? bor nemmelig jeg også....du hadde vel ikke hatt noe i mot at jeg dropppet innom for å se på kabinettet en dag? -- fluxie Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Bor i sandnes ja! når jeg har bygget det kan du sikkert komme innom.. men har ikke bygget enda.. holder på med tegningene men regner med å begynne til høsten.. spørs når jeg får penger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå