Mannen med ljåen Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Etter mange år med Linux, måtte jeg installere original Vista på en utrangert laptop, kun for å få brukt Nokia Software Updater til å oppdatere en viss drittelefon. Spørsmålet mitt er hva som gjør at enkelte programmer ber om at du restarter PCen etter installasjonen. Jeg kan forstå at Norton Antivirus krever restart... Den gjør vel store endringer i systemet. Men hvorfor krever Nokia Software Updater dette? Jeg installerte programmet for å oppdatere en Nokiatelefon, ikke for at den skal gjøre store endringer på verts-PCen..? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 I Windows kan samme programbibliotek (DLL) benyttes av flere programmer. Oppdateres disse eller deler av disse må maskinen restartes for ombytting av filer og gjenoppbygging av interne pekere (samt at filer må frigjøres hvis de er i bruk av nder programmer eller os). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei! Etter mange år med Linux, måtte jeg installere original Vista på en utrangert laptop, kun for å få brukt Nokia Software Updater til å oppdatere en viss drittelefon. Spørsmålet mitt er hva som gjør at enkelte programmer ber om at du restarter PCen etter installasjonen. Jeg kan forstå at Norton Antivirus krever restart... Den gjør vel store endringer i systemet. Men hvorfor krever Nokia Software Updater dette? Jeg installerte programmet for å oppdatere en Nokiatelefon, ikke for at den skal gjøre store endringer på verts-PCen..? Det gjøres for å sikre at alle programmer får med seg endringene som blir gjort. De aller fleste programmer og drivere kan installeres og oppdateres uten at du trenger å restarte, det er bare en god idé å gjøre det allikevel av grunnene PerB gir. Ikke alle programmer får med seg endringene som blir gjort. Men du kan fint installere eller oppdatere for eksempel skjermkortdrivere uten å restare Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå