BadFurDay Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Jeg så en under her hadde omtrent samme problem som meg, men i motsetning til han så er det ingen indikasjoner på feil i form av lysende dioder. Problemet mitt er som følger: Fikk ny pc i dag, enkeltdeler fra komplett. Har montert alle delene, starter opp pcen, men alt jeg får opp på skjermen er "No signal Analog" på skjermen før den går i svart. Skjermen er ikke ny, en lcdskjerm på omtrent 4-5 år. Bruker da altså vga-inngangen på skjermkortet. Har også testet skjermen på laptopen jeg skriver fra nå, og da fungerte den helt fint. Slik ser resten av pcen ut: Kabinett - CM Storm Scout Midi Tower Sort PSU - Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU CPU - Intel Core? i5 Quad Processor i5-760 HK - Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156 GPU - Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA RAM - Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 4GB HDD - Dennne har jeg ikke fått enda, så midlertidig har jeg montert inn en 2.5" disk. Første som slår meg er at noe er galt med skjermkortet. Men når jeg ser inn i pcen når jeg starter den opp så spinnner vifta som sitter på det, så det får i alle fall strøm. Men der strømtilgoblingen fra psuen skal inn på skjermkortet så er det to (begge 6-pins) som sitter ved siden av hverandre. Skal jeg koble til strøm på begge to? Nå har jeg bare koblet til den ene. Hjelp, begynner å bli desperat O.o PS: Leste også i en annen tråd at man kunne prøve å koble skjermkortet til den øverste pci-e porten. Dette har jeg gjort, men samme problem. Endret 7. september 2010 av Mumsen Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei. Begge 6pins PCI-E strømkontaktene skal kobles inn. Hvis dette ikke fungerer, anbefaler jeg deg å teste ett annen skjermkort for å sjekke om det er ditt som er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå